Запознайте се с професионалисти от Salesforce Commerce Cloud екипа на Аксенчър и научете повече за работата, проектите и възможностите за развитие
Част от професионалистите от Salesforce Commerce Cloud екипа на Технологичното звено на Аксенчър България. Снимки: Личен архив
В рубриката на Economy.bg „ИТ екипите в България“ представяме ключови екипи във водещи технологични компании в България и ви срещаме с хората, които са част от тях. Лидери на екипи и ИТ професионалисти разказват повече за проектите, технологиите, начините на работа, както и за себе си, за своя професионален път и какво ги задържа в компанията.
Запознайте се със Salesforce Commerce Cloud екипа на Технологичното звено на Аксенчър България и научете повече за работата, проектите и възможностите за развитие в компанията от Петър Илиев, Йордан Кировски и Златомира Колева.
Петър Илиев
Technical Architect/Lead Developer в Аксенчър България
Петър ръководи разработки в компанията от 2012 г. насам и заедно със своя екип от 60 души работи по всички проекти на Технологичното звено, свързани със Salesforce Commerce Cloud.
Като част от мениджмънта Петър отговаря за цялото Salesforce направление, както и за развитието на всички разработчици в своя екип. Ръководил е пълния цикъл на разработване на няколко големи проекта както в SFCC, така и в Intershop.
Златомира Колева
Разработчик на интернет приложения в Аксенчър България
Златомира Колева е Разработчик на интернет приложения в Аксенчър България и е част от екипа вече 2 години. Завършила е софтуерно инженерство във Fontys University of Applied Sciences в Айндховен, Нидерландия. Успоредно с висшето си образование успява да натрупа и практически опит чрез стажове в различни компании.
Има различни интереси, но най-вече обича да пътува, да посещава различни държави и да опознава тяхната история и култура.
Йордан Кировски
Ръководител на екип в Аксенчър България
Йордан Кировски е Ръководител на екип в Аксенчър България вече 6 години. Завършил е специалност „Информатика и софтуерни технологии“.
Основните му отговорности са да координира своя екип от разработчици, инсталациите на клиентската инфраструктура, програмирането и детайлния архитектурен дизайн.
Представете ни Вашия екип – колко души (специалисти) сте и какво правите?
Петър Илиев: Salesforce екипът на Аксенчър България се състои от над 60 души, главно back-end програмисти, но също и front-end, бизнес анализатори, проектни мениджъри, DevOps и QA специалисти. Успешно са изпълнени и доставени близо 30 проекта, като в момента се разработват още 4 – 5. Наши клиенти са едни от най-големите глобални брандове.
Какви технологии използвате?
Петър Илиев: Технологичното звено на Аксенчър у нас е сертифициран Center of Excellence за своите постижения в няколко направления, едно от които е Salesforce Commerce Cloud: платформа за електронна търговия от висок клас, която позволява на най-големите търговци да пропуснат авантюрата с така наречените green field проекти. Платформата поставя основите с вече изградена инфраструктура и бизнес сценарии, а специалистите на Аксенчър я персонализират, интегрират я с различни системи за плащания, анализи, социални мрежи, рейтинги и ревюта – всичко необходимо за създаването на един завършен проект за дигитална търговия.
Йордан Кировски: Нашият екип прилага гъвкави решения чрез използване на разработени модулни функционалности и интегрирането им. Salesforce Commerce Cloud (B2C) платформата предлага готови модулни решения и благодарение на т. нар. „акселератори” успяваме да съкратим значително времето за разработка. Това ни позволява да се фокусираме върху важните неща за клиентите. Използвайки изкуствен интелект, платформата дава възможност за изключително персонализирано преживяване. Налице са и бързоразвиващите се мобилни технологии и за да отговорим на очакванията на клиентите, бизнес нуждите и пазарните тенденции, използваме Headless архитектура, с която постигаме по-добра организация, спестяваме време при разработване и също така имаме гъвкавост при разработките между back-end и front-end екипите.
По какви проекти работите?
Петър Илиев: Предимно проекти на големи търговци и производители, чиято онлайн търговия обхваща различни пазари, законодателства и изисквания по сигурността. Това е и причината компанията да предлага не просто технически, а цялостни решения, включващи оптимизация на клиентските процеси. Типично, всеки национален клон на глобален търговец се опитва да намери собствено решение, но в един момент интеграцията и поддръжката на локалните решения стават много сложни и скъпи. Търговецът иска да има една-единствена платформа, с която да стъпи на всички пазари по света, а именно това осигурява Аксенчър България.
Йордан Кировски: Разработваме проекти за дигитална трансформация от физически към онлайн магазини, които съдържат голям обем от данни – продуктови каталози, стотици хиляди крайни клиенти, кампании и промоции. Заради предизвикателството с непрестанно увеличаващите се данни се изисква богат опит с високопроизводителни системи, за да сме конкурентоспособни.
Как работите в момента и колко често се събирате заедно в офиса?
Петър Илиев: Аксенчър е една от първите компании у нас, която въведе хибридния модел на работа през 2015 г. След Ковид-19 пандемията този модел се запази и продължаваме да съчетаваме работа от офиса с работа от дома. Разбира се, използваме водещи решения за видеоконференции и онлайн сътрудничество.
Как типично преминава един работен ден в екипа?
Петър Илиев: Стремежът ни е постоянно да повишаваме т. нар. „колективна интелигентност“ на екипите ни – всеки независимо от опита и задачите си се стреми да допринася с идеи, конструктивни критики, разработване на прототипи и т.н.
Златомира Колева: В нашия екип работим по SCRUM методологията. Типичният работен ден започва с обща среща, в която дискутираме и приоритизираме работата и необходимите стъпки, така че да спазим определения краен срок. За всеки един човек в екипа се отделя необходимото време, в което той споделя свършените задачи от предишния ден, планираните за настоящия или своите затруднения при работата си върху специфична задача. Това е изключително полезно, защото като екип успяваме да си помагаме взаимно.
Йордан Кировски: Гледайки на работния ден като на списък с отделни задачи, всяка от които с различен приоритет, започваме със срещите – сутрешни, дневни, както и такива между ръководителите в проекта. Продължаваме с обсъждане на участниците в разработката и разпределение на задачи вътрешно в екипа. Освен планиране, технически дизайн и разработване на новите неща се подлага на анализ и това как всяко нещо ще повлияе на бързината на действие като критична част от крайния резултат. Отделя се време за споделяне на информация и опит между екипите и отделните специалисти. Голяма част от времето е предназначено за технически анализ на решенията с цел постигане на максимално качество на крайния продукт.
С кои други отдели/ екипи работите най-често?
Петър Илиев: Като част от голяма международна компания работим с технологичните звена в Европа. Въпреки това максималното съсредоточаване на екипа в България е едно от нещата, които ни помагат много, защото е оптимално за работата, а и клиентите масово го предпочитат. Ключово е за растежа на организацията, от полза е за националния пазар на труда, за българските учебни заведения и за специалистите, търсещи място, на което да развиват потенциала си.
Разкажете нещо, с което екипът Ви се гордее.
Петър Илиев: Професионализмът и умението да доставяме цялостни работещи решения за нашите клиенти. Кариерата в технологичния сектор води до етап, когато водеща става професионалната етика. Перфекционизмът е нещо, което невинаги можем да си позволим – вместо това се търси рационален баланс между качество, скорост и цена. В света на електронната търговия не е необичайно за една Black Friday кампания например да се реализират почти толкова печалби, колкото за останалата част от годината. При такива амбициозни планове е важно да се дава максималното, без да се създават необосновани очаквания у клиентите.
Златомира Колева: Всеки един от нас има различни методи на работа, но заедно споделяме една и съща цел – доставяне на качествен продукт за крайния клиент. Горди сме, че винаги успяваме да удовлетворим желанията на партньорите ни и да предоставим възможни софтуерни решения за всяко тяхно желание. Екипът ни е сплотен, обединен от идеята да представя Аксенчър по най-добрия начин. В отговор ние получаваме множество възможности за всякакви обучения и кариерно развитие. Гордеем се, че винаги сме отворени към промените дори когато има установени, работещи процеси, ние намираме начин да ги подобрим, за да подобрим качеството на работа.
Какво сплотява екипа Ви?
Петър Илиев: Salesforce Commerce Cloud e ценна ниша с голямо търсене от страна на търговците и недостатъчно предлагане. Това е добра новина за специалистите на Аксенчър. Самият факт, че София вече е известна на световно ниво като Commerce Cloud град, е радващ и показателен, че тук имаме екосистемата, хората, опита, за да продължаваме да се развиваме в тази посока.
Златомира Колева: Екипът ни е изключително сплотен. Въпреки че аз започнах работа по време на пандемията, успях да създам приятелства, дори и чрез 100% работа от вкъщи, а след това и в условия на хибриден модел на работа. Имам възможността да работя с хора от различни държави и да научавам интересни неща за техните традиции и не толкова популярни за туристите дестинации, които добавям в списъка си за пътувания като задължителни за посещение с обещанието, че някой ден ще се срещнем.
Как се вписват нови хора във Вашия екип?
Златомира Колева: Винаги успяваме да предразположим новите колеги в екипа. Като човек, започнал работа през 2021 г., мога да кажа, че всеки един от нас е отворен и се старае да приветства всекиго. Като започнем с това, че всички откликват на зададени въпроси, искат да ти помагат да допринесеш към екипната работа, в най-добрия смисъл на думата, отворени са да споделят знанията си, за да може ти самият да се развиваш. Имаме достъп до многобройни образователни програми, които допринасят изключително много за навлизането в работния процес.
Как бихте отговорили на въпроса: „Ако ти си..., заповядай в нашия екип!“?
Златомира Колева: Ако ти си отговорен, любознателен, обичаш света на технологиите и имаш желанието да работиш в сплотен колектив, заповядай при нас.
Йордан Кировски: Имаш желание за нови приключения в обширния технологичен свят и търсиш нови предизвикателства, тогава скочи и предизвикай себе си на изцяло нов level на своята кариера.
Петър Илиев: Не всички ИТ компании могат да предложат работа по престижни проекти за клиенти от Fortune 100 и enterprise-class технологии. Знанията, които се натрупват в работата със Salesforce Commerce Cloud са приложими и за всеки следващ проект, което е огромно предимство и дава съответното самочувствие на програмиста. По този начин се дава увереност и на клиента в компетентността на хората, ангажирани с разработката. Salesforce специалистите гарантирано имат опит с платформата, което означава, че са запознати с фундаменталните концепции и функции и могат да се фокусират върху уникалните за проекта предизвикателства: това е така желаният „летящ старт“.
И накрая как бихте описали сами Вашия екип?
Златомира Колева: Имам удоволствието да работя с изключителни специалисти, развиващи се непрекъснато в своята, та дори и в други сфери. Разнообразието от хора, чуването на гласа на всеки в колектива, равенството и приемането правят ежедневието ни изключително приятно. Всяко едно предизвикателство се решава с вземането на отборни решения.
Йордан Кировски: Устойчив екип, с усет за време, динамика и професионализъм.
Петър Илиев: При останалите е количеството, при нас – качеството.
Вижте профила и актуалните позиции за работа на Accenture Bulgaria EOOD в Jobs.bg
ВИЖТЕ ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА ЕКИПИТЕ В БЪЛГАРИЯ:
Оперативното звено на Аксенчър България
SAP Product Compliance и SAP Environment Health and Safety, SAP Labs Bulgaria
Екип Globalization Services, SAP Labs Bulgaria
Екип .NET, Scalefocus
Софтуерният екип на ЛЕМ България
Екип Data, Scalefocus
DCoE екипът на МенторМейт
Екип Technical Support, SEEBURGER
Екип Mobile Team, Scalefocus
Back-end екипът на SiteGround
Екипът на Funding Circle в Questers
Екип DATA, Blankfactor
Екип QA, SiteGround
Екип WEX Health, Coherent Solutions Bulgaria
Екип DevOps, Scalefocus
Екип Внедряване SoftOne ERP
Екип Infrastructure, Cloud & Automation, Milestone Systems
Екип Data Quality, Experian България
Екип Front-end Development, Scalefocus
Екип SPA/front-end, SiteGround
Екип RSM, Tek Expert
Екип Engineering, Nexo
Екип GetHelp, Tek Experts
Екип Java, Scalefocus
Екип QA, МенторМейт
Екип Compliance, Digital Wallets, Paysafe
Екип CritSit, Tek Experts
Екип Scagile, Блубито
Екип Технологични трейнъри в Telerik Academy Alpha
Екип Worldwide Consulting Center - Center of Engineering, VMware
Екипи Helios и Phoenix, интегриране на платежни доставчици в Skrill и Neteller, Paysafe
Eкип Online Banking Project, DataArt
Екип SOC, Paysafe
Екип UX/UI Team, Scalefocus
Екип Engineering & Product Development, Nexo
Екип Marketing Services, Experian България
Екип Rapid Transfer, Paysafe
Екип BIS platform QA, SEEBURGER
Екип News UK Tech, Questers
Екип Quality Engineering, Scalefocus
Екип Клиентски Анализи, Hewlett Packard Enterprise
Екип Custom Development, Milestone Systems
Екип Sitefinity Cloud, Progress