Антонио Григоров, HR мениджър на „Сайтел София“, пред Economy.bg
Covid-19 се отрази и на процесите по подбор в компаниите. Как ще попитаме HR професионалисти и мениджъри от водещи компании в България. Какво се промени в процеса по подбор в Sitel, разказва разказва Антонио Григоров, HR мениджър на „Сайтел София“.
Пандемията и кризата около нея посрещна повечето компании неподготвени. От много години в нашето съсловие от HR специалисти говорим за дигитализацията на процесите на подбор.
Всички знаем, че преди пандемията повече от 90% от интервютата се случваха лице в лице, в офисите. Това бързо се промени с разпространението на COVID-19 и днес с радост мога да споделя, че успяхме да реагираме много бързо на промените. И тук не говоря само за HR специалистите, но и за нашите партньори от Operations екипа ни. Реагирахме бързо, но и бяхме доста гъвкави, защото, за да можеш да оцелееш в тази ситуация, се налага бързина и гъвкавост на реакцията.
В резултат процесът на подбор се промени изключително много. Той вече е напълно виртуален – от самите тестове, които даваме на кандидатите и които са изключително важна част от оценката им, през самите интервюта, до последващата комуникация с всички кандидати и всички участници в рекрутмънт панела (не само HR специалисти, но и представителите на оперативното ни звено). Смея да твърдя, че успяхме много бързо да се адаптираме и ако трябва да извлечем нещо положително около цялата ситуация покрай пандемията, смятам, че това е именно ускоряването на дигитализацията и преминаването на един следващ етап, който вървеше много бавно преди.
С положителните промени несъмнено идват и много предизвикателства. Понякога например има технически проблеми, което влияе на кандидатите – те може да се почувстват неуверени, притесняват се. Смятам, че тези практики, навлезли в процеса на подбор вследствие на пандемията, са като цяло положителни и трябва да продължават занапред и след края на пандемията.
Видео за компанията като работодател вижте в профила на Sitel ТУК.
ВИЖТЕ ОЩЕ: