вторник, 27 септември 2022   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2665 прочитания

    ИТ проектите в България: Какви продукти разработва PROS?

    За продуктите, екипите и технологиите, които използват, научете от Дафо Начков - старши директор „Развитие на продуктите“ в PROS
    11 февруари 2022, 14:12 a+ a- a

    Дафо Начков - старши директор „Развитие на продуктите“

    ИТ секторът в България продължава да се развива динамично и да предлага все повече и все по-интересни възможности за професионална реализация. Технологичните екипи в България работят по проекти на компании и организации от цял свят, разработват собствени софтуерни продукти, които намират приложение в разнообразни области от живота. 

    Какви продукти разработва PROS в България, пред Economy.bg разказва Дафо Начков - старши директор „Развитие на продуктите“.

    Кой е основният проект/продукт  или ключовите проекти/продукти, по които работят екипите на PROS в България?
    PROS е продуктова компания с решения, които подпомагат дигиталната трансформация на съвременния бизнес. Отделът ни в България е фокусиран предимно върху решения за авиокомпании. С нас авиокомпаниите успяват по-лесно да достигнат до клиентите си и да предложат динамични и персонализирани оферти, създадени в реално време на най-добрата цена. Това позволява на авиокомпаниите да максимизират печалбата си и да оптимизират съотношението между търсенията и реалните покупки. В този смисъл това, което развиваме, е комплексно решение – PROS Dynamic Offers с различни компоненти, покриващи различни фази от процеса на закупуване на самолетен билет.

    Бихте ли разказали накратко за всеки от компонентите?
    За да добиете най-точна представа за компонентите на PROS Dynamic Offers и проблемите, които решават те, е най-добре да разгледаме процеса, предшестващ самото закупуване на самолетен билет.

    Поставете се в ролята на пътуващ. Често всичко започва с планове за почивка в конкретен период от време или интерес към конкретна дестинация или регион. С PROS Dynamic Offers авиокомпанията може изключително бързо да ви предложи оптимални цени за различни варианти – стотици дестинации за месеци напред. Това ви позволява да направите оптимален за вас избор, да планирате по-добре, или да откриете възможности за пътуване, за които не сте предполагали, че могат да ви заинтересуват.

    На следваща стъпка фокусирате търсенето си върху конкретна дестинация и дати за пътуване. С PROS Dynamic Offers авиокомпанията ще ви представи хиляди опции за пътуване  на оптимална цена. Дали пътувате по бизнес, или с други цели, вие ще откриете точното предложение според предпочитанията си – най-евтино, с най-кратко пътуване  или включващо допълнителни услуги, които са важни за вас.

    На следващ етап преди закупуването на билет  чрез PROS Dynamic Offers авиокомпанията ще ви предостави възможност да изберете седалка на самолета или да включите допълнителна услуга в пакета си например WiFi в самолета или предпочитана храна.

    Промяна в плана? Няма проблем. Дори и при издаден билет, PROS Dynamic Offers ще ви позволи да коригирате избора си по-късно – други дни на пътуване, друга дестинация или удължен престой.

    Гладкото протичане на този процес с оптимални и атрактивни предложения към пътуващия е от ключово значение за успеха на авиокомпаниите в тази конкурентна среда.

    Колко души работят по продукта и какви специалисти са те?
    В разработката на PROS Dynamic Offers са включени над 50 софтуерни специалисти. Ролите, които те покриват, са типичните за този вид дейност – програмиране, контрол на качеството, архитектура, devops.

    За осигуряване на пълния продуктов цикъл имаме и екип от специалисти по облачни технологии, които се грижат за правилното функциониране на продуктите ни в реална среда.

    Какви технологии използвате?
    Технологиите ни са базирани предимно на софтуер с отворен код.

    Характерно за домейна на нашите продукти е, че за изключително кратко време се обработват огромни количества данни. Това налага използването на правилните технологии във всяко ниво на технологичния стек.

    За съхранение на данни използваме различни технологии, подходящи за конкретната задача, която решаваме – документни бази данни като MongoDB, Kay-value stores, релационни бази данни.

    Основните функционалности и бизнес логика се разработват на C++, което осигурява пълен контрол и максимална ефективност на готовия продукт.

    Визуалните компоненти развиваме чрез стандартни за тази сфера технологии като PHP, JavaScript и React.

    Важно е да се отбележи, че даваме свобода на екипите в избора на технологии, и дори ги поощряваме да бъдат активни в търсенето на нови алтернативи, ако това ще доведе до подобряване на продукта или ще ускори процеса на разработка.

    Как е организиран работният процес и каква е мениджмънт структурата?
    Основна единица при нас е автономен екип от 7-10 специалисти, покриващи различни роли. Един такъв екип е фокусиран върху развитието на конкретен компонент от цялостното решение. Екипът се ръководи от технически мениджър, който работи пряко с продуктов мениджър. Двамата имат свободата да преценят какви функционални или инженерни подобрения да се включат в следващата версия на продукта, като в този процес участие взема и самият екип. Група опитни архитекти се грижи за съблюдаването на общи архитектурни принципи и прилагане на общи технологии между отделните екипи.

    Работният процес следва основните принципи на Agile software development, като всеки екип има свободата да адаптира този процес според конкретиката на задачите и сроковете за изпълнение.

    Как се промени продуктът през годините?
    Приказката започва през 2007 година, когато малък стартъп в България поставя основите на това, което днес наричаме PROS Dynamic Offers. Въпреки трудностите и невероятната конкуренция в сектора този мотивиран екип от талантливи специалисти и експерти в индустрията, водени от опитен и ефективен мениджмънт, успява да спечели редица клиенти, сред които едни от най-добрите авиокомпании в света. Този успех не остава незабелязан и води до придобиване от PROS Inc. през 2017 година.

    Следвайки стратегията на PROS в този сектор, през следващите години продуктът продължава да се развива и става неразделна част от по-голямата PROS Travel Platform.

    Кои са най-големите предизвикателства при този продукт?
    С развитието на продуктите ни се появяват нови компоненти, които искаме да разработим и включим в цялостното решение. Такива компоненти понякога е трудно да се асоциират към конкретен продукт или екип. Това налага допълнителна гъвкавост и динамично сформиране на нови малки екипи с конкретна цел. Освен предизвикателство тази динамика е и възможност на отделните специалисти да разнообразят работата си и да работят по-близо и с други колеги.

    Кои са най-големите постижения, които можете да отбележите за този продукт?
    Когато десетки авиокомпании избират твоя продукт, не може да не си удовлетворен. Когато една от най-големите авиокомпании в света предпочете решението, в чието разработване си участвал ти, не може да не изпиташ гордост. Когато едни от най-големите мета-търсачки разширяват обхвата на услугата от теб, несъмнено изпитваш задоволство. Кoгато ти и милиони пътници по света получавате най-добрата оферта или вдъхновение за пътуване и това е резултат на труда ти, можеш само да си доволен с постигнатото!

    Какво предстои?
    Дистрибуцията на продуктите на авиокомпаниите е бизнес, който от десетилетия се счита за силно консервативен. Това може да обясни настоящата вълна от идеи за технологично обновление, с които да се подобри директната комуникация между авиокомпаниите и техните клиенти. Със сигурност предстоят интересни времена на количествени и качествени трансформации в този бизнес, и ние – PROS – ще бъдем надежден партньор на авиокомпаниите в този процес.

    Повече информация за компанията и свободните позиции в момента вижте в профила на PROS в JOBS.bg тук

    ВИЖТЕ ОЩЕ

    ИТ проектите в България: По какви проекти работи News UK екипът на Questers?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Tick42?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Grafixoft?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Gameloft?
    ИТ проектите в България: Какви продукти разработва VMware?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи HeleCloud?
    ИТ проектите в България: Какви продукти разработва AtScale?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Smart IT?
    ИТ проектите в България: Какви продукти разработва Infragistics?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Appolica?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Astea Solutions?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи „Сенсата Технолоджис“?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи HPE?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Mansion?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи А1 България?

    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Dreamix?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Immedis?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи SEEBURGER?
    ИТ продуктите в България: По какви продукти работи DIGITALL
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Енетпулс?
    ИТ проектите в България: Какъв продукт разработва StorPool Storage?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Блубито?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Модис?
    ИТ проектите в България: Какви продукти разработва Playtech?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Coherent Solutions?
    ИТ проектите в България: Какви продукти разработва Experian?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи DHL Freight ESS?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи "Бианор Сървисиз"
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи МенторМейт?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Proxiad?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи DataArt?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Resolute Software?
    ИТ продуктите в България: Какви продукти разработва Progress?

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 5 часа
    Китай е най-големият пазар на електромобили в света
    25% от всички автомобили, закупени в Китай през 2022 г. ще са изцяло електрически или хрибиди
    преди 5 часа
    МВнР: Българите спешно да напуснат Русия
    От Външно министерство призоваха и да не се пътува до страната
    преди 5 часа
    Държавата пое нов дълг за почти 150 млн. лв.
    Заемът е под формата на 5,5-годишни държавни ценни книжа
    преди 6 часа
    Дискордиа достигна екип от 2000 служители
    Най-голямата българска транспортна компания се цели в топ 10 в Европа чрез инвестиции в хора и технологии
    преди 6 часа
    Лагард очаква техническа рецесия тази зима
    ЕЦБ ще увеличи още лихвите, подчерта пред евродепутати председателят на банката