събота, 27 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    9520 прочитания

    Employer Branding в България: Ocean Investments и Resolute Software

    Мира Цветкова и Камелия Динева разказват за работодателската комуникация в холдинга и технологичната компанията, какви инструменти използват и как измерват ефективността
    14 февруари 2024, 16:55 a+ a- a

    Мира Цветкова - Employer Branding Manager в Ocean Investments (вляво) и Камелия Динева - PR & Employer Branding Manager в Resolute Software. Снимки: Личен архив

    В рубриката на Economy.bg Employer Branding в България компании от различни сектори в България споделят как изграждат и развиват работодателската си марка. Разказват кои са хората, които отговарят за работодателската комуникация в тяхната компания, какъв е наборът от инструменти, които използват, споделят конкретни успешни кампании и как измерват тяхната ефективност.

    Ocean Investments е семеен инвестиционен холдинг. Неговата бизнес насоченост се фокусира върху стартъпи в сферата на киберсигурността, дигиталното здраве и иновациите. Целта на Ocean е да създаде позитивно глобално влияние върху българската предприемаческа екосистема. Част от структурата на холдинга е и Resolute Software, технологична компания за софтуерна модернизация. 

    Кой отговаря за работодателската комуникация в Ocean Investments и Resolute Software, какви инструменти използват и как измерват ефективността, разказват Мира Цветкова - Employer Branding Manager в Ocean Investments, и Камелия Динева - PR & Employer Branding Manager в Resolute Software.

    Кои са хората, които отговарят за работодателската комуникация и работодателската марка във Вашата компания?
    Мира: Ocean Investments е семеен инвестиционен холдинг  с основен фокус върху революционни технологични start-up идеи и предприемачески решения, състоящ се от над 10 компании. В основата на нашата стратегия стои създаването на устойчивост и адаптивност  както спрямо клиентите, така и спрямо служителите ни.

    На групово ниво разполагаме с голям набор от професионалисти, които се грижат за работодателската марка и удовлетвореността. Те отговарят за привличането и задържането на таланти за всички фирми. Основните екипи, които застават зад ежедневните процеси, стратегии, изграждане на устойчива и позитивна работна среда и комуникирането на корпоративната култура, са  HR екипите, маркетинг експертите и ПР-ът на компанията. 

    Тази година създадохме и така наречения клуб на нашата задруга с 15 вътрешни посланици на бранда, които допринасят всеки ден за развитието на Ocean Investments като най-добър и предпочитан работодател сред конкуренцията. Целта на компанията е хората, които работят при нас, да изповядват петте основни ценности на Ocean, които са личният ключ към по-добро състояние на духа, ментално здраве и удовлетвореност в професионален план.

    Какви са процесът, наборът от инструменти и експертизата, които използвате?  Кои са най-полезните от тях според Вас?
    Камелия: При изграждането на employer branding стратегия за нас е важна добрата симбиоза между процеси, измерители, креативност и усъвършенстване. От основно значение е колегите да имат правилното усещане за културата на компанията. Така развиваме ценностите вътре и ги предаваме по правилния начин навън, към заобикалящия ни свят. 

    Използваме различни инструменти за анализ както в социалните мрежи, така и спрямо медийното ни планиране, анкети и проучвания, за да имаме ясна представа кое ни отличава като предпочитано работно място. Получаваме обратна връзка и събрани данни от HR и маркетинг отделите, което ни дава цялостна картина за нашите силни и слаби страни. Експертният опит във всеки от тези екипи е от основно значение за изграждането на успеха.

    Експертизата, знанията и уменията обаче биха били нищо без искрената и неподправена ангажираност на служителите. Това е едно от нещата, с които най-много се гордеем в Resolute. И времето го е доказало. Три години поред сме носители на наградата на Heartcount People First Company. Това е приз, за който не се кандидатства, той се присъжда на база годишни резултати от ежеседмичната обратна връзка на колегите през платформата на Heartcount. Това е един от инструментите, които ползваме и работи безотказно. 

    Независимите наградите със сигурност са точен измерител за това, което правим не само в сферата на Employer Branding-а, но и като бизнес. През изминалата година Resolute спечели бронз в категория „Професионални бизнес услуги“ на международните бизнес награди Stevie®, както и отличието Company to Watch от Deloitte, доказателство за нашия дълбок принос към света на технологиите. Тази награда отразява нашия забележителен растеж от над 400% през последните четири години. 

    Стремим се да запазим тази страст за работа не само чрез вълнуващите проекти, но и чрез средата, която градим, и хората, с които се обграждаме. Процесите по подбор при нас са съсредоточени върху това не просто да привличаме кандидати, а да откриваме таланти. Експерти от високо ниво, които имат знания, хъс за развитие, а в сърцето си носят нашите ценности и философия.

    Споделете конкретни Ваши проекти/кампании, които определяте като успешни. Как измервате тяхната ефективност?
    Мира: За нас успехът не се измерва само в цифри и дата анализи, а най-вече в усмивките на нашите служители. Стремежът ни е хората ни да са здрави и щастливи, а това са и едни от основните ни 5 ценности – здраве, щастие, свобода, праведност и задруга. 

    Целогодишно организираме кампании, които с действие и практики да допълнят теорията на хартия, защото знаем, че чрез преживяването на емоции човек по-бързо се припознава в другия и става част от цялото. Партнираме си с колеги от нашата екосистема, с които споделяме знания и умения, за да помагаме в професионалния растеж на млади таланти.

    В момента изграждаме наш здравен център и предоставяме безплатна медицинска помощ на всички служители и техните семейства. Често каним различни лектори и експерти, за да споделят своите виждания с екипите ни, мотивирайки ги да отделят време и грижа за себе си. 

    Всеки ден се стремим да изградим култура на позитивизъм. Щастието в офиса е стратегическа необходимост и ключов показател на ефективност. 

    През 2023 година предприехме няколко стъпки в подкрепа на Кремиковския манастир. Група доброволци от служителите се включиха в Панаира на Доброто, организиран от Центъра за социална рехабилитация и интеграция „Таланти и иновации“ в град Елин Пелин. С внимание, време и усмивка допринесохме за блясъка в очите на много деца в неравностойно положение. С този манифест на добротата спомогнахме и за набирането на средства за участието на специалисти кинезитерапевти в курс по признатия в световен мащаб принцип за рехабилитация „Войта“. Това беше завършекът на цяла поредица от инициативи, с които доброволно осъществихме Ocean „добротворчество“, но със сигурност не спираме дотук.

    Напоследък се отделя специално внимание на „Работодателската марка навътре“. Според Вас налага ли се такъв фокус?
    Камелия: През последните няколко години все повече се говори за employer branding, прилагат се различни похвати, вниманието към него расте. Преди появата му за имиджа на компаниите и служителите се грижеха HR-и, PR-и, хора, свързани с вътрешна/външна комуникация. Истината е, че без значение как го наричаме, за успешната организация винаги е било от огромно значение да полага грижи за работодателската си марка. Това няма как да се случи, ако не се започне отвътре, фокусът там е от oгромна важност. 

    Винаги ясно проличава, когато организацията държи на хората, интересува се и се грижи за техните нужди и развитие. От личния ми опит в Resolute знам, че когато колегите се чувстват удовлетворени и щастливи, сами споделят за позитивните си преживявания на познати и приятели, в социалните мрежи, дори на събития, които посещават. Ние носим отговорността първо пред всеки един в компанията, защото, нека бъдем честни, за какво ви е добър имидж, ако хората ви не са щастливи? 

    Вътрешният employer branding e мощен инструмент и чрез него се изгражда положителна култура, а ангажираността на служителите се повишава по един естествен начин. Когато хората се чувстват свързани с ценностите и визията на организацията, те са много по-мотивирани и продуктивни. Това спомага както за по-ниските нива на текучество, така и за привличането на още страхотни таланти.

    Вярвам, че когато има добра вътрешна култура, компанията мигновено се превръща в завладяващо работно място, което привлича, задържа и ангажира най-добрите експерти. Именно това е и основният двигател за бизнес успехите.

    Какви инициативи текущо провеждате или предвиждате?
    Мира: Последната инициатива, която осъществихме, има за цел да подобри работната среда. В колаборация с едни от най-добрите артисти на световно ниво от фондация Visionary Foundation, преобразихме офиса в жива галерия – BRUSHSTROKES OF INSPIRATION. Целта е да създадем приятно място, където хората ни да се чувстват уютно и спокойно. Благодарение на художниците, централният ни офис се превърна в колаборация между стерилната офис среда и градската култура. Съживихме 5 конферентни зали, изрисувани с 5-те ценности на компанията. Всяка зала носи своята енергия, а посланието е повече от красноречиво. Ефектът е налице и това се вижда ежедневно по усмивките и споделянето на колегите. 

    През февруари стартираме 10 практически live streaming-а, по един ежемесечно, които акцентират върху ценността ПРАВЕДНОСТ. Желанието ни е да сме възможно най-гъвкави, за да може да се включат всички служители на глобално ниво и да постигнем максимален ефект въпреки трансформиращия се с пълна сила свят около нас. Водещ на събитията е нашият CEO – Атанас Симеонов. Личната ангажираност на лидерския екип, е ключова в изграждането на работодателската марка. 

    В Resolute Камелия и екипът реализират Personal Development Talks, като всеки месец се канят доказани външни експерти в различни области. Говорим за здраве, спорт, култура, психология и други интересни теми. Така изграждаме здравословни навици, учим всеки ден и откриваме нови сфери. Това е нашият начин да стимулираме индивидуалното развитие. Лекциите са открити за цялата група на Ocean, което ги прави още по-ценни.

    През 2024-та предстоят и инициативи, които са изцяло по идея на служителите и посланиците на компанията. Това дава пълна прозрачност на действията. За нас споделянето на отговорност в тази посока води до много споделени ползи на всички нива. 

    В ДНК-то ни е да сме единни, и с малки крачки, заедно, да постигаме големи успехи!  

    Вижте профила и актуалните позиции за работа на Resolute Software JSC в JOBS.bg

    Вижте профила и актуалните позиции за работа на ОУШЪН ИНВЕСТМЪНТС ЕООД в JOBS.bg

     

    ВИЖТЕ ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА EMPLOYER BRANDING В БЪЛГАРИЯ  

    Как Amadeus Sofia развива работодателската си марка?
    Как Liebherr Hausgeraete Marica развива работодателската си марка?
    Как Entain развива работодателската си марка?
    Как Лидл България развива работодателската си марка?
    Как SiteGround развива работодателската си марка?
    Как Appolica развива работодателската си марка?
    Как eMAG развива работодателската си марка?
     
    Как Bica развива работодателската си марка?
    Как Мусала Софт развива работодателската си марка?
    Как United Partners развива работодателската си марка?

    Как CluneTech развива работодателската си марка?
    Как Кока-Кола ХБК развива работодателската си марка?
    Как Proxiad SEE развива работодателската си марка?
    Как МенторМейт развива работодателската си марка?
    Как Dreamix развива работодателската си марка?
    Как Самекс/KFC развива работодателската си марка?
    Как Paysafe развива работодателската си марка?
    Как Commerzbank DTC София развива работодателската си марка? 
    Как А1 България развива работодателската си марка?

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 1 ден
    ОИСР: 15-годишните у нас с по-ниски очаквания за завършване на висше от връстниците си по света
    Социално-емоционалните умения са решаващи за академичния успех, професионалната реализация и качеството на живот на младежите, сочи проучване на ОИСР
    преди 1 ден
    Метрото ще се разшири с 2 станции в "Люлин"
    Прогнозната цена е 147 млн. лева, ще се търси финансиране и от ЕС
    преди 1 ден
    За първи път: Пускат 7 двуетажни влака у нас
    Полска фирма ще достави на България влаковете за над 300 милиона лева
    преди 1 ден
    Българските иновативни училища влизат в мрежата на ОИСР
    Създателят на изследването PISA е у нас, за да представи резултатите от социално-емоционалните умения на учениците по света
    преди 1 ден
    Делойт Централна Европа откри нов хъб в София
    Екипът в София в момента се състои от 50 професионалисти, амбицията е да се увеличи до 500 през следващите няколко години