петък, 19 април 2019  RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    4351 прочитания

    Любимият въпрос на интервю за работа на Станислав Захариев, „HELL Energy България“

    Какъв въпрос обича да задава той на кандидатите и какво цели с него?
    05 ноември 2018, 10:29 a+ a- a

    Повечето HR мениджъри имат любим въпрос, който обичат да задават по време на интервю за работа и с който целят да научат нещо повече за кандидата извън обичайните и клиширани въпроси. Economy.bg попита HR професионалисти във водещи компании в България: „Кой е любимият Ви въпрос, който задавате на интервю за работа, и защо?“.

    Вижте какво отговори Станислав Захариев, Country Manager на „HELL Energy България“ за България, Турция, Босна и Херцеговина и Македония. 

    „Нямам точно един определен въпрос, а по-скоро през годините съм изградил сам за себе си система за откриване на „породата“ на кандидат-служителя. Опитвам се тази система да я предам на мениджърите под мен, които от своя страна да я ползват, за да откриват същата „порода“ хора за нашия екип, защото в „HELL Energy България“ екипът е от съществено значение. Той е едно сплотено семейство с ясна кауза, а тя е да бъдем винаги пазарни лидери и диригенти в категорията.

    Първо, кандидатът трябва да бъде предразположен, за да може да е максимално близо до това, което всъщност е. Нямаме нужда от фалш, клишета и заучени фрази от теоретични обучения. Кандидатът трябва да бъде поставен максимално близо до реалната си среда. По време на самото интервю се опитвам чрез система от въпроси да открия няколко белега в кандидата, с които да го отлича от масата и да намеря неговата „порода“.

    Белезите, които искам да видя в него, са:

    Пламък в очите или заплатополучател

    Опитвам се да определя дали кандидатът е тип „ще изгоря за каузата“, или е само „заплатополучател“, който отделя повече време в това да чака края на работния ден, отколкото да свърши нещо полезно. Съжалявам за израза, но той се ползва в бранша и нашият екип не би търпял такъв тип хора. Ценим тези, които всеки ден идват на работа „надъхани“ за нея. Всеки ден.

    Самокритичен или самохвалко

    Желая да определя степента на критичност, която кандидатът има за себе си. За мен хората, които имат умението да виждат казус на 360 градуса, които могат да признаят вината си, без да се притесняват, и които могат сами да се критикуват, са тези, които искат да се учат винаги, да се развиват, да се приближат до съвършенството и така да бъдат „звезди“ в професията си. Такива хора не могат да са посредствени, защото те са тези, които отчитат сами грешките си, правят конкретен план за поправката им и така вървят нагоре и се развиват и като мислене, и като позиция. За съжаление, често има кандидати, които без да си ги попитал, говорят за успехите си, собственото си съвършенство и сами се ласкаят. Успехът, който са постигнали, обикновено е дело само на него. Не бихме заложили на такъв служител. Той не подлежи на развитие и не е екипен играч.

    Активен или констататор

    Тук целя да определя дали кандидатът е активен в решаването на проблеми, или е само тип констататор. Констататорът е човек, който вижда и маркира проблемите, но не може да ги реши или по-лошо – няма желание за това. Обикновено той е само предавател към по-горното ниво в йерархията, без да е положил и грам старание да намери решение.  В тази ситуация повечето хора порода „констататори“ започват дълъг и несъществен разказ, който обяснява как всичко им е пречело и колко са били нещастни и неразбрани в предната си работа, но никъде не споменават какво конкретно са направили или предложили, за да подобрят резултата, да решат казуса, да развият системата на следващо ниво, да бъдат полезни за организацията.

    След тези въпроси, които са ми дали вече отговор за „породата“ на кандидат-служителя, ако има смисъл от продължаване на интервюто, следват серия от практически въпроси, за да преценя професионалната мисъл на кандидата и неговата бързина. 

    Подобни въпроси са:

    „При промоция 9 броя + 1 брой подарък, каква е допълнителната отстъпка, която се предоставя на клиента?“

    „Каква е разликата между надценка и марж?“

    „Как се справяте с възраженията на клиентите?“

    „Каква е разликата между претеглена и нумерична дистрибуция?“

    „Как се изчислява среднопретеглено отложено плащане?“

    „Как се изчислява среднопретеглена цена?“

    „Как бихте изготвили бюджет за региона ви?“

    При правилни и бързи отговори и на тези въпроси, кандидатът е добре дошъл в нашия екип и нашата компания, която е тотален пазарен лидер и която само поради тази причина желае да има най-добрите кадри в бранша. Компанията е готова да развива неговите умения и знания и напълно да разчита на него във всяка ситуация и за дълго време. Тогава му казваме: „Добре дошъл в семейството на HELL Energy“.

    Свързани новини
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 1 час
    Стартира кандидатстването на финтех и стартъп компании в третото издание на Elevator Lab
    Българските компании могат да се включват в предизвикателството на Райфайзенбанк до 21 юни 2019
    преди 2 часа
    България ще кандидатства за седалище на Европейския орган по труда
    Очаква се новата структура да стартира своята дейност до края на 2019
    преди 21 часа
    Логистичният център на JYSK България стартира до края на есента
    Дотогава компанията планира да открие поне още 5 обекта в страната
    преди 1 ден
    BILLA отвори врати в Paradise Center
    Търговската верига откри 126-ия си магазин в страната