неделя, 05 май 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    5762 прочитания

    Компаниите ще ограничат инвестициите си в медии с малък пазарен дял

    Петя Терзиева, директор "Маркетинг комуникации" в bTV
    13 февруари 2009, 11:18 a+ a- a

    bTV е първата частна национална телевизия в България. Пограмата й се появи за първи път в ефир на 1.06.2000 г. bTV e собственост на медийната компания News Corporation, която през юли 2008 г. обяви намеренията си да стартира процедура по продажбата на най-големия телевизионен канал у нас. През октомври миналата година News Corporation я прекрати официално.

    Г-жо Терзиева, какво се случва на медийния пазар в момента? Усещат ли се промени в резултат на икономическата обстановка?
    Според мен няма сериозни промени на медийния пазар.

    Какви са реакциите на рекламодателите в момента?
    Международната финансова криза в известна степен повлия на международните компании, които оперират в България. Голяма част от тях започнаха превантивно да съкращават бюджетите си, включително и маркетинг бюджетите, за да се подготвят за евентуални бъдещи сътресения.
    Разбира се, има компании, които не само не съкращават инвестициите си, но и продължават да инвестират и така все още няма сериозни промени както на рекламния, така и на медийния пазар. Кризата ще рефлектира върху рекламния пазар, като вероятно основно ще се отрази в ограничаване на рекламните инвестиции в онези комуникационни канали и рекламни кампании, които не могат да бъдат точно измерени и съответно не могат да доведат до ефективно рекламиране и оттам - до продажби.

    Намалението на цените стимулира рекламодателите в труден за тях период

    Весела Димова, директор „Продажби” в bTV


    Нормално е цените за реклама да бележат спад през януари, когато заетостта на рекламните блокове е по-ниска в сравнение с последните месеци на годината. Рекламната тарифа на bTV винаги е била съобразена с пазарната ситуация. Намалението на рекламните тарифи на bTV с 26 процента не означава спад в гледаемостта на телевизията, защото в този сезон тя е по правило висока, а стимулира нашите клиенти да инвестират в реклама в труден за тях период. Предвид факта, че цената за тв реклама в страните от нашия регион регистрира дефлация, подобна мярка помага на маркетинг мениджърите на представителите на големите международни компании в България да договарят с централите по-добри рекламни бюджети за бизнеса си в страната ни, от което печелят всички.
    Как според вас ще се развие рекламният пазар и как това ще рефлектира върху медиите?

    Прекомерното предпазване от бъдещи финансови затруднения чрез ограничаване на рекламните инвестиции може да доведе до големи негативи за компаниите, защото ефективните продажби са пряко свързани с ефективното рекламиране. В този смисъл очаквам компаниите да ограничат инвестициите си в медии с малък пазарен дял и в медии, чиято аудитория не може да бъде измерена и таргетирана точно. Това означава, че кризата ще се отрази сериозно на медиите с малка и недобре таргетирана аудитория. bTV и кабелните канали FOX Life и FOX Crime и GTV предлагат точно това, което е необходимо на рекламодателите в настоящата ситуация – най-голямата аудитория заедно с отлично таргетирани канали, при това на най-добри цени и със 100% гарантирана ефективност на кампаниите. В допълнение - вече от близо 4 години bTV създаде и изключително силни интернет медии – btv.bg, musicidol.btv.bg, survivor.btv.bg, dancingstars.btv.bg, които дават невероятни възможности за таргетиране на кампанията, при това на много ниски цени. Предстои ни да създадем и два нови сайта, които ще допълнят нашето портфолио в интернет и така ще развием максимално синергията между двете най-ефективни и точно мерени медии – телевизия и интернет.

    Какви са вашите очаквания – кои медии ще бъдат най-силно засегнати и кои най-слабо?
    Няма да кажа нещо ново, като посоча, че вестниците ще са най-силно засегнати от кризата. И това е така по две причини – от една страна, заради това, че тези медии са платени, като изключим двете сравнително нови за пазара безплатни издания, а от друга - заради това, че рекламата там не може да бъде гарантирана и отчетена 100%, както е в телевизията и в интернет. Съответно най-слабо ще бъдат засегнати големите телевизии и интернет.

    Как очаквате да се развие медийният пазар до края на годината?
    Смятам, че най-голямо ще бъде развитието в телевизионните и интернет медии.
    Свързани новини
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    02 май 2024, 16:21
    Pfizer увеличи прогнозата за печалба
    Причината – съкращения в разходите и по-добро от очакваното търсене на продукти за Covid
    02 май 2024, 13:44
    ОИСР очаква стабилен икономически ръст през 2024 и 2025 г.
    Очаква се обаче растежът да остане под дългосрочната средна стойност
    02 май 2024, 11:25
    OpenAI се споразумя с Financial Times
    Компанията за изкуствен интелект ще може да използва данни на изданието, за да обучава езиковите си модели
    02 май 2024, 09:49
    Федералният резерв остави лихвите непроменени
    Не е ясно дали американската централна банка ще успее да направи 3 намаления на лихвените проценти тази година
    02 май 2024, 08:03
    Coca-Cola ще използва облачните AI услуги на Google
    Сделката е на стойност $1,1 милиарда
    30 април 2024, 16:30
    Изследователски институт по иновативна медицина ще бъде открит в МУ-София
    Ще се провеждат проучвания на злокачествени тумори и изследвания, свързани с усложненията от Ковид-19