неделя, 28 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    8979 прочитания

    ИТ екипите в България: Communication и Cargo в AXSMarine

    Научете повече за работата, проектите и възможностите за развитие от Николай Беличев – Tech Director на Communication и Cargo екипите в AXSMarine
    13 февруари 2024, 10:58 a+ a- a

    Николай Беличев е Tech Director на два екипа – Communication и Cargo. Работи в AXSMarine вече повече от 10 години, почти от самото създаване на софийския офис. По това време екипът е наброявал около 15 души, а сега е над 100. Това, което казва, че го задържа толкова години в компанията, са чудесните условия на работа, задружният екип и иновативните технологии, които използва ежедневно. В свободното си време обича да е в планината, като през лятото не пропуска уикенд на Витоша. Снимка: Economy.bg

    В рубриката на Economy.bg „ИТ екипите в България“ представяме ключови екипи във водещи технологични компании в България и ви срещаме с хората, които са част от тях. Лидери на екипи и ИТ професионалисти разказват повече за проектите, технологиите, начините на работа, както и за себе си, за своя професионален път и какво ги задържа в компанията.

    Запознайте се с Николай Беличев – Tech Director на Communication и Cargo екипите в AXSMarine и научете повече за работата, проектите и възможностите за развитие в компанията.

    Николай, представете ни Вашия екип. С какво се занимавате?

    Ние сме два екипа Cargo и Communication и най-общо казано, се стараем да направим работата на корабните брокери по-лесна. Communication екипът се грижи за обработката на целия поток от имейли. Карго екипът визуализира данните за всички товари в удобен вид за брокера. И двата отдела са ключови за компанията, тъй като предоставят информация в реално време, която подпомага брокера да направи лесно правилния избор – кой кораб с кой товар да бъде свързан.

    Какви технологии използвате?
    За фронтенд използваме ExtJS, което е фреймуърк, базиран на Javascript. Той е доста мощен в качеството си за създаване на сложен графичен потребителски интерфейс. С негова помощ всички фирмени продукти изглеждат по подобен начин, което е удобство за нас и нашите клиенти. Основната бекенд технология във фирмата е PHP. Използваме и Symfony фреймуърк, за да направим кода си по-структуриран, консистентен и на високо ниво.

    По какви проекти работите?
    Проектът, по който работим, е свързан с извличането на информация от десетки хиляди имейли на час. Има много различни процеси – от прочитането на имейлите в мейл сървъра до предоставянето на данните на нашите клиенти. Основното ни задължение е потокът от имейли да не спира, защото те са първичен източник на информация за кораби и товари. Цялата обработка се прави в реално време и затова скоростта е от значение.

    Как работите в момента и колко често се събирате заедно в офиса?
    В AXSMarine можеш да работиш както от вкъщи, така и от офиса. Двете опции дават на хората от екипа различни възможности. В момента се опитваме да посещаваме офиса поне един път в месеца, защото това дава възможност за по-широка и директна социална комуникация.

    Как типично преминава един работен ден в екипа?
    Работим по Scrum методологията. Обикновено денят започва с оперативна среща, за да разгледаме какво сме постигнали предния ден, да обсъдим какви затруднения имаме и как ще организираме останалата работа през деня. След това всеки се захваща със задачите си по приоритет. В някои дни от седмицата имаме и по-специфични срещи – Grooming, Planning, Code review, като най-забавната е така наречената Free Time. По време на нея си говорим за всякакви неработни, забавни теми и играем бордови игри.

    С кои други отдели/екипи работите най-често?
    Работим с различни екипи в зависимост от текущите задачи. В пряка колаборация сме с продуктовите мениджъри – от тях получаваме клиентските изисквания, а също така те правят преглед на функционалностите, когато са готови. Сътрудничим си и със системните администратори – те ни помагат с настройката на сървърите и следенето на логовете. Разбира се, понеже нашият продукт е част от голяма система, доста често комуникираме и с другите дев екипи. Най-вече това се налага, когато трябва да се прави интеграция на функционалности от един модул в друг. Съвсем скоро създадохме функционалност, която беше приложена в много модули заедно с Драйв екипа. Всичко се случи безпроблемно, понеже се познаваме от много време.

    Разкажете нещо, с което екипът Ви се гордее.
    Доволен съм от това, че постоянно се развиваме, помагаме си, задружни сме, решаваме проблемите заедно. Гордея се и с това, че нашият екип е най-активният по отношение на фирмените събития и инициативи. Може би това ни задържа като колектив толкова дълго време вече повече от 5 години заедно.

    Какво обичате да правите заедно извън работно време?
    Често се събираме и посещаваме картинг и ескейп стаи, играем футбол, участваме в маратони. Харесва ни да сме сред природата и затова най-често може да ни видите в някой парк.

    Какво сплотява екипа Ви?
    Стремим се да прекарваме максимално време заедно. Всяка активност, независимо дали в офиса, или извън него, ни помага да (o)станем по-близки.

    Как се вписват нови хора във Вашия екип?
    Опитваме се да се отнасяме към новите колеги с подкрепа и разбиране. От първия ден всеки новопостъпил е като равен на другите и получава реални задачи, актуални за екипа. По този начин показваме, че сме направили правилния избор, и изразяваме своето доверие. Вярвам във философията, че всеки човек може да дава и получава знания – всеки може да се учи от другия.

    Как бихте отговорили на въпроса: „Ако ти си..., заповядай в нашия екип!“?
    Ако ти си мултифункционална личност с широки интереси, или казано на наш език „компютърна нинджа“, която желае едновременно да се учи и предава своите знания, заповядай в нашия екип.

    И накрая как бихте описали сами Вашия екип?
    Екипът ни е непрестанно еволюиращ, проактивен, разнообразен.

    Повече информация за компанията и свободните позиции в момента вижте в профила на СОФИЯ МАРИН ЕООД в JOBS.bg тук

    ВИЖТЕ ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА ЕКИПИТЕ В БЪЛГАРИЯ:   

    Cloud & DevOps с направление Azure, МенторМейт
    C++ екипът на Resolute

    Карго екип в AXSMarine
    SRE екипа на ITGix
    Екип Mobile Clients, Milestone Systems

    BIS Base, SEEBURGER

    Center of Excellence, Антхил
    Salesforce Commerce Cloud, Технологично звено на Аксенчър България
    Оперативното звено на Аксенчър България
    SAP Product Compliance и SAP Environment Health and Safety, SAP Labs Bulgaria
    Екип Globalization Services, SAP Labs Bulgaria
    Екип .NET, Scalefocus 
    Софтуерният екип на ЛЕМ България
    Екип Data, Scalefocus 
    DCoE екипът на МенторМейт
    Екип Technical Support, SEEBURGER

    Екип Mobile Team, Scalefocus
    Back-end екипът на SiteGround
    Екипът на Funding Circle в Questers
    Екип DATA, Blankfactor
    Екип QA, SiteGround
    Екип WEX Health, Coherent Solutions Bulgaria
    Екип DevOps, Scalefocus
    Екип Внедряване SoftOne ERP
    Екип Infrastructure, Cloud & Automation, Milestone Systems
    Екип Data Quality, Experian България
    Екип Front-end Development, Scalefocus
    Екип SPA/front-end, SiteGround
    Екип RSM, Tek Expert
    Екип Engineering, Nexo
    Екип GetHelp, Tek Experts
    Екип Java, Scalefocus
    Екип QA, МенторМейт
    Екип Compliance, Digital Wallets, Paysafe
    Екип CritSit, Tek Experts
    Екип Scagile, Блубито
    Екип Технологични трейнъри в Telerik Academy Alpha
    Екип Worldwide Consulting Center - Center of Engineering, VMware
    Екипи Helios и Phoenix, интегриране на платежни доставчици в Skrill и Neteller, Paysafe
    Eкип Online Banking Project, DataArt
    Екип SOC, Paysafe
    Екип UX/UI Team, Scalefocus
    Екип Engineering & Product Development, Nexo
    Екип Marketing Services, Experian България
    Екип Rapid Transfer, Paysafe
    Екип BIS platform QA, SEEBURGER
    Екип News UK Tech, Questers
    Екип Quality Engineering, Scalefocus
    Екип Клиентски Анализи, Hewlett Packard Enterprise
    Екип Custom Development, Milestone Systems
    Екип Sitefinity Cloud, Progress 

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 2 дни
    ОИСР: 15-годишните у нас с по-ниски очаквания за завършване на висше от връстниците си по света
    Социално-емоционалните умения са решаващи за академичния успех, професионалната реализация и качеството на живот на младежите, сочи проучване на ОИСР
    преди 2 дни
    Метрото ще се разшири с 2 станции в "Люлин"
    Прогнозната цена е 147 млн. лева, ще се търси финансиране и от ЕС
    преди 2 дни
    За първи път: Пускат 7 двуетажни влака у нас
    Полска фирма ще достави на България влаковете за над 300 милиона лева
    преди 2 дни
    Българските иновативни училища влизат в мрежата на ОИСР
    Създателят на изследването PISA е у нас, за да представи резултатите от социално-емоционалните умения на учениците по света
    преди 2 дни
    Делойт Централна Европа откри нов хъб в София
    Екипът в София в момента се състои от 50 професионалисти, амбицията е да се увеличи до 500 през следващите няколко години