сряда, 01 февруари 2023   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1927 прочитания

    HR Jobs in BG: Какво е да работиш като Talent Acquisition Eastern Europe в CERATIZIT Bulgaria?

    За професията и възможностите разказва Виктория Миндова, която отговаря за подбора на персонал и утвърждаване на работодателската марка на компанията
    20 януари 2023, 13:34 a+ a- a

    Виктория Миндова - Talent Acquisition Eastern Europe в CERATIZIT Bulgaria. Снимка: CERATIZIT

    Виктория Миндова е Talent Acquisition Eastern Europe в CERATIZIT Bulgaria - производител на металорежещи и специални инструменти, част от международната Група CERATIZIT.

    Средното си образование Виктория получава в едно от емблематичните училища в България – Национална Априловска Гимназия, със специалност „Български език и литература“. Завършила е бакалавърска степен по счетоводство и контрол и магистърска степен по корпоративен бизнес и управление в Икономическия университет - Варна. 

    Пред Economy.bg Виктория разказва повече за настоящата си позиция, какви умения и качества са необходими, как поддържа квалификацията си и кои са най-големите заблуди за професията.

    Виктория, как стартира Вашата кариера?
    Водещата ми цел беше да се насоча към сферата на управление на човешките ресурси. Затова след университета започнах да си търся подходяща работа. Бях щастлива, че получих предложение от производствена компания като специалист подбор. Първата ми работа и особено първите седмици бяха съпроводени от много стрес и ускорено усвояване на знания както всяка нова работа.

    Кога и как започнахте работа в ЦЕРАТИЦИТ? 
    Към ЦЕРАТИЦИТ – България АД се присъединих през януари 2022 г. Кандидатствах онлайн, като след интервю на място ми изпратиха оферта за работа. Водена от целта си и желанието ми да работя в международна компания, приех с голямо удоволствие. 

    Какви са основните Ви отговорности на тази позиция?
    Ролята ми в организацията е свързана с подбор на персонал и утвърждаване на работодателската марка (Employer branding). Отговарям както за фирма ЦЕРАТИЦИТ – България АД, така и за фирма Планзее МВ ЕООД. И двете компании са част от международната група Планзее. 

    В момента сме в усилено набиране на нови кадри за ЦЕРАТИЦИТ, тъй като компанията расте и инвестира много в изграждане на нова производствена сграда, разширяване на портфолиото и разкриване на нови позиции. Значителни са инвестициите в съвременни машини, съоръжения, логистичен и соларен парк, но също и в здравето, развитието и добруването на нашите служители и така в плановете ни влизат изграждането на обучителен център за висококвалифициран персонал, както и рекреационна зона за служители и посетители.

    Новите инвестиции за високоспециализирани машини в Планзее са също големи. 

    Тези и още много други фактори ме карат да съм горда, че работя за групата Планзее.

    Подборът на персонал и утвърждаването на работодателската марка не може да ти доскучаe, категорична е Виктория. Снимка: CERATIZIT

    Как типично протича един работен ден? 
     Обикновено пристигам в офиса към 07:30 ч. и прекарвам около половин час в планиране на деня си. Следващите два часа са ми за административни задължения, като подготвяне на оферти, обяви, публикации, преглед и селектиране на кандидати, покани за интервюта и пр. След това започва и любимата ми част от деня – провеждане на интервюта. Понякога присъствам на кариерни събития в университети и училища, както и на групови срещи с хора, търсещи работа.

    Какви умения и качества са необходими за тази професия?
    Най-важните качества според мен са:

    1. Комуникативността – способността за бързото установяване на контакти, умението да общуваш на различни нива и адаптирането към интелектуалния капацитет, целите и намеренията на събеседника.

    2. Уважението – винаги да подхождаме към другия с професионално отношение. Това ни осигурява солидна основа за добрите взаимоотношения с хората. 

    3. Внимателното изслушване – изключително много помага за доброто опознаване. 

    4. Презентационните умения – увереното представяне на каквато и да е информация пред аудиторията е изключително полезно за всички ни в сферата на УЧР и особено за тези от нас, които се занимаваме с подбор. По този начин много по-лесно можем да спечелим добър, но колебаещ се кандидат, например с въздействие и влияние, можем да си служим и с езика на тялото.

    5. Правилната преценка – комбинация от много и различни умения, като тук най-важното, което може да използваме, за да достигнем до нея, е да поискаме примери от страна на кандидатите, задаване на въпроси, свързани с тях, аргументираност и защита, както и поглед върху личната мотивация за успешно реализиране на дейностите, които посочва.

    Как поддържате знанията и квалификацията си?
    Разбира се, очевидният отговор е чрез постоянно учене. Редовните ни участия в „Кариерни дни“ ми дават възможност да се срещам с лидерите в бранша и да следя тенденциите и новостите в сферата. Освен това чета ежедневно статии на колеги в социалните мрежи, което ми е любимо занимание в почивна обстановка. Интересувам се от обучения в сферата и с подкрепата на компанията, в която работя, посещавам такива. Заела съм се и с активно подобряване на чуждоезиковите ми познания чрез онлайн обучение. И не на последно място, разбира се, в момента в организацията ни се случват толкова много и интересни неща, че всеки ден и с различни казуси, обогатявам познанията си и професионалните си умения.

    Какви са възможностите за развитие?
    Възможностите в областта, в която съм избрала да се развивам, са изключително много. Подборът на персонал и утвърждаването на работодателската марка не може да ти доскучае. Непрекъснато надграждаш, участваш в различни проекти, комуникираш с много и различни хора и всичко това ти помага да се развиваш като професионалист.

    Групата ни е отворена да развива своите кадри и един от примерите съм аз. Предвид първоначалния ми малък опит, всеки ден получавам подкрепа и възможност за развиване на знанията ми. Това намирам за развитие. Защото йерархичното такова е просто названието „титла“.

    Друг пример, който бих дала, е класацията на най-търсените позиции с бързо нарастващ брой служители. Много колеги се насочват към подбор в ИТ сферата. Вълнението около такива специалисти нараства и това дава допълнително обогатяване на знанията в съвсем различно естество. Бъдещето е за именно такива специалисти, които са готови да внедрят информационни технологии в своята сфера. 

    Вярвате ли, че баланс между работа и личен живот е постижим (ако – да, как Вие го постигате)?
    Вярвам, че такъв баланс е постижим, ако ние самите работим за това и бих дала личния си пример.

    Доскоро, след работно време, аз продължавах работата вкъщи. Имах винаги за вършене – както знаете, една задача води до друга и друга – като змия захапала опашката си, няма край. Докато един ден не осъзнах, че това влияе на енергията ми за следващия ден. Сега вече работя вкъщи, но с умерено темпо. Задължително е да си изградим емоционални и физически граници, правила и всичко това води до яснота и ред в деня ни. Мисля, че е простичко и постижимо за всички ни, като например създаваме дневен график за задачите ни и сме гъвкави, за да можем умело да „жонглираме“ между личен живот и работа.

     

    ВИЖТЕ ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА HR JOBS IN BG:

    Какво е да работиш като Talent Sourcing Process Lead в Cargill?
    Какво е да работиш като Head of Recruitment and Resourcing в Questers?
    Какво е да работиш като Chief People Officer на KFC и Nordsee?
    Какво е да ръководиш отдела за възнаграждения и администриране на персонала в TBI Bank?

    Какво е да работиш като Group Global Head of HR Compliance в YNV Group?
    Какво е да работиш HR Business Partner в HeleCloud?
    Какво е да работиш като Lead Recruitment & Resourcing Advisor в Questers?
    Какво е да работиш като старши експерт „Човешки ресурси, трансакции“ в Cargotec България?
    Какво е да работиш като Talent Acquisition Manager в Concentrix?
    Какво е да работиш като мениджър „Знание“ в DHL Freight ESS?
    Какво е да работиш като HR Ops Transition Lead в The Adecco Group
    Какво е да работиш като старши съветник „Управление на HR ефективността и организационен дизайн“ в Теленор България
    Какво е да работиш като старши мениджър „Обучение и развитие“ в УниКредит Булбанк?
    Какво е да работиш като Chief People Officer в Scalefocus?

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 9 часа
    И А1 вдига месечните такси
    Промяната влиза в сила след 1 март
    преди 10 часа
    Еврозоната избегна рецесия в края на 2022
    Това показва експресната оценка на Евростат, която подлежи на ревизия
    преди 10 часа
    МОН ще проследи реализацията на 70 000 висшисти
    Намаляване на интереса към профилираните паралелки с чужди езици за сметка на професионалните, отчете министърът на образованието
    преди 11 часа
    България на дъното в ЕС по участие на възрастни в учене през целия живот
    Най-много пълнолетни участват в този тип учене в Нидерландия, според данните на Евростат
    преди 11 часа
    СЗО: Пандемията остава извънредна ситуация за общественото здраве
    Организацията обаче даде сигнал, че това може да се промени в следващите месеци
    преди 12 часа
    Летището в Бургас: Готови сме за ранен старт на Лято 2023
    Нови полети тази година ще има до Познан, Каунас, Дъблин, Шчечин и Рига