За поредна година компанията отбелязва месеца на световното движение Movember с благотворителна кампания
Колаж: Scalefocus
В рубриката „Каузите на компаниите в България“ представяме различни актуални инициативи, които са пример за отговорно поведение на бизнеса в България. Благотворителни кампании, дарения, дейности в сферата на корпоративната социална отговорност (КСО), примери за екологично, социално и отговорно управление (ESG), доброволчество, подкрепа, хуманитарна помощ и др.
Благотворителната кампания на Scalefocus IT Beards е една от разпознаваемите инициативи на IT бранша в България. Тя се ражда преди шест години като вътрешна инициатива на компанията по повод световния месец на мъжкото здраве Movember. Господата снимат и качват снимки на добре поддържаните си бради или се предизвикват да отгледат брада или мустак от нулата, след което колегите им гласуват за тях с точки, които се купуват от онлайн магазина на платформата. Надпреварата е оспорвана, а най-хубавото е, че всяка закупена точка е сума, натрупана директно по сметката на избраната за годината кауза.
Развитието на таланта и стимулирането на младите умове е кауза и основна ценност на Scalefocus през годините и това се вижда от редица техни инициативи – от ежегодното събиране на учебни пособия и материали за деца в неравностойно положение през септември, подпомагане на библиотеки, работа с училища и университети до подкрепата на състезателя Никола Цолов, на когото компанията е първият спонсор. Тази година Scalefocus обединява сили с фондация Заедно в час в подкрепа на техните инициативи за развитие на учители и училищни екипи и изграждане на партньорства за въвеждането на добри практики в образователната система. Защото всяко дете в страната трябва да има достъп до качествено образование – независимо от това къде живее, кое училище посещава и какви са финансовите възможности на родителите му.
„От вътрешна кампания през годините IT Beards се превърна в емблематична за Scalefocus инициатива, с която изключително се гордеем. Не само защото събираме и даряваме средства на смислени организации, но най-вече заради начина, по който се случва проектът; заради онлайн платформата, която е създадена и поддържана от наши колеги, и най-вече заради позитивния заряд, който „брадите“ носят на екипа ни“, казва Цветелина Еремиева, Chief People Officer и допълва: „Има колеги, които участват всяка година от самото начало, и още от септември очакват старта на кампанията на 1 ноември“.
Екипите на компанията в Северна Македония и Турция също се включват в надпреварата, като избират местна кауза в синхрон с основната, която да подкрепят. Така кампанията IT Beards се превръща в международен пример как екипите на големи компании могат да носят позитивна промяна на обществото чрез забавни и обединяващи вътрешни инициативи.
Официалният сайт на кампанията, на който всеки може да подкрепи каузата, е: https://itbeards.scalefocus.com/
ВИЖТЕ ОЩЕ ОТ КАУЗИТЕ НА КОМПАНИИТЕ В БЪЛГАРИЯ