петък, 19 април 2019  RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    12400 прочитания

    Любимият въпрос на интервю за работа на Мария Новакова, „Мусала Софт”

    Какъв въпрос обича да задава тя на кандидатите и какво цели с него?
    17 май 2018, 09:51 a+ a- a

    Повечето HR мениджъри имат любим въпрос, който обичат да задават по време на интервю за работа и с който целят да научат нещо повече за кандидата извън обичайните и клиширани въпроси. Economy.bg попита HR професионалисти и мениджъри във водещи компании в България: „Кой е любимият Ви въпрос, който задавате на интервю за работа, и защо?“.

    Вижте какво отговори Мария Новакова, експерт управление на човешките ресурси в „Мусала Софт”:

    „В „Мусала Софт” гледаме на интервюто за работа като на опознавателна среща. Целта ни е хората, с които се срещаме и които кандидатстват за отворени позиции при нас, да се почувстват комфортно в процеса на разговор, за да можем да сме си максимално полезни в това те да разберат всичко, което искат да знаят за компанията, а ние от своя страна да ги опознаем по-добре като адаптираме разговора към конкретния човек. Това ни помага да преценим дали можем да отговорим адекватно на очакванията на кандидата и дали той или тя съответства на профила, който ние търсим.

    Обичаме интервюто да не протича като механичен процес на въпроси и отговори, а да бъде дискусия, която няма строго фиксирана траектория на движение, но същевременно да е достатъчно добре управлявана от нас, за да може и двете страни да се опознаят максимално добре в рамките на срещата. А това, както всички колеги, занимаващи се с подбор, знаят, никак не е лесна задача. 

    За да може човекът да се разкрие максимално добре, се стараем въпросите да не са свързани само с конкретната позиция, за която кандидатства. 

    Няма универсални въпроси, които да задаваме на всичките ни кандидати и трудно бих могла да се спра само на един въпрос, който да определя като любим. И ако все пак трябва да посоча такъв въпрос, бих попитала: „Кои са нещата, които те карат да се усмихваш?“.

    От отговора на този въпрос можем да разберем кои са нещата, които носят положителна емоция и които са стойностни за кандидата, а това е изключително ценно за нас. Практиката ни показва, че когато отговаряме на очакванията на кандидатите и създаваме приятна работна среда, когато се чувстват добре на мястото си и получават признание на усилията си, те са много по-ефективни и продуктивни.” 

    Свързани новини
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 10 часа
    Логистичният център на JYSK България стартира до края на есента
    Дотогава компанията планира да открие поне още 5 обекта в страната
    преди 14 часа
    BILLA отвори врати в Paradise Center
    Търговската верига откри 126-ия си магазин в страната
    преди 14 часа
    Volkswagen съкращава 3 хил. служители в Словакия
    Компанията иска да оптимизира своите разходи
    преди 16 часа
    ЕП: Facebook или YouTube трябва да премахнат терористичното съдържание в рамките на един час
    Компаниите могат да бъдат санкционирани с до 4% от оборота при наличие на повтарящи се нарушения