Какви възможности за кариерно развитие предлага компанията и какво я прави предпочитан работодател, пред Economy.bg разказва Биляна Велчева, People Operations and Country Director на Fourth
Биляна Велчева, People Operations and Country Director на Fourth
Fourth е водещ световен доставчик на облачни решения в сферата на хотелиерството и ресторантьорството. Компанията е създадена през 1999 г., а от 2015 г. присъства в България. Офисът в София е най-големият технологичен хъб на компанията - тук се взимат ключови решения и се разработва голяма част от портфолиото на Fourth.
Какви възможности за кариерно развитие предлага компанията, какво я прави предпочитан работодатели и какви професионалисти стоят зад нейния успех, пред Economy.bg разказва Биляна Велчева, People Operations and Country Director на Fourth.
С какво се занимава компанията – кои са основните продукти, услуги?
Fourth е водещ световен доставчик на облачни решения в сферата на хотелиерството и ресторантьорството. През 2019 г. Fourth обедини сили с HotSchedules – доставчик на решения за управление на работната сила и инвентара в US. В резултат на сливането се създаде първият и единствен по рода си напълно интегриран софтуер с оперативни решения за работната сила и контрола на разходите за хотели и ресторанти.
Име: Форт България ЕООД/ Fourth Bulgaria EOOD
Сфера на дейност: Продуктова компания, IT консултиране, разработка и внедряване на софтуерни продукти
В България е от: 2015 г.
Брой служители глобално: 800
Брой служители в България: 110
Офиси в България: София, Бизнес сграда Capital fort, бул. „Цариградско шосе“ 90, ет. 13
Основни продукти/марки: интегрирани софтуерни решения за управление в сферата на хотелиерството и ресторантьорството (покупки, разплащания и инвентар; е-доставки и управление на складови наличности; управление на работната сила; данни и анализи; HR услуги и управление на заплатите)
Клиенти/Пазари: Fourth обслужва над 120 000 обекта по целия свят, част от които са вериги като Hilton, Starbucks, Pizza Express, The Restaurant Group и Greene King
Комбинираният пакет с решения по модела „софтуер като услуга” (SaaS) включва планиране, работно време и присъствие, проследяване на кандидати, обучение, доставка на инвентар и управление на човешки ресурси, бонуси и възнаграждения.
Кои са основните пазари и клиенти на компанията?
Fourth обслужва клиенти по целия свят - от единични обекти и франчайз вериги до глобални вериги от ресторанти и хотели. Клиентите на Fourth, част от които са вериги като Hilton, Starbucks, Pizza Express, The Restaurant Group и Greene King, оперират в над 120 000 обекта по целия свят.
Къде има офиси компанията по света? Колко офиса има в България?
По света компанията има офиси в САЩ, Великобритания, България, Китай, Австралия и Обединените арабски емирства (ОАЕ). В България офисът на Форт е в София.
Колко и какви специалисти работят в компанията?
В Технологичния хъб в София работят над 110 специалисти, които разработват уеб и мобилни приложения в облака, използващи Microsoft .NET и JavaScript технологии.
Какви хора най-често търси компанията - с какъв опит, познания, умения, технологии?
Oсновните профили, които търсим са на софтуерни разработчици и специалисти софтуерно тестване, UI/UX дизайнери, експерти по големи данни (Data scientists и Data engineers), продуктови мениджъри (Product Owners), мениджъри софтуернo инженерство (Software Engineering Managers) и др.
Компанията отворена ли е за хора с малък опит и старт на кариерата? Има ли стажантски програми?
Да, абсолютно! Компанията е ангажирана в развитието на знания и умения и е отворена към хора с малък опит. Регулярно провеждаме стажантска програма, а освен това имаме и установени дългогодишни партньорства с образователни организации и софтуерни академии.
Кои са основните технологии, които се използват в компанията?
-Languages/Frameworks/Services: C#, ASP.NET, ASP.NET WebApi, .NET Core, JavaScript, Ember.js, React, Azure Cloud Services, SalesForce
-Databases: MS SQL Server, Azure Cosmos DB, Cassandra
-DevOps: Azure DevOps, Octopus Deploy, Terraform, Chef, PowerShell
Как се въвеждат новите служители в компанията?
Програмата ни по въвеждането на нови служители (Onboarding program) е изключително успешна - за нас този процес стартира още от приемането на оферта от кандидат и продължава до края на шестия месец в компанията.
Всеки нов служител във Fourth има индивидуален план за въвеждане в работата, който включва подробно разписана организация на първите дни в компанията, поредица от обучения за опознаване на продуктите, които предлагаме, както и план за първите 1, 3 и 6 месеца във Fourth. Също така всеки нов служител има и колега-buddy, който да му помага при първите стъпки в компанията. Програмата ни се допълва от редица инициативи, свързани с опознаване на екипната култура, организацията на всеки отдел и срещи с колеги на ключови позиции.
Проактивно търсим и обратна връзка от своите служители, стремейки се постоянно да подобряваме съществуващите процеси и цялостното преживяване, за да може всеки един нов колега да се чувства добре дошъл и продуктивен, в най-кратки срокове.
Какви са възможностите за кариерно развитие и какви обучения предлага компанията?
Всеки служител във Fourth има възможност за създаване на индивидуален кариерен план за развитие, който да разработи със своя пряк ръководител, както и за участие в редица вътрешни и външни обучения в зависимост от конкретните интереси и нужди. Служителите на компанията разполагат и с платформи за онлайн технически и soft skills обучения, както и с възможности за посещение на различни конференции в страната и в чужбина.
Гореспоменатото се допълва от утвърдената менторска програма, както и 12 дни годишно, посветени изцяло на обучение и развитие (Personal Development Time).
Какви придобивки предоставя компанията и какво я прави предпочитан работодател?
Редом с придобивките, адаптирани към текущите потребности на служителите (допълнителна здравна застраховка, програма за подпомагане на служители (ЕАР) с възможност за психологически, финансови и юридически консултации, допълнителни дни годишен отпуск и др.), основен приоритет на компанията е грижата за служителите и екипната култура.
Организираме различни инициативи, дори и в текущата ситуация, за да насърчаваме екипните преживявания, колаборацията и здравословния начин на живот. Една от тeзи инициативи е Wellness week, която продължихме да провеждаме дори и по време на пандемията - събитието винаги се радва на голям интерес от нашите служители, като в момента сесиите се организират виртуално или на открити пространства.
Какво не знаят хората за компанията, а е важно да знаят според Вас?
От 2015 г до днес вече над 50% от членовете на екипа са били повишени или са сменили ролите си в рамките на организацията. Офисът в София се гордее, че има служители с повече от 10 години опит в глобалната компания, както и оказва съдействие на ценни специалисти при преместването им в България от други държави. Радваме се да споделим, че най-големият източник на таланти е програмата ни за препоръки, която е в сила както за настоящи, така и за бивши служители.
Важно е да споменем и че всички членове на инженерните ни екипи разполагат с 12 дни в годината за личностно развитиe, за да може всеки да отдели време и да помисли за своето израстване и кариерен път.
В края на всяко тримесечие, след всички agile спринтове, екипите на Fourth разполагат и с една седмица за размисъл, ретроспекция и анализ какво може да се направи по-добре в бъдеще. Това е седмица, посветена на екипа, през която те имат възможност да отпразнуват успехите си и да се фокусират върху инициативи по свой избор.
Повече информация за компанията и свободните позиции в момента вижте в профила на Fourth Bulgaria EOOD в JOBS.bg тук
ВИЖТЕ ОЩЕ:
Какво е да работиш в TELUS International Europe?
Какво е да работиш в DataArt?
Какво е да работиш в Schwarz IT България?
Какво е да работиш в Anakatech?
Какво е да работиш в A1 България?
Какво е да работиш в Cargotec?
Какво е да работиш в Kaufland България?
Какво е да работиш в Кока-Кола ХБК България?
Какво е да работиш в Paysafe?
Какво е да работиш в Карлсберг България?
Какво е да работиш в Melexis България?