неделя, 28 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    5485 прочитания

    Обученията в България: Какви обучения сте ползвали до сега и какви са плановете ви за тази година? Има ли промяна в бюджета ви?

    19 февруари 2009, 10:43 a+ a- a

    Не планираме свиване на бюджета за обучение

    Ирина Йончева
    мениджър „Човешки ресурси”
    „ТехноЛогика”


    Имаме два вида обучения според обучаващата организация – външни и вътрешни, и два вида според общата насока – технически и за социални умения. Повечето обучения са вътрешни, тъй като имаме и много голям учебен център. По план 10-20% от работното време на всеки служител трябва да бъде посветено на обучения. Общо имаме около 200 служители, което прави между 50 и 100 човекодни на седмица обучение. Обучението е разпределено неравномерно – има позиции или отдели, в които то е значително по-малко (няколко дни на 6-месечие).
    Пред стартирането на годишните атестации сме, а планът за обучения се формира в резултат от заявките, получени и одобрени през атестационната кампания. Категорично не планираме свиване на бюджета за обучение.

    Бюджетът може да варира в зависимост от ситуацията

    Силвия Донкова
    HR мениджър
    Рublicis MARC Group


    Всяка година изготвяме програма за обучения на база годишните оценки на служителите. На срещите за оценка се изясняват нуждите на всеки един от обучение и развитие. Правим също периодично вътрешно проучване за нагласите и желанията на служителите, свързани с развитието им в компанията.
    В края на 2007 г. кандидатствахме с проект по ОПРЧР (оперативна програма за развитие на човешките ресурси), финансирана от ЕС, чрез ЕСФ и го спечелихме. Подписахме договора в средата на миналата година и в момента довършваме проекта, който включва програма от 10 обучения за развитие на ключови компетенции в областта на маркетинга и рекламата. По проекта ще обучим 30 от нашите служители. Освен средствата от тази програма имаме и бюджет, който е предназначен за провеждането на обучения за мениджърски умения. Той не е фиксиран и при него можем да варираме в зависимост от ситуацията.
    Това, от което не бихме се отказали, е развитието на нашите ключови служители. Има няколко теми, които предстои да разработим. Идеята ни е да организираме серия от семинари, като поканим лектори от веригата Рublicis или някои световно признати специалисти от областите, които ни интересуват.

    Обученията развиват умения, необходими за бизнес стратегията на компанията

    Рени Гекова-Йовева
    началник отдел "Обучение и развитие", "Човешки ресурси"
    „Мобилтел”


    Служителите на „Мобилтел” имат възможност да посещават различни обучения в зависимост от спецификата на работата им, персоналните цели и нуждите от развитие.
    Тренинг каталогът на компанията съдържа обучения в четири основни области: развитие на основни компетенции, развитие на лидери, изграждане на екипен дух и езиково обучение. Обученията са специално разработени за нас и развиват онези ключови умения и компетенции, които са необходими за прилагане на бизнес стратегията на компанията.
    Наред с тези корпоративни обучения колегите посещават и обучения за развитие на функционални компетенции. Това са високоспециализирани IT и технически обучения, обучения за ефективни продажби и управление на взаимоотношенията с клиенти, както и други специализирани обучения, насочени към придобиване на експертни знания в областта на маркетинга, финансите, човешките ресурси, доставките и т.н.
    През тази година ще продължим с тренинг дейностите, които сме планирали по-рано. Относно разходите за обучения ще оптимизираме някои дейности, като се фокусираме върху мултиплициране на ефекта от получените знания чрез увеличаване на вътрешните обучаващи и обучения в компанията.

    Ще наложим ограничения на бюджета

    Стоян Ковачев
    мениджър „Човешки ресурси”
    „Винпром Пещера”

    През изминалата година във „Винпром Пещера” АД проведохме редица вътрешнофирмени обучения, тиймбилдинг мероприятия, служители от компанията взеха участие и в различни външни семинари.
    Плановете ни за тази година са да проявим далновидност спрямо настъпващата криза и да наложим някои ограничения, що се отнася до броя обучения и бюджета.
    Основните ни усилия ще бъдат насочени към реализиране на одобрения ни проект за обучение на 208 служители по оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” под наименование „Европейски персонал за "Винпром Пещера”.

    Бюджетът ни за обучения винаги е бил оптимален

    Радостина Милкова
    мениджър „Човешки ресурси”
    „Планекс”


    Обученията, които до момента сме организирали в нашата компания, са били предимно в насока подобряване на професионалните знания и умения на служителите. Целта на „Планекс” е да предостави на своите клиенти качествена строителна услуга – затова е необходимо всички, които работят във фирмата, да имат знанията, уменията да работят по определени стандарти. От две години имаме програма за преквалификация на работниците, фирмата изгради и свой учебен център, за да създаде максимално удобна и оптимална организация.
    През 2008 година обучението на служителите ни бе насочено към теми, които засягат новите изисквания към изпълнението на строителната дейност – договаряне, ценообразуване, промени в счетоводните нормативни документи. Тези семинари и курсове ще продължат и през 2009 година. Предвиждаме по-интензивно провеждане на тренинги за лидерски умения за нашия мениджмънт.
    Бюджетът ни за обучения винаги е бил оптимален. Всеки един курс или семинар е планиран и подбран в зависимост от нуждите на компанията. Вероятно ще оптимизираме някои разходи като наем на зали, кетъринг, командировъчни, но няма да бъде направен компромис от гледна точка на качеството на лектора или темите. За миналата година бе планиран и реализиран бюджет за обучение на администрацията от около 45 хил. лева. За 2009 година планът предвижда тази сума да се запази.

    Има увеличение на бюджета в сравнение с миналата година

    Ивайло Баргански
    Head of Training
    Adecco


    До момента фокусът ни беше към професионални обучения в сферата на IT и към въвеждащото обучение. С оглед мащабите и спецификата на проекта ни с НР и позицията ни на пазара тези области бяха ключови за персонала. Но с оглед на развитието на "Адеко България" и възприетата ни стратегия през новата 2009 г. ще бъде увеличен броят на провежданите мениджърски обучения, такива за социални умения и чуждоезиковите.
    В сравнение с миналата година ще има нарастване на бюджета за обучение при нас. Това се дължи на стратегията ни за развитие и растеж, за изпълнението на която са необходими служители с разнообразни умения. Същевременно очакваме значително нарастване на персонала, като за новите служители следва да се положат нужните грижи от гледна точка на обучението.

    Ще преценяваме обстойно кои служители са перспективни

    Деница Георгиева
    мениджър "Връзки с обществеността и човешки ресурси"
    „Явлена”

    Обученията на нашите служители винаги са били приоритет на вътрешнофирмената политика на „Явлена“, и то не защото в някакъв момент това е станало модерно или защото „всички така правят“, а защото сме разбрали, че си заслужава да се влагат средства в хора с потенциал. От друга страна, професията „агент на недвижими имоти“ се учи освен с практика и с помощта на специализирани обучения с различна насоченост. В този смисъл необходимост от обучения винаги ще има и ние ще продължаваме да инвестираме в перспективните си служители. Тази година, разбира се, ще преценяваме много по-обстойно кои точно са тези служители.

    Запазваме размера на средствата, които сме изразходвали миналата година

    Добромира Манасиева
    старши мениджър „Човешки ресурси”
    БТК


    Основната ни цел за тази година e да доразвиваме вече установените практики и да стартираме нови проекти за обучение и развитие, които да подпомагат бизнес стратегията на БТК. Като краен резултат целим да възпитаваме все по-клиентски ориентирано поведение у нашите служители и да предоставяме телекомуникационно обслужване по най-високите световни стандарти.
    В компанията се прилагат най-разнообразни форми на обучение: курсове, тренинги, семинари, професионални конференции, самообучение, е-обучение (електронно обучение), дистанционно обучение, менторски програми, развитие на служители с голям потенциал (таланти) и др.
    БТК инвестира значителни средства всяка година за подобряване на компетенциите на служителите си. Само през изминалите три години са вложени близо 15 милиона лева в обучения по професионална квалификация и преквалификация на служителите. На базата на годишен анализ на потребностите по функции се съставят тримесечни планове, които се конкретизират с поименни заявки от съответните преки ръководители. Колегите от тренинг отдела следят всяко обучение да е в синхрон с целите на компанията, да е в услуга на всички вътрешни и външни клиенти и да има обективност и прозрачност на процесите по обучение и развитие. Бюджетът ни за настоящата година се базира на изразходваните през миналата година средства, като запазва техния размер.

    Всяка година се определя програма за обученията на различните видове служители

    Юра Драганова-Владимирова
    мениджър “Човешки ресурси”
    „Рока България”


    „Рока България” има изградена политика относно планираните и провежданите обучения в компанията. Всяка година се определя програма за обученията на различните видове служители, съобразена с конкретните нужди от развитие на знанията и уменията им.
    През 2008 година компанията спечели проект по оперативната програма „Развитие на човешките ресурси” – „Хан Кубрат +”. През първата му фаза 46 работници преминаха курс на професионално обучение, издържаха изпит по теория и практика на професията и получиха свидетелствата си за придобита професионална квалификация. През септември 2008 година успешно стартира и втората фаза на проекта, която се провежда под формата на серия от обучения в ключови компетенции. През тази година продължаваме с планираните дейности по проекта.
    В условията на криза обученията следва да са насочени към конкретни нужди на компанията и служителите в нея. Целта на провежданите обучения следва да бъде повишаване на ефективността и качеството на работа и оптимизиране на процесите.

    Предвидените разходи за обучение на персонала са по-големи в сравнение с 2008

    Десислава Попова
    Head of Human Resources
    „Пикадили”


    Обучението на служителите в „Пикадили” може да се обособи в две направления: професионални обучения или on the job training и soft skills обучения. Всеки един служител, който започва работа при нас, преминава през въвеждащо и професионално обучение за период от 2 седмици до 2 месеца в зависимост от длъжността, която ще изпълнява, и стандартите за работа във фирмата. С цел запазване на високо ниво на обслужване в нашите супермаркети всеки служител, обслужващ пряко клиенти, минава и обучение за обслужване на клиенти.
    Имаме обособен екип от 17 обучители и за 2009 година сме си поставили за цел да работим с този екип върху уменията им за комуникация, обучение, работа в екип и справяне в кризисни ситуации.
    Стратегията на фирмата за експанзия ни налага до края на 2009 година да разкрием още 900 работни места. Поради това предвидените разходи за обучение на персонала дори са по-големи в сравнение с 2008 година.

    Използваме много широка гама от курсове и доставчици

    Борислав Николов
    ръководител-секция „Обучения и вътрешна комуникация”
    GLOBUL

    Годишно в GLOBUL се провеждат над 300 обучения, като повече от половината са уникални като теми. Това означава, че използваме много широка гама от курсове и доставчици, обусловена от спецификата на нашия бизнес и от нуждите на служителите. Тази година не планираме увеличение на бюджета. Някои от по-мащабните обучения, които предстоят, са: комуникативни умения; умения за обслужване на клиенти; търговско обучение по продажбени умения; умения за работа в екип и др.

    Ще продължим тенденцията да използваме предимно експерти от компанията

    Виктор Кехайов
    старши консултант „Развитие и управление на таланти”
    SAP Labs България


    Портфолиото от обучения, които предлагаме на колегите ни, е разнообразно и през 2008 година включваше 26 различни теми, насочени към усъвършенстване както на техническите знания, така и умения като управление на проекти, презентационни умения, лична ефективност, работа в екип, комуникация с клиенти и др.
    Бюджетът за обучение за 2009 година все още предстои да бъде потвърден и както всяка предходна година ще е съобразен с бизнес стратегията на компанията. Поради очертаващата се динамика на икономическата ситуация и през 2009 година очакваме да продължим тенденцията да използваме предимно експерти от компанията за по-голяма част от програмите ни за обучение и развитие, съчетани с по-пълно оползотворяване на системите ни за електронно обучение.

    Усъвършенстваме ръководните умения на мениджърския състав

    Виктор Тутеков
    старши експерт ”Учебен център”
    “Овергаз инк.” АД


    В корпоративния учебен център усъвършенстваме ръководните умения на мениджърския състав. Обученията развиват широк спектър от управленски компетенции: умения за управление на промяната, водене на бизнес преговори, изнасяне на презентации, вземане на решения, изграждане и управление на ефективни екипи, развитие на служители.
    Компанията предоставя възможност на всички свои служители да посетят обучения за придобиване на познания и изграждане на умения по ключови компетенции: комуникативност, адаптивност, умения за работа в екип, възможност за работа под стрес, чуждоезикови обучения и други.
    Учебният център на „Овергаз” организира множество професионални курсове по теми, свързани с разпределение и използване на природен газ, изграждане и експлоатация на газопреносната мрежа, проектиране и строителство на вътрешни газови инсталации, технически надзор, ценообразуване, безопасност и здраве при работа и др.
    Свързани новини
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 2 дни
    ОИСР: 15-годишните у нас с по-ниски очаквания за завършване на висше от връстниците си по света
    Социално-емоционалните умения са решаващи за академичния успех, професионалната реализация и качеството на живот на младежите, сочи проучване на ОИСР
    преди 2 дни
    Метрото ще се разшири с 2 станции в "Люлин"
    Прогнозната цена е 147 млн. лева, ще се търси финансиране и от ЕС
    преди 2 дни
    За първи път: Пускат 7 двуетажни влака у нас
    Полска фирма ще достави на България влаковете за над 300 милиона лева
    преди 2 дни
    Българските иновативни училища влизат в мрежата на ОИСР
    Създателят на изследването PISA е у нас, за да представи резултатите от социално-емоционалните умения на учениците по света
    преди 2 дни
    Делойт Централна Европа откри нов хъб в София
    Екипът в София в момента се състои от 50 професионалисти, амбицията е да се увеличи до 500 през следващите няколко години