Научете повече за специално разработената игра за колегите в компанията от Невена Илиева – Мениджър подбор и мотивация
Невена Илиева – Мениджър подбор и мотивация във Вива Кредит. Снимка: Личен архив
В съвременната динамична бизнес среда HR функцията в България се развива изключително бързо и заема своето важно стратегическо място в управлението на компаниите. HR професионалистите и HR екипите вече проектират и изпълняват комплексни проекти, които не просто подпомагат бизнес процесите, но и добавят стойност и изграждат работодателски имидж.
В рубриката „HR проектите в България“ разказваме за конкретните проекти, зад които стоят HR екипите тук, за да покажем, че в България може да имаш интересна и успешна HR кариера, както и че работодателите в България създават условия за такава.
Научете повече за VNG (Viva nomination Game) - специално разработена едногодишна игра за колегите във Вива Кредит, от Невена Илиева – Мениджър подбор и мотивация в компанията.
Представете накратко проекта Ви.
VNG (Viva nomination Game) е специално разработена едногодишна игра за колегите във Viva Credit. Създадохме и я стартирахме в началото на 2023 година и обявихме, че големият финал ще бъде в края на годината. Като през цялото време имаше различни предизвикателства, които насърчаваха колегите да изповядват ценностите на компанията.
Каква е целта му и защо решихте да го стартирате?
VNG цели да насърчи добрите поведения. Стартирахме я, за да затвърдим трите ценности на Вива Кредит: човечност, отговорност и новаторство. Как ставаше това? Чрез специално създадена за целите анкета, която даваше възможност на всеки колега веднага щом получи добро отношение или бъде свидетел на такова, да номинира съответния човек в една от трите ценности и да се обоснове, разбира се. :) Цялото това действие отнемаше не повече от минута, а работеше в няколко посоки. Номинираният колега автоматично получаваше имейл с получената номинация. Играта спомогна и за по-лесното адаптиране на новите хора в компанията.
Как приеха служителите на компанията този проект?
Впуснаха се в него леко предпазливо, но след като наградихме първите победители (в първото тримесечие на годината), колелото се завъртя и номинациите заваляха. Това ни мотивира заедно да създаваме предизвикателства, като част от тях бяха „Най-стойностна номинация“, „Най-емоционална номинация“, „Човекът направил най-много номинации за определен период от време“. Гордеем се с факта, че нашият изпълнителен директор застана плътно зад идеята и спечели именно една от наградите за най-много направени номинации.
Какви ресурси – време, финансови и други, Ви костваше?
Около два месеца ни отне първоначалното съвместно сътрудничество на отделите „Маркетинг“ и „Човешки ресурси“ за изчистване на идеята, създаване на календар на предизвикателствата, подготвяне на комуникация и избор на награди. Всеки месец отделяхме време за комуникиране, награждаване, интервюта с победители, но всичко това си струваше, защото сближаваше различните екипи (издавам една тайна – когато номинираш човек от различен от твоя отдел, стойността на номинацията е по-висока), помогна ни да насочим погледите и извън отделните екипи.
Какви резултати искахте да постигнете с проекта и какво реално постигнахте?
Целта, която си поставихме, беше да се сближат екипите, особено търговската ни структура и централният офис. Това се случи на повече от 100%, виждахме го по отправените номинации. Адаптацията на новите колеги също ставаше по-лесно, защото менторите и ръководителите използваха играта като инструмент за въвеждане. Комуникацията навън пък ни помогна да покажем компанията на бъдещите ни колеги отвътре. И не на последно място ангажираността и припознаването на ценностите на компанията, които бяха непосредствено с нас през цялата година.
Интересно беше, че преди да стартираме играта, бяхме заложили цел от 500 номинации за годината, но успяхме да надскочим очакванията си почти три пъти. Приключихме с малко над 1400 отправени номинации, което за нас е равно на повече от успех и сме изключително горди.
Кои бяха най-големите предизвикателства и как ги преодоляхте?
Предизвикателствата бяха в самото начало, докато намерим съмишлениците, предизвикаме състезателния дух, „отворим“ очите си за доброто поведение и се мотивираме да дадем заслужено признание. Всички тях преодоляхме много бързо и после можехме само да се наслаждаваме на прекрасните и стойностни номинации и да се гордеем със средата, в която работим.
Запознайте ни с Вашия HR екип – колко и какви са HR професионалистите в него, каква е тяхната експертиза?
Вива Кредит е част от MFG) – 100% българска група компании, които предлагат финтех и застрахователни продукти и услуги в Европа, а скоро и на други континенти. Компанията ни е сред лидерите на пазара в небанковия финансов сектор в България вече повече от 11 години. HR екипът се състои от общо 6 души – бизнес треньори, експерти по подбор и мотивация и администриране на персонал. Екипът е на територията на цяла България.
Споделете с нас какви нови HR проекти планирате.
Планираме да наблегнем на дигитализацията, игровизацията и споделянето. Вярваме, че това са трите стълба, които ще ни отличат като предпочитан работодател през идната година и вече смело се впускаме в новото приключение, за което ще ви разкажем в следващия ни разговор. :)
Вижте профила и актуалните позиции за работя на ВИВА КРЕДИТ АД в JOBS.bg
ВИЖТЕ ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА HR ПРОЕКТИТЕ:
Бордова игра за привличане и подбор на таланти, Адрес
Pleggi - HR решение за предварителен подбор на кадри
Оптимизация и дигитализация на работния процес в Хитачи Енерджи България
Монделийз Академия
HR функцията в стартъпа Gigs Remote
Академията за жени лидери в IBM
Училище за енергетици на ЕСО
„Организационна култура“ и „Отвътре навън“, Велея Глобал
Система за оценка и развитие на хората в Нова Броудкастинг Груп
„Да обядваме знания“, „Развий се“
„Как да подбираме и задържаме средно и ниско квалифицирани кадри“, Gi Group
Подобряване и автоматизиране на процеса на въвеждане на новоназначени служители в Playtech
4-дневна работна седмица в Менпауър
Решения за управление на човешките ресурси, IBS
Синергия в HR екипа - най-добрата предпоставка за удовлетворени колеги, Kaufland България
Jira4PDR, Endava
Многообразни проекти за различни предизвикателства, bTV Media Group
Локалните и регионални проекти на Endava
Проекти за бизнес, HR и социална ефективност, „Вива Kредит“
Добротворчеството в „Ейч Пи Инк България“
Корпоративен уелнес, Playtech
Империум на CASH CREDIT
Employee Value Proposition = EVP на „Райфайзенбанк“
EVN Презареждане
Contipso Learning