събота, 27 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    5266 прочитания

    HR проектите в България: Viva nomination Game, Вива Кредит

    Научете повече за специално разработената игра за колегите в компанията от Невена Илиева – Мениджър подбор и мотивация
    22 февруари 2024, 15:31 a+ a- a

    Невена Илиева – Мениджър подбор и мотивация във Вива Кредит. Снимка: Личен архив

    В съвременната динамична бизнес среда HR функцията в България се развива изключително бързо и заема своето важно стратегическо място в управлението на компаниите. HR професионалистите и HR екипите вече проектират и изпълняват комплексни проекти, които не просто подпомагат бизнес процесите, но и добавят стойност и изграждат работодателски имидж.

    В рубриката „HR проектите в България“ разказваме за конкретните проекти, зад които стоят HR екипите тук, за да покажем, че в България може да имаш интересна и успешна HR кариера, както и че работодателите в България създават условия за такава.

    Научете повече за VNG (Viva nomination Game) - специално разработена едногодишна игра за колегите във Вива Кредит, от Невена Илиева – Мениджър подбор и мотивация в компанията.

    Представете накратко проекта Ви.
    VNG (Viva nomination Game) е специално разработена едногодишна игра за колегите във Viva Credit. Създадохме и я стартирахме в началото на 2023 година и обявихме, че големият финал ще бъде в края на годината. Като през цялото време имаше различни предизвикателства, които насърчаваха колегите да изповядват ценностите на компанията.

    Каква е целта му и защо решихте да го стартирате?
    VNG цели да насърчи добрите поведения. Стартирахме я, за да затвърдим трите ценности на Вива Кредит: човечност, отговорност и новаторство. Как ставаше това? Чрез специално създадена за целите анкета, която даваше възможност на всеки колега веднага щом получи добро отношение или бъде свидетел на такова, да номинира съответния човек в една от трите ценности и да се обоснове, разбира се. :) Цялото това действие отнемаше не повече от минута, а работеше в няколко посоки. Номинираният колега автоматично получаваше имейл с получената номинация. Играта спомогна и за по-лесното адаптиране на новите хора в компанията.

    Как приеха служителите на компанията този проект?
    Впуснаха се в него леко предпазливо, но след като наградихме първите победители (в първото тримесечие на годината), колелото се завъртя и номинациите заваляха. Това ни мотивира заедно да създаваме предизвикателства, като част от тях бяха „Най-стойностна номинация“, „Най-емоционална номинация“, „Човекът направил най-много номинации за определен период от време“. Гордеем се с факта, че нашият изпълнителен директор застана плътно зад идеята и спечели именно една от наградите за най-много направени номинации. 

    Какви ресурси – време, финансови и други, Ви костваше?
    Около два месеца ни отне първоначалното съвместно сътрудничество на отделите „Маркетинг“ и „Човешки ресурси“ за изчистване на идеята, създаване на календар на предизвикателствата, подготвяне на комуникация и избор на награди. Всеки месец отделяхме време за комуникиране, награждаване, интервюта с победители, но всичко това си струваше, защото сближаваше различните екипи (издавам една тайна – когато номинираш човек от различен от твоя отдел, стойността на номинацията е по-висока), помогна ни да насочим погледите и извън отделните екипи.  

    Какви резултати искахте да постигнете с проекта и какво реално постигнахте?
    Целта, която си поставихме, беше да се сближат екипите, особено търговската ни структура и централният офис. Това се случи на повече от 100%, виждахме го по отправените номинации. Адаптацията на новите колеги също ставаше по-лесно, защото менторите и ръководителите използваха играта като инструмент за въвеждане. Комуникацията навън пък ни помогна да покажем компанията на бъдещите ни колеги отвътре.  И не на последно място ангажираността и припознаването на ценностите на компанията, които бяха непосредствено с нас през цялата година. 

    Интересно беше, че преди да стартираме играта, бяхме заложили цел от 500 номинации за годината, но успяхме да надскочим очакванията си почти три пъти. Приключихме с малко над 1400 отправени номинации, което за нас е равно на повече от успех и сме изключително горди. 

    Кои бяха най-големите предизвикателства и как ги преодоляхте?
    Предизвикателствата бяха в самото начало, докато намерим съмишлениците, предизвикаме състезателния дух, „отворим“ очите си за доброто поведение и се мотивираме да дадем заслужено признание. Всички тях преодоляхме много бързо и после можехме само да се наслаждаваме на прекрасните и стойностни номинации и да се гордеем със средата, в която работим. 

    Запознайте ни с Вашия HR екип – колко и какви са HR професионалистите в него, каква е тяхната експертиза?
    Вива Кредит е част от MFG) – 100% българска група компании, които предлагат финтех и застрахователни продукти и услуги в Европа, а скоро и на други континенти. Компанията ни е сред лидерите на пазара в небанковия финансов сектор в България вече повече от 11 години. HR екипът се състои от общо 6 души – бизнес треньори, експерти по подбор и мотивация и администриране на персонал. Екипът е на територията на цяла България.  

    Споделете с нас какви нови HR проекти планирате.
    Планираме да наблегнем на дигитализацията, игровизацията и споделянето. Вярваме, че това са трите стълба, които ще ни отличат като предпочитан работодател през идната година и вече смело се впускаме в новото приключение, за което ще ви разкажем в следващия ни разговор. :)

    Вижте профила и актуалните позиции за работя на ВИВА КРЕДИТ АД в JOBS.bg

     

    ВИЖТЕ ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА HR ПРОЕКТИТЕ:

    Бордова игра за привличане и подбор на таланти, Адрес
    Pleggi - HR решение за предварителен подбор на кадри
    Оптимизация и дигитализация на работния процес в Хитачи Енерджи България
    Монделийз Академия
    HR функцията в стартъпа Gigs Remote
    Академията за жени лидери в IBM
    Училище за енергетици на ЕСО
    „Организационна култура“ и „Отвътре навън“, Велея Глобал
    Система за оценка и развитие на хората в Нова Броудкастинг Груп
    „Да обядваме знания“, „Развий се“
    „Как да подбираме и задържаме средно и ниско квалифицирани кадри“, Gi Group
    Подобряване и автоматизиране на процеса на въвеждане на новоназначени служители в Playtech
    4-дневна работна седмица в Менпауър
    Решения за управление на човешките ресурси, IBS
    Синергия в HR екипа - най-добрата предпоставка за удовлетворени колеги, Kaufland България
    Jira4PDR, Endava
    Многообразни проекти за различни предизвикателства, bTV Media Group
    Локалните и регионални проекти на Endava
    Проекти за бизнес, HR и социална ефективност, „Вива Kредит“
    Добротворчеството в „Ейч Пи Инк България“
    Корпоративен уелнес, Playtech
    Империум на CASH CREDIT
    Employee Value Proposition = EVP на „Райфайзенбанк“
    EVN Презареждане
    Contipso Learning

     
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 1 ден
    ОИСР: 15-годишните у нас с по-ниски очаквания за завършване на висше от връстниците си по света
    Социално-емоционалните умения са решаващи за академичния успех, професионалната реализация и качеството на живот на младежите, сочи проучване на ОИСР
    преди 1 ден
    Метрото ще се разшири с 2 станции в "Люлин"
    Прогнозната цена е 147 млн. лева, ще се търси финансиране и от ЕС
    преди 1 ден
    За първи път: Пускат 7 двуетажни влака у нас
    Полска фирма ще достави на България влаковете за над 300 милиона лева
    преди 1 ден
    Българските иновативни училища влизат в мрежата на ОИСР
    Създателят на изследването PISA е у нас, за да представи резултатите от социално-емоционалните умения на учениците по света
    преди 1 ден
    Делойт Централна Европа откри нов хъб в София
    Екипът в София в момента се състои от 50 професионалисти, амбицията е да се увеличи до 500 през следващите няколко години