петък, 19 април 2019  RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    12408 прочитания

    Любимият въпрос на интервю за работа на Тина Атанасова, „Язаки Димитровград“

    Какъв въпрос обича да задава тя на кандидатите и какво цели с него?
    14 февруари 2018, 13:51 a+ a- a

    Повечето HR мениджъри имат любим въпрос, който обичат да задават по време на интервю за работа и с който целят да научат нещо повече за кандидата извън обичайните и клиширани въпроси. Economy.bg попита HR професионалисти и мениджъри във водещи компании в България: „Кой е любимият Ви въпрос, който задавате на интервю за работа, и защо?“.

    Заводът в Димитровград е третият в групата заводи на „Язаки“ у нас, след тези в Сливен и Ямбол. Наскоро оттам обявиха, че от 1 март въвеждат увеличение в основната заплата на операторите и стартират нова програма за наемане на хора в Димитровград. (Повече ТУК)

    Вижте какво отговори Тина Атанасова, ръководител отдел „Човешки ресурси“ в „Язаки Димитровград“:

    „Има смисъл в задаването на стандартни въпроси, тъй като ми дават възможност да съпоставям сравними неща. Ние целим да привлечем хора, които са професионалисти и затова на моите интервюта за работа стандартни са основно въпросите за професионалните компетенции – така наречените твърди умения. Моята цел е още в самото начало да валидирам това, което е представено в автобиографията, за да може да стъпим на солидна основа и да надградим взаимното представяне в последващия разговор. 

    Останалите качества, които правят кандидата подходящ за служител в „Язаки Димитровград“, не са толкова видими и тук вече е личният ми подход за тяхното разкриване. За да се случи това, аз създавам атмосфера на равенство и хармония, свободна и искрена комуникация. Целта ми е да разчупя ледовете и да оставя кандидата да говори, като просто го насочвам. Тук стандартен подход нямам и не желая да ползвам – всеки човек е различен. 

    Има все пак един въпрос, който не пропускам да задам, независимо от нивото на позицията, поредността на интервюто и продължителността на срещата с кандидата:

    „Останаха ли Ви въпроси по отношение на компанията, организацията или ролята, на които не получихте отговор дотук?“ Допълнително правя уговорката, че няма ограничение на броя на въпросите, важно е да изясним всичко. 

    Така зададен, въпросът работи за мен в няколко посоки.

    Първо, разбирам дали интересът на кандидата към компанията и работата е искрен или задава клиширан въпрос, прочетен в съветите „как да сме успешни на интервю за работа“.

    Второ, очевидно ми дава информация какво кандидатът е разбрал от разговора ни и дали ме е разбрал вярно. Разбирам и как интерпретира получената информация, какво го впечатлява и на какво не е обърнал внимание.

    Трето, дава ми информация за евентуалните неизказани очаквания на кандидата. Например хората, за които извънредният труд е изключен, е вероятно да имат въпроси за работното време, честотата на работата през уикенда, отношението към оставането след работно време и т.н. Хората, за които ученето и усвояването на нови умения е ценност, биха попитали за периода на обучение и наличните ресурси. Хората, за които собственото им представяне е важно, биха задавали въпроси, свързани с ключовите показатели и т.н. 

    И още въпросите на кандидатите ми помагат да съм по-добра на следващото интервю с предварително подготвена информация, която кандидатите намират за важна, но аз съм пропускала.“

    Как протича интервю за работа в „Язаки България“, вижте ТУК.

     

    Свързани новини
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 11 часа
    Логистичният център на JYSK България стартира до края на есента
    Дотогава компанията планира да открие поне още 5 обекта в страната
    преди 14 часа
    BILLA отвори врати в Paradise Center
    Търговската верига откри 126-ия си магазин в страната
    преди 14 часа
    Volkswagen съкращава 3 хил. служители в Словакия
    Компанията иска да оптимизира своите разходи
    преди 17 часа
    ЕП: Facebook или YouTube трябва да премахнат терористичното съдържание в рамките на един час
    Компаниите могат да бъдат санкционирани с до 4% от оборота при наличие на повтарящи се нарушения