петък, 19 юли 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1346 прочитания

    HR проектите в България: Бордова игра за привличане и подбор на таланти, Адрес

    Научете повече за иновативния подход към кандидатите за Консултант недвижими имоти в компанията от Стефка Танчева – Ръководител направление „Развитие“ в Адрес
    13 ноември 2023, 11:43 a+ a- a

    Стефка Танчева – Ръководител направление „Развитие“ в Адрес. Снимка: Адрес

    В съвременната динамична бизнес среда HR функцията в България се развива изключително бързо и заема своето важно стратегическо място в управлението на компаниите. HR професионалистите и HR екипите вече проектират и изпълняват комплексни проекти, които не просто подпомагат бизнес процесите, но и добавят стойност и изграждат работодателски имидж.

    В рубриката „HR проектите в България“ разказваме за конкретните проекти, зад които стоят HR екипите тук, за да покажем, че в България може да имаш интересна и успешна HR кариера, както и че работодателите в България създават условия за такава.

    Научете повече за иновативния подход за провеждане на първа среща с кандидатите за Консултанти в Адрес недвижими имоти от Стефка Танчева – Ръководител направление „Развитие“ в компанията. Тя е автор на корпоративната бордова игра „Влез в брокерския филм“, която привлича вниманието на потенциалните таланти и прави процеса на интервю по-интересен и забавен.

    Стефка, разкажете ни повече за проекта „Влез в брокерския филм“.
    Представете си, че отивате на интервю за работа и не ви попитат „Кое е най-голямото ви предимство?”. Вместо това още на място успявате да се ориентирате дали това е вашата желана работна среда, а потенциалният ви работодател – дали и как бихте се вписали в екипа. Това е идеята на проекта. Кандидатите участват в демо настолна игра за брокерската професия – те пътуват между острови с лодките си, продават имоти, печелят пари и се борят за голямата награда. Целта е бързо и успешно да „влязат във филма”. 

    Отбор играе играта на събитие в Бургас. В екипа участва и преподавател от катедра Недвижима собственост към БСУ – проф. Куртева. Снимка: Адрес

    „Влез в брокерския филм“ е иновативен инструмент за привличане и подбор на кандидати, който превежда участниците през реални работни дейности и дава възможност от първо лице да преживеят професията на консултанти, преди да са я избрали. Тази игра включва няколко неизменни за брокерската работа задачи:

    •избор на оферта за имот, която да предлагат;

    •подготовка на текст за пост в социалните мрежи, който да е интересен и атрактивен, да привлича гледаемост, да предизвиква коментари и въпроси;

    •презентация и оглед на имота – обиколка с думи на избрания имот;

    •предположение за клиентски възражения и отговор на тях.

    Каква е целта на бордовата игра и защо решихте да я създадете?
    Целта на „Влез в брокерския филм“ е да предостави на потенциалните кандидати реалистичен и забавен образ на работата като консултант по недвижими имоти. Играта имитира сценарий, в който играчите трябва да се справят с различни предизвикателства, свързани с продажбата на имоти. Създаването на играта беше моя идея за иновативен подход към привличането на таланти, който да направи интервютата по-интересни и вълнуващи. Организираме я като публично събитие, на което в началото запознаваме кандидатите с част от мениджърския и консултантския ни екип, а след това ги потапяме в работа и печелене на „брокерски кинти“.

    Представяне на играта в София. Антония Попова (вляво) разказва за кариерното си развитие от брокер във Варна до мениджър на кантора в София. Снимка: Адрес

    Как приеха служителите в компанията този проект?
    Служителите в компанията посрещнаха проекта с изключителен интерес и ентусиазъм. Те бяха включени в разработването на играта и дори станаха част от нейния тестов период. Всички се забавлявахме и научавахме нови неща, което направи проекта още по-успешен. Част от екипите ни дори я разиграват по време на оперативките си с цел упражняване на брокерски умения и интересно представяне на новите за екипа оферти.

    Какви ресурси – като време, финансови и други, Ви костваше?
    С регионалния мениджър на Бургас Димитър Желязков буквално разработихме концепцията на един дъх. Отне ни още седмица да подготвим визуалните материали. Ефектът от играта обаче е на скъп проект, в който са вложени значителни усилия, време и ресурси. 

    Участници в играта по време на кариерен форум на БСУ, Бургас, в началото на април 2023. Снимка: Адрес

    Какви резултати искахте да постигнете с проекта и какво реално постигнахте?
    С „Влез в брокерския филм“ постигнахме няколко важни резултата:

    •успешно привлякохме талантливи и мотивирани кандидати;

    •значително намалихме обичайното напрежение по време на онбординга в работата на избраните кандидати;

    •по-бърз и по-ефективен процес на оценка и избор на кандидатите.

    Преподаватели от БСУ, част от екипа на Адрес Бургас и отбор участници в играта от ПГСАГ „Кольо Фичето“, Бургас, специалност „Брокер на недвижими имоти“. Снимка: Адрес

    Кои бяха най-големите предизвикателства и как ги преодоляхте?
    Едно от предизвикателствата е свързано с разработването на играта и създаването на реалистичен и забавен сценарий. Но когато си партнираш с оперативни професионалисти с висока експертиза в екипа, няма непреодолими бариери.

    С какво най-много се гордеете с този проект?
    Гордея се с „Влез в брокерския филм“, защото той предоставя уникална възможност за кандидатите да изживеят работата в нашата компания, преди дори да станат част от нея. Този проект не само ни помага да привличаме най-добрите таланти, но и да ги подготвяме за успешна кариера в недвижимите имоти.

    Екипът от Бургас, организатор на играта – на снимката прав вляво е „главният режисьор“ в играта – Старши консултант Александър Макавеев. Снимка: Адрес

    Запознайте ни с Вашия HR екип – колко и какви са HR професионалистите в него, каква е тяхната експертиза?
    Адрес недвижими имоти е част от холдинга Реалто Груп. В този холдинг работим с компанията БОпартнърс, която е нашият център за споделени услуги по отношение на всички административни дейности. Ето защо в Адрес имаме единствено направление, насочено към развитието на талантите от входа до върха на кариерната стълбица в компанията. В рамките на агенцията съм в екип с още един експерт, насочен в работата си в града под тепетата, Пловдив – Сузана Смади-Делчева. 

    Споделете с нас какви нови HR проекти планирате.
    Дигитализация и игровизация са ключовите думи за тази година. Нека постигнем завидни резултати и с радост ще споделя подробности при следващия ни разговор.

    Вижте профила и актуалните позиции за работа и стаж на АДРЕС НЕДВИЖИМИ ИМОТИ АД в JOBS.bg

     

    ВИЖТЕ ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА HR ПРОЕКТИТЕ:

    Pleggi - HR решение за предварителен подбор на кадри
    Оптимизация и дигитализация на работния процес в Хитачи Енерджи България
    Монделийз Академия
    HR функцията в стартъпа Gigs Remote
    Академията за жени лидери в IBM
    Училище за енергетици на ЕСО
    „Организационна култура“ и „Отвътре навън“, Велея Глобал
    Система за оценка и развитие на хората в Нова Броудкастинг Груп
    „Да обядваме знания“, „Развий се“
    „Как да подбираме и задържаме средно и ниско квалифицирани кадри“, Gi Group
    Подобряване и автоматизиране на процеса на въвеждане на новоназначени служители в Playtech
    4-дневна работна седмица в Менпауър
    Решения за управление на човешките ресурси, IBS
    Синергия в HR екипа - най-добрата предпоставка за удовлетворени колеги, Kaufland България
    Jira4PDR, Endava
    Многообразни проекти за различни предизвикателства, bTV Media Group
    Локалните и регионални проекти на Endava
    Проекти за бизнес, HR и социална ефективност, „Вива Kредит“
    Добротворчеството в „Ейч Пи Инк България“
    Корпоративен уелнес, Playtech
    Империум на CASH CREDIT
    Employee Value Proposition = EVP на „Райфайзенбанк“
    EVN Презареждане
    Contipso Learning

     
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 5 часа
    Wizz Air празнува 20 млн. превозени пътници от летище София
    Авиокомпанията и стартира нов маршрут – до Лион
    преди 5 часа
    Онлайн продажбите в САЩ достигнаха $7,2 млрд. в първия ден на Amazon Prime Day
    Продажбите са с над 10% повече спрямо миналата година
    преди 9 часа
    Глобално кибер прекъсване приземи полети по целия свят
    Проблемът засегна и работата на банки и медии в различни точки на света
    преди 10 часа
    Президентът ще връчи втория мандат на 22 юли
    На кандидата за премиер, посочен от втората по численост парламентарна група в 50-ото Народно събрание
    преди 11 часа
    WordPress Engine придобива българската NitroPack
    Основателите Георги Петров и Михаил Стойчев ще работят върху нов проект