Историята на компанията научете от Максим Кочнев - Изпълнителен Директор, и Стефан Станков - Търговски Директор, myPOS
Технологичният сектор е един от най-бързоразвиващите се в България през последните години, като предлага все по-разнообразни възможности за ИТ кариера. Страната ни е както притегателна дестинация за световни технологични гиганти, които откриват свои офиси тук, така и благоприятна среда за стартиране и развитие на български компании, които днес са сред водещите работодатели в страната и продължават да разрастват екипите си. Но как започва всичко?
В рубриката на Economy.bg „Как стартират компаниите в България?“ лидери на водещи технологични компании в страната разказват за първоначалната идея, за първите служители, проекти, клиенти и технологии, за трудностите в началото и развитието на бизнеса и екипите през годините.
Как стартира myPOS в България, научете от Максим Кочнев - Изпълнителен Директор, и Стефан Станков - Търговски Директор, myPOS.
Стефан Станков (вляво) - Търговски Директор, и Максим Кочнев - Изпълнителен Директор на myPOS
Как стартира myPOS в България?
Максим: Като идея myPOS стартира през 2014 и през 2015 – като продукт. През 2017 се отдели като отделна група от фирми, която продължава да се разраства и до днес.
Какви бяха първите клиенти, проекти, задачи?
Стефан: Стартирахме с решение за картови разплащания за малък и среден бизнес. Това е ядрото на продукта. Разрешаваме проблемите, които малките и средните бизнеси срещат в ежедневието си. Особено през 2014 и 2015 година може да си представите колко трудно е било и колко сложна задача за един малък бизнес да приема картови плащания. Тогава myPOS идва на сцената и разрешава проблемите на малките и средните бизнеси, като им позволява да използват парите си моментално след всяка една транзакция. Това е нещо, което никой друг не е предлагал на пазара от официалното пускане на myPOS до днес. През следващите няколко години екосистемата се доразвива, за да можем да предоставим един цял набор от решения за приемане на картови плащания и за управление на малък и среден бизнес.
Как се роди идеята за myPOS?
Стефан: Идеята за myPOS е на основателите на компанията Христо Георгиев и Явор Петров, които виждат възможност да предложат решение, което не съществува на пазара. Те наблюдават проблемите, които изпитват малките и средните бизнеси в цяла Европа и им хрумва идеята, че могат да създадат платформа, с която да помогнат на малкия и средния бизнес да поеме контрол над парите си в реално време. И през 2014 г. пускат първата версия на myPOS платформата за търговци в Италия.
Какви бяха първите предизвикателства?
Максим: Те започват на ежедневна база и се случват в целия спектър от бизнеса. Първите предизвикателства, разбира се, са оформянето на правилния продукт и на правилната концепция. След това, естествено, предизвикателство е и екзекюшън фазата, т.е. как да стигнем до търговците, как да им обясним и да разберат, че това е продукт, който наистина решава техните проблеми и е най-добрият на пазара.
Стефан: myPOS е платформа, която е достъпна за всеки един търговец в цяла Европа. Предизвикателството е да оперираш на толкова много пазари и успешно да продължаваш да се разрастваш в 30 страни, като спазваш правилата във всяка една от тях и в същото време имаш унифициран подход към всички страни.
Какви бяха първите служители?
Стефан: myPOS започва с няколко ентусиазирани софтуерни разработчици, които реализират идеята на Христо и Явор, както и колегите им от местния екип в Италия. Сред първите служителите са и няколко души от екип „Операции“ и търговски отдел, които започват да разработват концепцията за разрастването на портреблението на платформата, на портфолиото от клиенти и навлизането на други пазари.
Максим: Структурите ставаха все по-сложни и по-сложни. Дървото се разчленяваше все повече, установяваваха се нови екипи. В текущата ни структура освен дивелъпмънт и продажби имаме отделен маркетинг екип, финанснов екип, бизнес развитие, картови схеми, къмплайънс, риск и др.
С какви технологии работихте в началото?
Стефан: В началото започнахме с традиционните и базовите технологии от гледна точка на хардуер. Използвахме терминали, базирани на пролин, които могат да се свързват със сим карта с нашия хост и да можем да предоставяме достъпно решение на всеки един малък и среден бизнес. Единственото, което трябва да направят, е да въведат сумата, с която трябва да бъде таксуван картодържателят и да си получат плащането. През следващите няколко години това се разви изключително много, като добавихме умни терминали в своето портфолио от продукти. Те са базирани на Андроид и могат да осъществяват дейности, които драстично изпреварват очакванията за един стандартен терминал за разплащания и комбинират няколко инструмента в едно устройство. Умният терминал на myPOS се предлага на пазара от 2018.
Максим: myPOS днес представлява голяма и непрестанно растяща структура. Имаме над 150 000 клиента в цяла Европа и 400 души са ни избрали за работодател. Тези числа постоянно растат. Към момента се движим с над 70% ръст на годишна база. Така че амбициите ни са големи. Бих казал, че имаме нескромната цел да сме номер едно доставчик на платежни решения за малкия и средния бизнес в Европа. Имаме амбиции да стъпим и извън Европа. Това се цели, по които вече работим, и мисля, че е въпрос на време те да бъдат постигнати. Не на последно място, myPOS представлява най-добрия продукт на пазара в нашата сфера.
Вижте профила и актуалните позиции за работа на myPOS Technologies AD в JOBS.bg