понеделник, 02 декември 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    3458 прочитания

    Как стартира ITF Group в България?

    Историята на финтех компанията научете от Светослав Ангелов, Юлияна Мутева и Диян Георгиев, които са част от лидерския екип на ITF
    14 декември 2023, 17:22 a+ a- a

    Технологичният сектор е един от най-бързоразвиващите се в България през последните години, като предлага все по-разнообразни възможности за ИТ кариера. Страната ни е както притегателна дестинация за световни технологични гиганти, които откриват свои офиси тук, така и благоприятна среда за стартиране и развитие на български компании, които днес са сред водещите работодатели в страната и продължават да разрастват екипите си. Но как започва всичко?

    В рубриката на Economy.bg „Как стартират компаниите в България?“ лидери на водещи компании в страната разказват за първоначалната идея, за първите служители, проекти, клиенти и технологии, за трудностите в началото и развитието на бизнеса и екипите през годините.

    Как стартира финтех компанията ITF Group в България, научете от Светослав Ангелов – Изпълнителен директор, Юлияна Мутева – Финансов директор, и Диян Георгиев – Оперативен директор.

    От ляво надясно: Юлияна Мутева – Финансов директор на ITF Group, Светослав Ангелов – Изпълнителен директор, и Диян Георгиев – Оперативен директор. Снимки: Economy.bg

    Кога стартира ITF Group в България?
    Светослав Ангелов: ITF е основана през 2012 година, като реално дейността си започва през 2013 година с основаването на първия си бранд Smile Credit, който е изцяло онлайн ориентиран. През 2015 година аз влязох като акционер в компанията с идеята да развия ITF до една от десетте най-големи компании във финтех сектора. 

    Какви бяха първите предизвикателства и как ги преодоляхте?
    Светослав Ангелов: Първото нещо, което исках да направим, е да развием нашите услуги и  портфолиото ни от продукти, както и да се стремим към увеличаване на клиентската ни база. В голяма степен наложихме изключително сериозен фокус върху вътрешните разработки и разработването на нашата финтех платформа. На тази база увеличихме изключително много нашата ефективност, скорост на обслужване на клиентите, както и се фокусирахме много сериозно върху клиентското изживяване. Това беше едното предизвикателство. Другото, естествено, беше свързано с изграждането на екип. Няма успешна компания, която да не разчита на много силен и ефективен екип. Това беше едно от големите предизвикателства и работихме дълго време, докато постигнем това, което имаме в момента. 

    С какви технологии работехте в началото в България?
    Светослав Ангелов:  Компанията стартира с изграждането на собствена платформа, но по пътя и в развитието на ITF ние преценихме, че трябва да изградим наново тази платформа. 

    Диян Георгиев: През последните четири години компанията претърпя бурно развитие. Като финтех компания ние инвестираме в разработването на собствени решения. Основните проекти в компанията са развитието на нашата 360-градусова финтех платформа, с която кандидатстването е много бързо, максимално опростено и преводът на сумите е в рамките на няколко минути. Също така постоянно работим върху оптимизацията и автоматизацията на процесите в компанията и се стремим да увеличим процента на автоматичните одобрения от 60 на 80%, както и да предоставяме нашата услуга на клиентите 24/7. Не на последно място, ние постоянно работим върху усъвършенстването на нашите скоринг модели за оценка на риска, които са базирани на над 200 точки от данни. 

    Колко служители имахте в началото и какви?
    Диян Георгиев: В началото компанията стартира с много малък брой служители, като с ръста на бизнеса екипите се разширяват. В момента имаме покритие на всички функции в компанията и основните екипи са ИТ специалисти, колцентър, обособен в екипи за продажба и следпродажбено обслужване, специалисти по оценката на кредитоспособността на клиентите, както и експерти за анализ на риска и дигиталния маркетинг.

    Светослав Ангелов: Стъпка по стъпка стигнахме до момента, в който разполагаме с над 60 души в компанията.

    Какво представлява компанията днес?
    Юлияна Мутева: Последните години бяха доста динамични, тъй като пазарните условия бяха предизвикателни предвид ковид кризата и геополитическата обстановка в световен мащаб. ITF Group премина успешно през този период, като успя не просто да запази пазарно присъствие, но и да отбележи изключително добри финансови резултати и да се позиционира на едно от предните места в сектора на финансовите услуги, свързани с потребителско кредитиране. За 2022 и за периода от началото на 2023 до момента компанията отбелязва изключително добри финансови резултати. Това важи за баланса ни като цяло, ръстът на приходите и печалбата са много сериозни, много голям е ръстът и в кредитното ни портфолио. Финансовите показатели на компанията са измерител и на качеството на бизнеса и на услугите, които предлагаме. Един от основните фактори, на които се дължи финансовият успех на компанията, е риск мениджмънтът, който ние управляваме ефективно и минимизираме. Благодарение на строгите риск политики, които компанията е изградила във времето, успяваме да поддържаме една изключително добра клиентска база и да привличаме нови клиенти с умерен риск за компанията. Друг важен фактор е дигитализацията. Ние постоянно имплементираме автоматизация и дигитализация на всички нива от бизнеса, като това е много важно от гледна точка на клиентското изживяване, качеството и скоростта на услугата ни, но също така и на процеса по менажиране на разхода за компанията. Фокусът и целите ни за следващите години са допълнителен ръст, разрастване на пазарния дял и на бизнеса като цяло. Също така планираме в следващите години да станем дивидентно ориентирана компания.

    Вижте профила и актуалните позиции за работа на АЙ ТИ ЕФ ГРУП АД в Jobs.bg

     

    ВИЖТЕ ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА КАК СТАРТИРАТ КОМПАНИИТЕ В БЪЛГАРИЯ:

    Как стартира IBM в България?
    Как стартира WePrevent в България?
    Как стартира SoftOne България?
    Как стартира Milestone Systems в България?
    Как стартира VSG Bulgaria?

    Как стартира SAP в България?
    Как стартира Hitachi Solutions в България?
    Как стартира Blankfactor в България?
    Как стартира Мнемоника в България?
    Как стартира Тавекс в България? 
    Как стартира myPOS в България?
    Как стартира Kyndryl в България?
    Как стартира SoftGroup в България?
    Как стартира Konica Minolta в България?
    Как стартира Godel Technologies в България?
    Как стартира Станга в България?
    Как стартира Страйпс в България?
    Как стартира Hewlett-Packard Global Delivery Center в България?
    Как стартира „Мусала Софт“ в България?
    Как стартира „Абалта Технолоджис“ в България?
    Как стартира Progress в България?
    Как стартира „Немечек“ в България?
    Как стартира Технологичен център Комерцбанк в България?
    Как стартира SEEBURGER в България?
    Как стартира Scalefocus в България?
    Как стартира Hypoport в България?
    Как стартира Бош Инженеринг Център в България?
    Как стартира Visteon в България?
    Как стартира Acronis в България?
    Как стартира VMware в България?
    Как стартира Sensata Technologies в България?
    Как стартира Центърът за споделени услуги на Atos в България?
    Как стартира Chaos в България?

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 13 минути
    Канада обвини Google в създаване на рекламен монопол
    Делото прилича на заведеното в САЩ и цели разделяне на бизнесите на технологичния гигант
    преди 23 минути
    BILLA и EVN изграждат 25 зарядни станции за електромобили в България
    В следващите 18 месеца ще бъдат изградени 25 бързозарядни станции за електромобили в 9 града
    преди 42 минути
    преди 4 часа
    Бизнесът иска спешна оптимизация на процесите по наемане на служители от трети страни
    Недостигът на човешки ресурси в България е посочен от българските предприемачи на второ място сред проблемите, които изпитват
    преди 4 часа
    AMPECO привлече 26 млн. долара инвестиция
    Целта е растеж на продуктовите иновации и пазарното присъствие на компанията