неделя, 05 май 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    4640 прочитания

    Как икономическата ситуация ще рефлектира върху вашия сегмент от пазара?

    13 февруари 2009, 10:13 a+ a- a

    Вижте видео със София Пенева, управляващ директор, Graffiti BBDO
    СПАДЪТ ЩЕ Е НАЙ-ГОЛЯМ ПРИ ГОЛЕМИТЕ МУЛТИНАЦИОНАЛНИ АГЕНЦИИ

    София Пенева
    управляващ директор 
    Graffiti BBDO

    На първо място, кризата ще се отрази на рекламните агенции, като намали значително техните приходи. Смятам, че спадът ще е най-сериозен при големите мултинационални агенции. Голяма част от агенциите в България преживяха кризата от 1996-1997 г., която беше по-естествена и прогнозируема. Сега обаче сме твърде зависими от това, което се случва в останалия свят. Но обстоятелствата могат да се приемат като предизвикателство, което би било полезно за пазара. Ще оцелеят тези, които знаят какво правят, изградили са нормални отношения с клиентите и докажат, че успешно могат да изграждат марки и да работят за тях.


    Вижте видео с Иван Иванов, управител, Zed digital Cybermark
    ЩЕ ИМА ОКРУПНЯВАНИЯ В ИНТЕРНЕТ МЕДИИТЕ

    Иван Иванов
    управител
    Zed digital Cybermark


    При всички се говори за оптимизации на разходите. Това е най-модерната тема и преди кризата. В интернет бранша не очаквам фалити. Това са медии, които дори и при съкращаване на персонал и разходи биха могли да оцелеят. Това е доста трудно при по-старите медии. Може да има съкращения в някои интернет медии, но те няма да повлияят на бранша.
    Очаквам окрупняване на бизнеса в интернет, защото по-малките медии няма да могат да оцелеят, ако решат да се занимават с всичко. Те могат да подсигурят съдържание, но не и продажбите. Този, който им продава рекламите, пък получава по-голямата част от парите. Затова очаквам през тази и следващата година да има окрупнявания.


    ЩАСТЛИВИТЕ ПЕРИОДИ НА МАСОВО ПОКАЧВАНЕ НА ЗАПЛАТИ С 30% НА ГОДИНА ПРИКЛЮЧИХА

    Ангелос Парасхакис
    изпълнителен директор 
    DDB-София

    Агенциите с диверсифицирано портфолио ще понесат по-леко кризата от тези с един-два клиента, т.е. колкото по-големи, толкова по-добре. Въпреки това всички трябва да разберем, че навлизаме в период на несигурност, с клиенти, избягващи да се обвързват със специфични бюджети тази година, и до някаква степен ще трябва да преструктурираме и оптимизираме работата – разходите и приходите. Смятам, че ефектът от финансовата криза може да генерира големи възможности за някои от рекламните агенции, както и да бъде причина за затваряне или сливане на други. Със сигурност щастливите периоди на масово покачване на заплати с 30% година след година приключиха. Кризата ще ни принуди да стесним структурите и да повишим качеството. Ще има сериозен преглед на работата на служителите и много хора, които не би трябвало да работят в рекламата или маркетинга заради липса на качества, ще бъдат освободени. Рекламният пазар ще коригира неизбежните грешки, породени от бързия прираст през последните няколко години, и ще измери реалната сила на всяка една организация. Смятам, че по време на този процес клиентите ще бъдат печелившата страна, защото цялостното представяне и добавената стойност ще се повишат.


    Вижте видео с Мартин Дановски, CEO, Euro RSCG
    2009 ЩЕ Е БОРБА ЗА ЗАПАЗВАНЕ НА МАРЖОВЕТЕ

    Мартин Дановски
    CEO 
    Euro RSCG

    За нас идва време да преосмислим цената за вътрешния продукт, който предлагаме. Смятам, че 2009-2010 г. ще е времето, в което ще се чувстват по-добре тези агенции, които успяват да реализират с по-малко и по-качествени хора по-добри идеи. Не очаквам драстични свивания на агенциите, но ще има преразглеждане на вътрешните ресурси. Ще има оптимизация на това, което е ефективно за агенцията и кое необходимо за клиентите.
    Мисля, че за агенциите 2009 г. ще е борба за запазване на маржовете, които имат. От страна на клиентите очаквам повишена чувствителност по въпроса за ефективността на инвестиране и управление на техните средства.


    Вижте видео с Теодора Тенчева, управляващ директор, TBWA-София
    ПАЗАРЪТ ЩЕ ОТСЕЕ СЛУЧАЙНИТЕ ИГРАЧИ

    Теодора Тенчева
    управляващ директор 
    TBWA-София

    Кризата според мен ще въздейства много освежаващо и здравословно на рекламните агенции. Клиентите стават по-взискателни и ние трябва да отговорим на техните очаквания.
    Вероятно пазарът ще отсее играчи, попаднали случайно в рекламния бизнес, а пък ние ще излезем от удобството и рутината, обзели ни през последните години. Мобилизацията ще доведе до повече креативност. Например сухият режим в САЩ всъщност е съществувал само на книга. По това време Ню Йорк е средище на невероятни среднощни партита и обилни количества алкохол. Ражда се джазът, започва златната ера на Холивуд. За мен кризата е творческа провокация.


    Вижте видео с Ненад Лозович, управляващ директор, New Moment New Ideas
    ТРЯБВА ДА ДОКАЗВАМЕ СВОЯТА КОМПЕТЕНТНОСТ

    Ненад Лозович
    управляващ директор 
    New Moment New Ideas

    Вървим към преосмисляне ролята на рекламните агенции от пасивен реализатор на кампании към маркетинг консултанти и това е разликата между успешните участници на пазара и по-посредствените. Рутинното отношение няма да е печеливша стратегия. В такава ситуация трябва да доказваме своята компетентност да управляваме бюджетите на клиентите, да адаптираме начина си на работа и типа услуги, които им предлагаме.


    Вижте видео с Венцислав Костов, управител, Httpоol-България
    ЩЕ ИМА НОВИ БИЗНЕСИ В ИНТЕРНЕТ

    Венцислав Костов
    управител 
    Httpоol-България

    Това, което тепърва предстои да се случи и започва да се случва, е, че ще „изплуват” компании и бизнеси, които са фокусирани върху инернет бизнеса. Продажба и електронна търговия, доставки и всякаква друга форма за осведомяване през интернет. Тези неща са се случили в Щатите преди 10 години, в Европа - преди няколко, а сега в момент на криза им идва времето и в България. Смятам, че това е посока, в която всеки, който иска да се развива, може да се насочи.
    Освен това интернет медиите и новите технологии позволяват много точно управление на рекламните бюджети. Рекламодателите са го усетили не заради кризата, а след няколко години реален опит в интернет маркетинга. Сега кризата просто ще ги накара да се замислят и да направят анализ, какво са правили до момента, да продължат ли в същата посока, или да търсят ново решение.


    Вижте видео с Лили Георгиева, управител, медийна агенция MindShare, част от РА Ogilvy & Mather
    СЛУЖИТЕЛИТЕ В АГЕНЦИИТЕ СТАНАХА ПО-КРЕАТИВНИ

    Лили Георгиева
    управител
    медийна агенция MindShare, част от РА Ogilvy & Mather

    В подобна ситуация сме били през 1996-1997 г., но тогава пазарът беше доста по-малък, медиите - недоразвити. Мисля, че имахме нужда от тази криза, малко сме се позабравили, превърнали сме се в хиперконсуматори, които не оценяват това, което имат, купуват излишни неща със средства, които нямат. Изведнъж се усети промяна в отношението на хората – за служителите в агенцията работата стана по-важна и ценна, започнаха да стават по-креативни, изобретателни и нахъсани за постигане на резултати. Така че гледам на тази криза не толкова като проблем, а като на възможност, която ще ни направи много по-креативни, медиите също ще станат по-гъвкави.


    Вижте видео с Николай Неделчев, управляващ директор, Publicis Group
    СТОКИТЕ ТРЯБВА ДА ПРОДЪЛЖАТ ДА БЪДАТ ПРОДАВАНИ

    Николай Неделчев
    управляващ директор
    Publicis Group

    Трябва да бъдем реалисти, хората няма да спрат да потребяват. Всички тези стоки трябва да бъдат продавани, а това може да стане най-успешно чрез маркетингови комуникации. Да, ще има промяна в потребителското поведение и свиване на разходите, нормална реакция в подобна ситуация на несигурност за доходите. Ако досега сте потребявали премиални стоки, може би ще изберете техни по-евтини заместители. Най-малко засегнати ще бъдат индустриите на потреблението и порока – храни, напитки, хазарт и забавления, които в ситуация на несигурност и отчаяние са първосигналните острови на спасението.
    Свързани новини
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    02 май 2024, 16:21
    Pfizer увеличи прогнозата за печалба
    Причината – съкращения в разходите и по-добро от очакваното търсене на продукти за Covid
    02 май 2024, 13:44
    ОИСР очаква стабилен икономически ръст през 2024 и 2025 г.
    Очаква се обаче растежът да остане под дългосрочната средна стойност
    02 май 2024, 11:25
    OpenAI се споразумя с Financial Times
    Компанията за изкуствен интелект ще може да използва данни на изданието, за да обучава езиковите си модели
    02 май 2024, 09:49
    Федералният резерв остави лихвите непроменени
    Не е ясно дали американската централна банка ще успее да направи 3 намаления на лихвените проценти тази година
    02 май 2024, 08:03
    Coca-Cola ще използва облачните AI услуги на Google
    Сделката е на стойност $1,1 милиарда
    30 април 2024, 16:30
    Изследователски институт по иновативна медицина ще бъде открит в МУ-София
    Ще се провеждат проучвания на злокачествени тумори и изследвания, свързани с усложненията от Ковид-19