вторник, 04 октомври 2022   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2737 прочитания

    Какво е да си HR във време на пандемия: Павлета Георгиева, Advent Group

    HR специалисти от водещи компании в България разказват пред Economy.bg за предизвикателствата в новите условия на работа
    27 октомври 2021, 09:17 a+ a- a

    Павлета Георгиева е eксперт „Човешки ресурси” в Адвент Груп София от юни месец т.г. Своята кариера в компанията стартира през 2018 като административен мениджър и HR. Към днешна дата отговаря за всички процеси, свързани с администрирането на човешките ресурси и управлява процесите по обучение и развитие на персонала. В областта на човешките ресурси работи от 2016. Заемала е различни роли, на които опознава всички процеси и взаимовръзки.

    2020 и 2021 бяха различни! Изискваха адаптивност и бързи решения, а ролята на HR-а беше ключова. Специалистите по човешки ресурси трябваше да дават адекватни отговори в непредвидима среда, да вземат своевременни решения, с които да опазят здравето на служителите си, но и да осигурят непрекъснатост на бизнес процесите. Да реорганизират режима на работа, да ангажират, мотивират и привличат хора в онлайн среда, но и да поддържат връзката с тях жива... И всичко това в бързопроменящи се и екстремни условия, за които никой не беше подготвен.

    Какво е да си HR във време на пандемия попитахме HR професионалисти във водещи компании от различни сектори в страната. 

    Павлета Георгиева, HR експерт в Advent Group, разказва пред Economy.bg за предизвикателствата в новите условия на работа.

    Кои бяха най-големите предизвикателства, с които се сблъскахте през изминалата година и как се справихте с тях?
    Да бъдеш HR е отговорна длъжност, съдържаща в себе си много различни аспекти на междуличностните отношения, правилна комуникация и актуалност. За мен тази позиция е най-страхотният начин да виждам резултата от всички постигнати цели и изпълнени проекти, свързани с удовлетвореността на хората, с които работя. В нашата професия предизвикателствата ни мотивират да продължаваме да търсим най-доброто решение, да сме гъвкави, винаги да мислим извън рамките и да се поставяме в „чуждите обувки“. 

    Изминалата година беше за всички нещо неочаквано, което ни накара да пренаредим и преосмислим целите, плановете и приоритетите си. В една работна среда със сигурност ситуацията беше изключително натоварена, защото ние като отдел трябваше да сме готови с отговори, преди да възникват и новите въпроси, да съумеем да овладяваме всички кризи и казуси, да усещаме и разбираме притеснението у хората. Трябваше да създадем нови стратегии, как да останем свързани дори и от разстояние, докато назначавахме все повече нови хора, които много по-трудно можеха да усетят духа на компанията през онлайн комуникацията. Имаше и моменти, в които много хора обмисляха за себе си кариерна промяна, и точно тогава беше може би едно от най-големите предизвикателства за нас – да намерим начин да ги задържим и развиваме. В тези нови обстоятелства и времена ни се наложи да разбираме не само какво нашите колеги преживяват в работна  среда, но и в личен план. В допълнение трябваше да отговорим и на всички нови изисквания като компания, да проследим за тяхното спазване и да анализираме тяхната ефективност, за да открием кое работи и кое не, което се оказа доста голямо предизвикателство. 

    Кои от въведените от компанията мерки дават най-добри резултати?
    Със сигурност в началото на пандемията за нас сработи добре вариантът с намаляване на капацитета от хора в офиса. Използвахме график на ротационен принцип и 50% посещаемост, както и разрешихме изцяло работа от вкъщи за служителите, които не можеха или не се чувстваха сигурни да идват в офиса. Подсигурихме и допълнително офис пространство, за да имат колегите много повече разстояние между работните места, организирахме екип в рамките на отделните етажи, за да не се смесват прекалено хора. Носенето на маски в общите пространства също допринесе за успешната работа и ограничаване заразяването с коронавирус на работното място. Помогна ни и наличието на три отделни кръга на вентилация – по един за всеки етаж. 

    Кои нови практики ще запазите и след ковид пандемията?
    Преди пандемията половината от екипа прекарваше половината от времето си извън офиса, тъй като една от основните ни дейности е организирането на образователни изложения на 6 континента. Тази гъвкавост лесно навлезе в ежедневието на цялата компания от пролетта на 2020 г. Дейността ни, както и работната ни среда са в хибриден модел, който позволява, от една страна, запазване на здравето и спокойствието на екипа, а от друга, нужното общуване лице в лице.

    Създадохме и успешно прилагаме и нови менторски програми за всеки нов служител, за да се чувства по-сигурен в първите си дни при нас, особено при този хибриден модел на работа. Гордея се с това, че нашият екип е част от иновативния дух на компанията, която винаги се стреми към още по-добри практики в крак с всички тенденции в световен мащаб. Компанията ни има офиси и екипи на 3 континента и се опитваме да отговорим на променящите се нужди на различните трудови пазари.

    Повече информация за компанията и свободните позиции в момента вижте в профила на Адвент Груп София ЕАД в JOBS.bg тук

    Какво е да си HR във време на пандемия разказват още:

    Невена Танева, мениджър „Човешки ресурси“ на SAP в България
    Д-р Ирина Йончева, HR мениджър на Adecco България
    Емилия Малинова, Sr. Specialist Talent Acquisition в GlobalFoundries
    Мария Савева, HR мениджър в Тавекс България
    Борислава Дякова, HR, Legal директор на Модис

    Елена Радева, Майя Пейчева-Такева, Иванина Матева, HPE
    Екатерина Димова, мениджър „Човешки ресурси“ в Тинкин
    Диана Филипова, Ивелина Петрова и Мария Рангелова, Coherent Solutions
    Милка Рачева, директор „Човешки ресурси“ в Адастра България
    Борислава Георгиева, HR мениджър на DHL ESS
    Северина Мицова, HR специалист в AtScale
    Ваня Георгиева, HR мениджър на Astea Solutions
    Миглена Узунова-Цекова, старши директор „Човешки ресурси“, А1 България
    Благослава Данаилова, Recruitment Business Partner в Endava
    Кремена Лефтерова, HR бизнес партньор в Mars

     
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 36 минути
    Над 700 фирми приемат ученици от дуални паралелки
    Подобно обучение предлагат над 160 училища у нас
    преди 2 часа
    Универсалното зарядно става реалност от 2024 г.
    За стандарт се приема USB-C, а купувачите ще могат да избират дали да кушят устройство с или без зарядно
    преди 2 часа
    Държавата пое нов дълг за 102 млн. лева
    Дълговете стават все по-скъпи и трудни, Министерство на финансите отмени емисионния си календар, обявен през септември
    преди 4 часа
    МАЕ: ЕС трябва да намали потреблението си на газ
    Допълнителното намаляване на консумацията е необходимо, за да има Европа енергийна сигурност в случай на късно застудяване
    преди 6 часа
    ОПЕК+ обмисля намаляване на добива на нефт
    Става дума за най-голямото намаление на добива от началното на пандемията насам