неделя, 28 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    4757 прочитания

    Обученията в България: Каква е била цената за един обучаващ се през миналата година и какви са плановете за тази?

    19 февруари 2009, 10:35 a+ a- a

    Средната цена е около 300 лева

    Добромира Манасиева
    старши мениджър „Човешки ресурси”
    БТК


    През 2008 г. в БТК са проведени 481 курса с 6131 участници. Някои служители, чиито умения надграждаме постоянно, като например тези в отделите по продажби, са преминали през три и повече курса. На практика в компанията над 40% от служителите са преминали през определен тип обучение през миналата година. Средната цена на един обучаван за БТК е около 300 лева. Бюджетът ни за настоящата година се базира на изразходваните през миналата година средства, като запазва техния размер.

    Цената е значително по-ниска, когато обучението е вътрешнофирмено

    Ирина Йончева
    мениджър „Човешки ресурси”
    „ТехноЛогика”

    Ръководим се от потребността от обучението и ефективността му, не от цената. Цената е значително по-ниска (понякога в пъти), когато обучението е вътрешнофирмено. Имаме предвидено и време за самообучение - с осигурени книги, безплатни семинари, web базирани източници, и колегите сами преценяват дали да съвместят това обучение в работно време или в свободното.


    Плановете са да гарантираме още по-голяма ефективност на разходите за обучение


    Рени Гекова-Йовева
    началник-отдел „Обучение и развитие”, „Човешки ресурси”
    „Мобилтел”


    Въздържам се от конкретна цифра, защото средните стойности никога не дават ясна представа, напротив – могат да изкривят истината. Цената на предлаганите обучения винаги има значение при избора ни, но съдържанието и целесъобразността му са водещи. Плановете ни за тази година, както и за предходните, са да гарантираме още по-голяма ефективност на разходите за обучение.

    Ще се придържаме към възможно най-малко увеличение на тези разходи

    Стоян Ковачев
    мениджър „Човешки ресурси” 
    „Винпром Пещера”

    Средната цена на обучен през 2008 година възлиза на 435 лв. Плановете ни за тази година ще бъдат да се придържаме към възможно най-малко увеличение на тези разходи и тяхното оптимизиране.




    Средният разход за обучението на един служител е 550 лева


    Десислава Попова
    Head of Human Resources
    „Пикадили”


    През 2008 година през различни видове обучения са преминали приблизително половината от нашите служители, като средният разход за обучението на един служител е 550 лева.




    Цената варира в голям диапазон – от 100 до 3500 евро


    Виктор Кехайов
    старши консултант „Развитие и управление на таланти”
    SAP Labs България

    В зависимост от темата и продължителността на обученията цената варира в голям диапазон – от 100 до 3500 евро.





    Важно е да се знае каква е инвестицията в човека


    Силвия Донкова
    HR мениджър
    Рublicis MARC Group


    Бюджетите за обучение се изготвят на ниво група. Всеки мениджър на отдел (или практика, както ги наричаме при нас) знае, точно колко е инвестирал в конкретния човек. Предстои ни да въведем и автоматизирана система за изчисление на всяка една подобна инвестиция. Въпреки всичко за нас е най-важна добавената стойност, която компанията получава.


    Цената варира от 150 до 1400 лева


    Деница Георгиева
    мениджър "Връзки с обществеността и човешки ресурси"
    „Явлена”


    Цената на един обучаващ се през изминалата година варира в широки граници, в зависимост от типа и броя на обученията: от 150 до 1400 лв.





    И най-евтиният семинар е безсмислен, ако наученото не може да се приложи


    Радостина Милкова
    мениджър „Човешки ресурси”
    „Планекс”

    Трудно е да се прецени каква е била цената на единица служител. Различните обучения са различни и по своята стойност. Има семинари и курсове, които протичат като презентация с минимум разходи поради факта, че сме голям клиент за даден строителен материал, има и семинари с доста висока такса за участие, на които сме изпращали един специалист с цел да усвои необходимите знания и да ги предаде на своите колеги в синтезиран вид.
    Логично би било да търсим отражението на направените разходи за обучение в резултатите от дейността на фирмата, а не в стойността му. И най-евтиният семинар е безсмислен, ако той не е довел до това, служителите да приложат наученото в практиката си.
    Свързани новини
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 2 дни
    ОИСР: 15-годишните у нас с по-ниски очаквания за завършване на висше от връстниците си по света
    Социално-емоционалните умения са решаващи за академичния успех, професионалната реализация и качеството на живот на младежите, сочи проучване на ОИСР
    преди 2 дни
    Метрото ще се разшири с 2 станции в "Люлин"
    Прогнозната цена е 147 млн. лева, ще се търси финансиране и от ЕС
    преди 2 дни
    За първи път: Пускат 7 двуетажни влака у нас
    Полска фирма ще достави на България влаковете за над 300 милиона лева
    преди 2 дни
    Българските иновативни училища влизат в мрежата на ОИСР
    Създателят на изследването PISA е у нас, за да представи резултатите от социално-емоционалните умения на учениците по света
    преди 2 дни
    Делойт Централна Европа откри нов хъб в София
    Екипът в София в момента се състои от 50 професионалисти, амбицията е да се увеличи до 500 през следващите няколко години