3877 прочитания
Обученията в България: Използвали ли сте e-learning и смятате ли да увеличите или да намалите бюджета за този тип обучение?
19 февруари 2009, 10:25
a+
a-
a
Ще разширим портфолиото на предлаганите чрез системата обучения
Борислав Николов
ръководител-секция „Обучения и вътрешна комуникация”
GLOBUL
Имаме собствена e-learning система. Намерението ни е тя да е все по-използвана и полезна за нашите вътрешни клиенти. През 2009 година ще разширим портфолиото на предлаганите чрез системата обучения, което ще улесни достъпа на служителите ни до усвояването на нови знания.
Рени Гекова-Йовева, началник-отдел "Обучение и развитие", "Човешки ресурси", „Мобилтел”
Предвидили сме допълнителни функционалности на e-learning
Електронното обучение (e-learning) е една от формите на обучение, които служителите на „Мобилтел” от години имат възможност да използват. През 2009 година не планираме промяна в бюджета за този тип обучение, като обаче насочим усилията си към по-широко използване на възможностите, които предлага електронното обучение. За целта сме предвидили допълнителни функционалности на тази форма на обучение, които ще улеснят максимално колегите при използването й.
В началото се възприе скептично, сега удобството се признава
Ивайло Баргански
Head of Training
Adecco
Да, в нашите програми e-learnings са застъпени изключително сериозно. С оглед резултатите от подобно обучение не мислим да намаляваме бюджета. В началото този тип обучение беше посрещнат доста скептично от служителите, но след повече от две години те самите признават удобствата и ползите. В същото време колегите изтъкват, че e-learning-ите не могат да отговорят на някои въпроси и не позволяват формална дискусия в група. Точно тази обратна връзка ни накара да комбинираме e-learnings и присъствено обучение в тренинг услугите, които предлагаме.
През 2009 са планирани дистанционни курсове
Виктор Тутеков
старши експерт ”Учебен център”
“Овергаз инк.” АД
Информационните технологии позволяват обогатяване на знанията, без да се напуска работното място. Все по-често учебният център провежда онлайн курсове и комбинира присъствени семинари с електронни обучения. Компанията няма отделен бюджет за e-learning обучения. През 2009 година са планирани дистанционни курсове, защото позволяват усвояване на много и разнообразна информация, спестяват време и разходи и интензивността на обученията е индивидуална.
За този тип обучение се изисква нагласа за повече професионална информация
Радостина Милкова
мениджър „Човешки ресурси”
„Планекс”
До момента сме имали само един такъв курс – за съжаление с неголям успех. Може да прозвучи малко старомодно, но считам, че обученията, особено отворените, освен знания дават възможност за по-оживена дискусия, за изслушване на различни гледни точки, за контакти с колеги от други фирми или бранш. Лекторът може да усети настроенията и да предаде точно тези знания, които са необходими на аудиторията. Организацията на учебния процес е по-стегната и ефективна. Живият контакт, дискусията, коментарите са по-подходящи за големите групи хора в сравнение с e-learning-а.
Методът на e-learning е подходящ за опредена група професионалисти, които сами са установили липсите в своите знания от гледна точка на професионалните си планове за развитие. За този тип обучение се изискват нагласа и мотивация, както и осъзнато желание за повече професионална информация.
Ще продължим да актуализираме тези системи
Виктор Кехайов
старши консултант „Развитие и управление на таланти”
SAP Labs България
От средата на 2007 г. колегите ни имат на разположение уникална система за електронно обучение – Skills On-Demand, с над 30 000 отделни материала за обучение (курсове, видео обучения, книги, статии, практически наръчници и др.). Служителите ни имат достъп и до няколко други системи и библиотеки с материали за обучения, записани сесии, наръчници и т. н.
През 2009 година ще продължим да актуализираме тези системи и да ги внедряваме още по-пълноценно в стратегията ни за обучение и развитие.
Ще увеличим броя и вида на е-курсовете
Добромира Манасиева
старши мениджър „Човешки ресурси”
БТК
От две години компанията активно използва възможностите на е-обучението (e-learning). Част от тях са: обучения за нови служители на позицията "сътрудник работа с клиенти в Център за обслужване на клиенти"; обучения по продукти, процедури, тарифни планове; задържане на клиенти (blended learning) и т.н. Използваната система дава възможност за проверка на усвоените знания, както и информация за прогреса на всеки обучаващ се. През настоящата година ще се инвестира в увеличаване на броя и вида на е-курсовете, като дадем на служителите възможността за самообучение и по-гъвкаво използване на времето за това.
За този вид обучение е нужна силна мотивация
Силвия Донкова
HR мениджър
Рublicis MARC Group
Засега не сме използвали e-learning. Всеобщото мнение е, че това обучение не е достатъчно сериозно, въпреки че аз не мисля така и смятам, че тенденцията е към този вид курсове. Колегите ни са много заети и то би им спестило време. Но за да има резултат едно такова обучение, първо самите хора трябва да имат отношение към него. В онлайн курсовете резултатите до голяма степен зависят от самите хора и от тяхната мотивация.
|
|
* Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.
преди 21 часа
|
|
преди 23 часа
|
|
преди 23 часа
|
|
преди 1 ден
|
|
преди 1 ден
|
|
преди 2 дни
|
|
09 май 2024, 08:59
|
BPO компаниите в България: hello.de България
За работата в компанията, възможностите за развитие и заблудите в сектора разказва Оле Вегнер, главен изпълнителен директор на групата hello.de и управляващ директор на hello.de България
|
|