Какъв въпрос обича да задава тя на кандидатите и какво цели с него?
Повечето HR мениджъри имат любим въпрос, който обичат да задават по време на интервю за работа и с който целят да научат нещо повече за кандидата извън обичайните и клиширани въпроси. Economy.bg попита HR професионалисти във водещи компании в България: „Кой е любимият Ви въпрос, който задавате на интервю за работа, и защо?“.
Вижте какво отговори Иванка Вазова, специалист „Човешки ресурси“ във „Филип Морис България“.
„За мен интервюто е една от „визитните картички“ на компанията пред кандидатите, които се интересуват от възможността да станат част от екипа ни. Ние гледаме на тях като на много важни клиенти. Посрещането им в офиса, обстановката и отношението на колегите, които участват в срещата, обратната връзка и всеки друг детайл от процеса по подбор дават информация за „Филип Морис България“ като работодател и са съществена част от визитката на компанията. Стремим се да създадем спокойна и приятна обстановка, която в максимална степен да предразположи кандидатите да се представят автентично и да разкажат колкото се може повече за себе си.
Имам много любими въпроси, но за мен е важно да използвам онези, които дават възможност на кандидатите да разкрият тяхното отношение към клиентите, тяхната способност да работят самостоятелно и да си сътрудничат.
В момента „Филип Морис Интернешънъл“ преминава през голяма трансформация. От водеща тютюнева компания ние се превръщаме във високотехнологична такава. Това се отразява както върху начина, по който организацията работи, така и върху профила на хората, които ние търсим, за да се достигнем до целта ни за създаване на бъдеще без дим. В центъра на нашата бизнес философия стоят клиентите и тяхното удовлетворение. За нас е важно да сме в постоянен контакт с тях и да разширяваме знанието си за техните нужди. Поради тази причина задавам въпроса
„Може ли да ми разкажете за Ваш проект, който е бил вдъхновен от предложение на клиент за подобряване на услуга?“.
Основните качества, които търсим чрез отговорите са гъвкавостта, умението да се отговори бързо и адекватно на промяната, желанието за непрекъснато учене, способност за участие в различни екипи, които да разрешават по бърз и ефективен начин проблемите на потребителите.
В условията на сегашната динамична среда за компанията е важно всеки служител да бъде експерт и лидер в своята професионална област, независимо от длъжността и нивото си в йерархията. В този смисъл искаме от кандидатите да отговорят на въпроса
„Може ли да ни опишете ситуациите, в които сте започнали работа по проект без ясни указания“.
Компанията разбира лидерството като способността служителите да имат широк поглед върху професионалната си област, да работят самостоятелно с цел да удовлетворят интересите и нуждите на клиентите по най-добрия начин. Интересуваме се до каква степен кандидатите се чувстват комфортно да носят отговорност и да вземат решения дори когато нямат достатъчнo точни инструкции как да реагират в променящата се среда.“