понеделник, 02 декември 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    4926 прочитания

    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори ИКЕА

    Яна Якимова, новият управител на магазин ИКЕА в София, пред Economy.bg
    11 август 2020, 09:43 a+ a- a

    Как кризата с коронавируса се отрази на компаниите в България? Какви предизвикателства срещнаха и пред какви са изправени в момента? Как ще се случва завръщането в офисите и при какви правила за работа? Economy.bg потърси отговори от мениджъри на водещи компании в България. Как ИКЕА преминава през настоящата ситуация разказва Яна Якимова, новият управител на магазин ИКЕА в София.

    Как ситуацията се отрази на Вашия сектор?
    Необичайната ситуация постави пред изпитание не само нас, но и целия ритейл сектор. Магазинът ни в София беше затворен почти два месеца, което несъмнено доведе до големи трудности. В момента наблюдаваме промени в различни посоки. От една страна, промяна в потребителското поведение - през годините ИКЕА се наложи като място, в което цялото семейство прекарва време през почивните дни, а сега наблюдаваме много повече таргетирани посещения- клиентите идват с намерението да осъществят покупка и често предпочитат делничните дни. От друга страна, всяка трудност е нова възможност и ние се възползвахме от ситуацията, за да представим нови предложения за максимално удобство на нашите клиенти. Най-новото при нас е, че клиентите ни вече могат да закупят мебелите заедно с услуги и да платят с банкова карта в мебелния салон, без да минават през целия магазин и касите.

    Оптимизирахте ли някакви разходи и наложи ли се да съкратите служители?
    С цел да компенсираме пропуснатия оборот оптимизирахме част от оперативните разходи и отложихме във времето някои проекти за обновяване на магазина. Същевременно направихме значителни инвестиции в дигиталната сфера, както и в това да подсигурим здравето и сигурността на нашите служители. Стремежът ни е да запазим работните места и да съхраним най-ценния си актив – хората. Така заедно ще продължим успешно да побеждаваме предизвикателствата, с отдаденост и оптимизъм.

    Каква част от служителите Ви преминаха на режим хоум офис? Кога и как се случи това?
    Веднага след обявяване на извънредното положение колегите в административни, поддържащи и стратегически екипи останаха вкъщи, работейки дистанционно. Част от служителите ни обаче бяха в магазина, за да подпомогнат онлайн търговията, където поръчките се увеличиха цели четири пъти.    

    Как се/ще се случва завръщането в офисите? Как изглежда офисът Ви сега?
    Ние работим с клиенти и сме „на първа линия”. В момента, в който ИКЕА отвори врати, всички се завърнаха в магазина. Започнахме ремонти, разширихме и преобразувахме работното пространство – сега се радваме на повече простор и уют в офиса.  

    Въведохте ли някакви нови правила за работа? Променихте ли политиката си за хоум офис?
    Безопасността е наш основен приоритет и за да запазим здравето на нашите служители и посетители, въведохме стриктни правила за носене на предпазни средства, хигиена, дезинфекция и спазване на социална дистанция. Работата от вкъщи не е възможна за повечето от нас - ние сме в магазина всеки ден от седмицата, за да се погрижим нашите клиенти да постигнат това, за което разчитат на нас, а именно по-добър живот вкъщи.  

    Как новият начин на работа се отразява на ефективността и продуктивността? Как измервате резултатите?
    Докато магазинът беше затворен, на голяма част от ръководителите на екипи се наложи да бъдат още по-активни и целенасочени, за да постигат резултати. За кратък период трябваше да планираме и приложим промени в работните процеси, да се адаптираме към динамичната ситуация в производството, дистрибуцията и доставките на нашите продукти в целия свят. Следим много показатели на нашата оперативна работа, но един от тези, който в момента отразява ситуацията, е потокът от посетители, който се разпределя почти равномерно през седмицата. Това е един благоприятен ефект. Забелязваме лек спад на посетителите, но пък  другият показател, който следим - средна стойност на сметката, е по-висок в сравнение със същия период на миналата година, което като цяло води до положителен резултат.

    Прилагате ли някакви нови подходи за ангажиране на хората, въведохте ли нови инициативи?
    В тази обстановка ясно пролича колко е важно да сме „на една ръка разстояние“. Целта е да се погрижим за здравето на всички в екипа, като въведем адекватни мерки за безопасност, информираме колегите своевременно за всичко ново и се фокусираме върху приоритетите си. В момента работим върху разширяване на функционалностите на екслузивното за нашата организация мобилно приложение, което ползваме за вътрешна комуникация.

    Какви предизвикателства срещнахте и пред какво сте изправени в момента?
    Предизвикателство е връщането към нормалното, на което сме свикнали, и неизвестността дали изобщо това е възможно на този етап. Има несигурност и очакване какво ще се случи, наблюдаваме някои различни междуличностни взаимоотношения, промени в потребителското поведение. Това се отразява на бизнеса и за да успеем да поддържаме добри резултати, трябва да се адаптираме към още по-бързо вземане на решения и осъществяване на инициативи, които съответстват на новата реалност. Към момента можем да кажем, че успешно се адаптираме към новата „норма“ чрез засилен дигитален подход. 

     

     ВИЖТЕ ОЩЕ: 

    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Mars
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Кеш Кредит
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Equinix
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори А1
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори BILLA
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори AtScale
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Мнемоника
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Монделийз
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Kaufland
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Параграф 42
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Тимбарк
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Cargotec
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Tek Experts
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Paysafe
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Sanofi
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Nestle 
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Adecco
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Easy consult
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Райфайзенбанк
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Кока-Кола ХБК
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Карлсберг
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Транспрес

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 42 минути
    Канада обвини Google в създаване на рекламен монопол
    Делото прилича на заведеното в САЩ и цели разделяне на бизнесите на технологичния гигант
    преди 52 минути
    BILLA и EVN изграждат 25 зарядни станции за електромобили в България
    В следващите 18 месеца ще бъдат изградени 25 бързозарядни станции за електромобили в 9 града
    преди 1 час
    преди 5 часа
    Бизнесът иска спешна оптимизация на процесите по наемане на служители от трети страни
    Недостигът на човешки ресурси в България е посочен от българските предприемачи на второ място сред проблемите, които изпитват
    преди 5 часа
    AMPECO привлече 26 млн. долара инвестиция
    Целта е растеж на продуктовите иновации и пазарното присъствие на компанията