За решенията, екипите и технологиите, които използват, научете от трима от лидерите на компанията - Христо Христакиев, Боян Танчев и Деян Спасов
От ляво надясно: Христо Христакиев - Chief Technology Officer & Co-Founder, Боян Танчев - Chief Product Officer & Co-Founder, и Деян Спасов - Chief Executive Officer, TIMIFY Bulgaria
ИТ секторът в България продължава да се развива динамично и да предлага все повече и все по-интересни възможности за професионална реализация. Технологичните екипи в България работят по проекти на компании и организации от цял свят, разработват собствени софтуерни продукти, които намират приложение в разнообразни области от живота.
Какви продукти разработва пловдивската софтуерна компания TIMIFY, пред Economy.bg разказват Христо Христакиев - Chief Technology Officer & Co-Founder, Боян Танчев - Chief Product Officer & Co-Founder, и Деян Спасов - Chief Executive Officer, TIMIFY Bulgaria.
Христо Христакиев, Chief Technology Officer & Co-Founder - Сървърна инфраструктура, оперативна сигурност и Back End Development, TIMIFY Bulgaria
Роден в Стара Загора, Христо се премества в Германия, за да учи информационни технологии в университета в Дармщат. Заедно с Боян основава агенция за свободни професии 3Creatives, а по-късно и Oxendo - платформа за кариера и личен брандинг. След това се премества в Мюнхен и става главен технически директор в Webmedia7, където отговаря за бекенд системите на много клиентски проекти. „Нашият продукт е това, което ни отличава, но сигурността е това, което прави всичко това възможно“, казва Христо.
Боян Танчев, Chief Product Officer & Co-Founder - Продуктов дизайн, стратегия и визия, TIMIFY Bulgaria
Родом от София, Боян е квалифициран архитект, самоук UI-UX дизайнер, Frontend разработчик и продуктов визионер. Основава и развива редица технологични стартъпи и уеб агенции в Европа, започвайки на 14-годишна възраст. Дълбокото разбиране на Боян за технологиите и поведението на потребителите, съчетано с бързия му подход, води до непрекъснато развиващ се и вълнуващ продукт. „Добрият софтуер не е достатъчен. За да окаже значимо въздействие, софтуерът трябва да бъде визуално привлекателен, ангажиращ и мащабируем. И още: той се нуждае от сърце и душа“, казва Боян.
Деян Спасов, Chief Executive Officer - TIMIFY Bulgaria - Full Stack Development, стратегия и операции
Родом от Пловдив, Деян е отличен предприемач с над 10-годишен опит като управител и собственик на уеб агенция e7Studio. Деян развива огромна страст към езиците за програмиране още на 14-годишна възраст. На 16 години той завършва първия си голям клиентски проект за пловдивска фирма - складов софтуер. Деян преминава обучение по бизнес мениджмънт в Junior Achievement Bulgaria, а след това продължава образованието си в Пловдивския университет със специалност „Информатика".
Кой е основният продукт или ключовите продукти, по които работят екипите на TIMIFY в България?
Деян Спасов: TIMIFY е многопластово решение, което повишава ефективността, производителността и удобството на всеки етап от процеса на резервиране и запазване на срещи. Независимо от размера или сложността на бизнес изискванията ние можем бързо и лесно да интегрираме системата към вече съществуващата IT инфраструктура на компанията. Големите корпорации, които избират да работят с нас, обикновено имат сходна проблематика, която се изразява в липса на консистентен брандинг и комуникация с клиентите, отсъстваща синергия в дигиталния им подход, осъзната нужда от дигитализация и оптимизация на много процеси в цялата организация, свързани с управлението на ресурсите и предоставяне на персонализирани онлайн услуги и разбира се, но не на последно място - намаляване на времето за изчакване, което клиентите губят във физическите локации на бизнеса или по телефона, получавайки информация и запазвайки час с кол център агентите.
Бихте ли разказали накратко за всеки от тях?
Боян Танчев: Условно можем да разгледаме системата като съвкупност от три продукта. TIMIFY Софтуер за Резервации е основният продукт, който е съсредоточен около синхронизиран в облака календар за планиране, в който всеки в цялата организация може да работи едновременно - независимо дали планира срещи, управлява ресурси, развива маркетинг кампании, общува с клиенти, или предоставя услуги. Благодарение на нашия гъвкав, адаптиращ се към всеки работен процес уиджет за резервации, потребителите могат да планират срещи 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата, като увеличават приходите на нашите клиенти, автоматизират вътрешните процеси и спестяват разходи за труд.
Деян Спасов: В TIMIFY винаги се стремим да бъдем иновативни и продуктите ни да предоставят истинска добавена стойност на нашите клиенти. Ето защо, когато решихме да отворим системата си за трети страни, искахме да създадем взаимосвързаност с нашата система по интелигентен начин. Това доведе до разработването на втория по важност продукт - нашия пазар за приложения TIMIFY App Marketplace, който предоставя на нашите клиенти възможността да инсталират Connector Apps с инструменти като Zoom, GoToMeeting, Office365, Google Calendar и много други. В допълнение към тези Connector Apps имаме така наречените TIMIFY Flagship Apps, които всеки може да инсталира и да разшири основната функционалност на продукта. Пример за това са нашите TIMIFY Survey - за събиране на обратна връзка от потребителите след провеждане на срещата, TIMIFY Q - за управление на опашките по много иновативен начин само с QR код и смартфон, TIMIFY MeetMe - съвременен инструмент за видеоконференции, който e директно интегриран с нашия календар, както и много други.
Христо Христакиев: На трето, но не на последно място, отворихме нашия TIMIFY API за още по-дълбока интеграция със IT инфраструктурата на Enterprise клиенти от мащаба на Fielmann. Това е верига оптики с 800 локации в 6 държави в Западна Европа, които поддържаме от 2018 г. още преди пандемията да напомни на бизнеса, че крайният потребител очаква все повече да се дигитализират услугите с цел персонализиране на клиентското изживяване.
Колко души работят по всеки от продуктите и какви специалисти са те?
Деян Спасов: TIMIFY е сравнително малка компания. Ние сме екип от 40 души от 12 различни националности, като очевидно българите в екипа са мнозинство. В офиса ни в Пловдив работят frontend и backend инженери, QA инженери, мениджъри по маркетинг и успеха на клиентите, а отскоро и CRM мениджър, който отговаря за целия сегмент малък и среден бизнес.
Нашият продуктов отдел се състои от:
1. Product Owners, които отговарят за UX и UI
2. Екип за дизайн на съдържанието - отговарящ за микрокопията и локализацията
3. Scrum master
4. Фронтенд екип - отговарящ за всички продукти и приложения
5. Core API екип - отговарящ за бекенд разработката
6. Developer Platform & App Marketplace екип - отговарящ за всички готини приложения, които създаваме за нашите клиенти
7. DevOps екип
и не на последно място…
8. Tech Solutions екип - нашите технически магьосници, отговарящи за интеграцията с IT инфраструктурата на клиентите и разработването на специфични за тях функции.
Какви технологии използвате за отделните продукти?
Христо Христакиев: Разполагаме с много модерен техстак и използваме технологии като GraphQL, NodeJS, ReactJS, MongoDB, Redis, Elastics Search и други. Цялата инфраструктура е в AWS с 4 региона - във Франкфурт, Сао Пауло, Сингапур и Ню Йорк. Може да се каже, че нашата инфраструктура и продуктова архитектура са изключително гъвкави, за да можем да отговорим на всяко сложно изискване за функция или сигурност. Екипът и продуктовият мениджмънт са гении с напредничаво мислене и винаги са отворени за тестване и експериментиране с нови технологии.
Как е организиран работният процес и каква е мениджмънт структурата при отделните продукти?
Боян Танчев: Като организация се стремим да следваме така наречената “плоска йерархия”. В процеса на разработване на продукта и в дефинирането на нашите продуктови цели включваме целия продуктов екип, защото вярваме, че всеки може да допринесе със своите идеи и мнение за създаването на един по-добър customer experience. Екип/Единство е първата ценност във фирмената ни култура. Обръщаме внимание на това как действията ни се отразяват на всички, които влизат в контакт с TIMIFY: хората, екипите, офисите и нашите потребители; и избираме да взаимодействаме съзнателно.
Работният процес за разработване на продукти е разделен на 10 фази:
1. Събиране на идеи и поставяне на първоначален приоритет
2. Брифинг на идеите
3. Определяне на обхвата на функцията
4. Проектиране на UX, UI и съдържание на функцията, както и получаване на първоначална обратна връзка от клиентите и UX тестване
5. Описание на функцията
6. Оценка на функцията
7. Бизнес оценка на функцията и определяне на приоритетите за спринта
8. Разработване на функцията, което включва различни фази
9. Брифинг на функцията, на който QA екипът презентира всичко за нея, включително всички частни случаи, пред нашите Support Articles Club и маркетинг екип
10. Пускане на функцията със съответните маркетинг и съпорт материали.
Доколко екипите в България имат самостоятелност да вземат решения?
Деян Спасов: Открили сме, че за нас е много важна самостоятелността в смисъла на отговорност. Това е друга ценност в нашата фирмена култура. Вярваме, че всеки трябва да мисли самостоятелно, да взема решения и да поема отговорност за взетите решения. По този начин печелим доверието на колеги, клиенти и инвеститори и сами създаваме условията да се превърнем в изключителни лидери и модели за подражание. Самоуправлението и свободата на творческите изяви са важни черти, които търсим в нашите колеги независимо в кой от офисите ни работят, каква е тяхната националност и т.н.
Как се промени продуктът през годините?
Боян Танчев: Стартирахме като lean startup преди 9 години и половина с фокус върху малкия бизнес от всяка вертикала на индустрията. До 2017 година фирмата вървеше паралелно с нашата уеб агенция, тъй като пазарът все още не беше достатъчно узрял поради факта, че по онова време европеецът беше твърде консервативен по отношение на приемането на нови дигитални технологии. След което, виждайки, че пазарът започна да се пробужда и интересът към решението ни за управление на графици и ресурси да нараства, решихме, че е време да прекратим дейността на тогавашната ни агенция и да насочим всички усилия на екипа ни в TIMIFY.
Христо Христакиев: През 2018 година все повече големи предприятия със стотици локации и многохиляден персонал започнаха да ползват TIMIFY. Това доведе до пълното преобразяване на целия продукт, за да успеем да отговорим на високите изисквания и сложността на процесите, които протичат в организации от такъв мащаб. И така през юни 2019 пуснахме TIMIFY версия 4, чиято архитектура и инфраструктура е изключително гъвкава с редица възможности за персонализиране.
Деян Спасов: TIMIFY Developer Platform и нашият TIMIFY App Marketplace са уникални продуктови диференциатори, които ни позволиха да спечелим доверието и бизнеса на международни корпорации като Telefonica, Intersport, UniCredit HypoVereinsbank, ZEISS както и редица институции от публичния сектор като френската армия (Armée de Terre), ирландските съдилища (The Courts Service of Ireland) и много други посолства и общини. Днес TIMIFYе лидер в Европа по планирането и управлението на ресурси за големи предприятия и институции от публичния сектор.
Кои са най-големите предизвикателства при този продукт или при всеки от ключовите продукти, по които работите?
Боян Танчев: Най-голямото ни предизвикателство и това, към което се стремим, е развиването на едно цялостно, холистично портфолио от решения, което да е лесно за усвояване и работа. Големите корпорации обикновено идват при нас с конкретни и ясно дефинирани проблеми, които трябва да разрешим по такъв начин, без това да усложнява основния продукт за останалите ни клиенти, които нямат нужда от въпросните функции. Тук от голяма помощ идва гореспоменатият TIMIFY App Marketplace, чрез който можем да отговорим на всяко клиентско изискване и то изключително бързо.
Кои са най-големите постижения, които можете да отбележите за този продукт или при всеки от ключовите продукти, по които работите?
Деян Спасов: В света към този момент има около 170 софтуера за онлайн резервации и ни отне дълго време, за да стигнем до топ 10 с една много висока дневна потребителска активност от средно 20 000 потребители. Целта ни в следващите няколко години е да сме в топ 3 на ранглистата в нашата индустрия. Също така се гордеем със страхотния екип, който е отдаден на нашата мисия, и с това, че имаме международни и обичани брандове за наши клиенти.
Христо Христакиев: От продуктова гледна точка голямо постижение беше и разработването на нашия така наречен TIMIFY Contacts Middleware, който е чудесна добавка за правителствени агенции, които трябва да се съобразяват с ОРЗД, гарантирайки, че сигурността на потребителските данни покрива специфичните изисквания на ЕС за правителствени и телекомуникационни организации. С този Middleware напълно заобикаляме изпращането на каквито и да било потребителски данни към AWS или MongoDB и можем да ги хостваме или в Telekom Cloud - най-добрия и най-сигурен европейски доставчик на облачни услуги, или на собствен сървър и инстанция за база данни.
Какво предстои при този продукт и/или отделните продукти?
Боян Танчев: В следващите 3 години ще се фокусираме върху утвърждаване на позицията ни като лидер в решенията за онлайн резервации в Европа за Enterprise клиенти и разширяване на потенциала ни в САЩ и континентален Китай, където проучванията ни сочат, че няма изявен пазарен лидер в обхвата и палитрата от софтуерни продукти, които ние предлагаме. Наскоро спечелихме и първите си големи Enterprise клиенти в САЩ и в момента протичат преговори с правителството на Ню Йорк за няколко многофункционални случая, за които можем и сме готови да започнем да предоставяме решения.
Повече информация за компанията и свободните позиции в момента вижте в профила на ТЕРМИНЕП БЪЛГАРИЯ ЕООД в JOBS.bg тук
ВИЖТЕ ОЩЕ
ИТ проектите в България: По какви проекти работи Eos Matrix?
ИТ проектите в България: По какви проекти работи GemSeek?
ИТ проектите в България: По какви проекти работи Milestone?
ИТ проектите в България: По какви проекти работи ITGix?
ИТ проектите в България: По какви проекти работи Devision?
ИТ проектите в България: Какви продукти разработва Acronis?
ИТ проектите в България: По какви проекти работи EPAM Systems
ИТ проектите в България: По какви проекти работи KPMG ITS?
ИТ проектите в България: По какви проекти работи Scalefocus?
ИТ проектите в България: Какъв продукт разработва OpenTag?
ИТ проектите в България: По какви проекти работи Anakatech?
ИТ проектите в България: По какви проекти работи Flat Rock Technology?
ИТ проектите в България: По какви проекти работи Atos Bulgaria Competency Center
ИТ проектите в България: Какви продукти разработва Balkan Services?
ИТ проектите в България: По какви проекти работи Нетера?
ИТ проектите в България: По какви проекти работи Fourth?
ИТ проектите в България: По какви продукти работи Dynamo Software?
ИТ проектите в България: По какви проекти работи Мнемоника?
ИТ проектите в България: По какви проекти работи Paysafe?
ИТ проектите в България: Какви продукти разработва Alcatraz AI?
ИТ проектите в България: Какви продукти разработва PROS?
ИТ проектите в България: По какви проекти работи News UK екипът на Questers?
ИТ проектите в България: По какви проекти работи Tick42?
ИТ проектите в България: По какви проекти работи Grafixoft?
ИТ проектите в България: По какви проекти работи Gameloft?
ИТ проектите в България: Какви продукти разработва VMware?
ИТ проектите в България: По какви проекти работи HeleCloud?
ИТ проектите в България: Какви продукти разработва AtScale?
ИТ проектите в България: По какви проекти работи Smart IT?
ИТ проектите в България: Какви продукти разработва Infragistics?
ИТ проектите в България: По какви проекти работи Appolica?
ИТ проектите в България: По какви проекти работи Astea Solutions?
ИТ проектите в България: По какви проекти работи „Сенсата Технолоджис“?
ИТ проектите в България: По какви проекти работи HPE?
ИТ проектите в България: По какви проекти работи Mansion?
ИТ проектите в България: По какви проекти работи А1 България?
ИТ проектите в България: По какви проекти работи Dreamix?
ИТ проектите в България: По какви проекти работи Immedis?
ИТ проектите в България: По какви проекти работи SEEBURGER?
ИТ продуктите в България: По какви продукти работи DIGITALL
ИТ проектите в България: По какви проекти работи Енетпулс?
ИТ проектите в България: Какъв продукт разработва StorPool Storage?
ИТ проектите в България: По какви проекти работи Блубито?
ИТ проектите в България: По какви проекти работи Модис?
ИТ проектите в България: Какви продукти разработва Playtech?
ИТ проектите в България: По какви проекти работи Coherent Solutions?
ИТ проектите в България: Какви продукти разработва Experian?
ИТ проектите в България: По какви проекти работи DHL Freight ESS?
ИТ проектите в България: По какви проекти работи "Бианор Сървисиз"
ИТ проектите в България: По какви проекти работи МенторМейт?
ИТ проектите в България: По какви проекти работи Proxiad?
ИТ проектите в България: По какви проекти работи DataArt?
ИТ проектите в България: По какви проекти работи Resolute Software?
ИТ продуктите в България: Какви продукти разработва Progress?