неделя, 05 май 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    5474 прочитания

    Как се отразява финансовата криза върху събитийния мениджмънт?

    Вижте мненията на мениджъри на компании, които организират събития
    13 февруари 2009, 10:07 a+ a- a

    Събитийният мениджмънт ще претърпи най-големи загуби

    Максим Бехар
    управител
    M3 Communications Group, Inc.


    В този сегмент кризата рефлектира още сега и най-силно. Всички го усетиха - и клиенти, и консултанти. Освен че бюджетите са доста, да кажем оптимизирани, много от клиентите смятат, че не е морално да правят разточителни събития, партита и всякакви други прояви. Аз подкрепям това и смятам, че за съжаление през тази година събитийният мениджмънт ще претърпи най-големи загуби от кризата.

    През декември 2008 имаше осезаем спад в бизнеса

    Мариела Скендерова
    заместник управляващ директор
    “Евентис”

    Немедийните форми на комуникация, към които спада и събитийният маркетинг в България, все още са по-слабо познати и използвани в сравнение с медийните такива. Всеизвестно е, че на човек му е лесно да се откаже от нещо, което не познава и от което съответно няма как да оцени ефекта. В тази връзка може да се каже, че кризата вече до някаква степен се отразява на нашия бизнес. През декември 2008 г. имаше осезаем спад в бизнеса в сравнение с декември 2007-а. Но според мен това се дължи повече на изкуствено създадената психоза, отколкото на реални симптоми на криза у нас. Клиентите просто се презастраховат и се стараят да не „харчат” за нищо, докато не получат повече яснота за бъдещето. От друга страна, в „кризисни” моменти хората стават доста иновативни и преосмислят ценностите и тактиката си. Така че аз съм сигурна, че ще има фирми, които ще предпочетат „събитието” под някаква форма, за да се преборят с проблемите си през следващата година, и се надявам резултатите да им покажат, че са взели правилното решение.

    По време на криза конкуренти сядат на една маса

    Бисер Боев
    генерален директор
    „Икономедиа”

    Не очакваме, че този бизнес ще падне, освен ако не е в сегмент, който е в криза. При повечето ни събития мога да твърдя, че „Икономедиа” е абсолютен лидер на пазара в България и част от тях са продадени още миналата година. Събитията, които организираме в информационните технологии чрез компанията ни ICT медиа, очакваме запазване на интереса. Ще има известен спад при имотното изложение, което организираме, но пък очкаваме инвеститори, които ще се опитват по време на криза да купуват на много по-добри цени. Бизнес като ивентите не е толкова цикличен, т.е. там стагнирането на дисплейната реклама няма да се отрази толкова върху този бизнес и в момента сме оптимистично настроени.
    Нашите планове са да запазим броя на събитията, които правим, около 20, а по време на криза запазването на бройките само по себе си е голям успех.
    На подобен тип събития хората, които ни подкрепят, и спонсорите не идват толкова заради директния ефект, а заради възможността в определения сегмент да се видят с основните играчи и да обменят мнения - какви са проблемите, шансовете за развитие и т.н. И защото не се търси ефектът днес и сега, очакваме интересът към събитията да е обратнопропорционален на приходите ни от реклама, от хартиените ни издания, т.е. очакваме сериозен ръст на итнереса. По време на криза хубавото на събитията е, че събира не една маса или в една зала хора и конкуренти, на които ние даваме възможност за дискусия.

    Най-трудно ще е за организаторите на панаири и изложения

    Стоян Стоянов
    старши мениджър „Организация на събития”
    AMI Communications

    За момента AMI Communications няма проблеми с поръчките за организация на събития за 2009 г., но повечето клиенти все още се опитват да се ориентират в мащабите и продължителността на настъпващата криза. Има обаче събитийни организатори, които изпитват проблеми. Във времена на кризата ще оцелеят тези, които вложат повече усилия, покажат истински професионализъм и измислят своята успешна формула за създаване на събития. Според мен кризата най-тежко ще понесат организаторите на панаири и изложения, на специализирани и сегментирани събития, както и тези, които нямат финансов ресурс, за да издържат на проблемната 2009 г. Защото няма съмнение, че кризисните дни ще свършат все някога и тези, които оцелеят, ще бъдат по-силни и по-успешни отпреди.”

    В края на 2008 имаше откази от регулярни и ежегодни мероприятия

    Мирена Тодорова
    управляващ партньор
    Business Meetings

    Събитийният мениджмънт работи с всички останали индустрии и предвид на това има осезаеми затруднения в процеса на организиране на мероприятия. Те се усетиха още през декември 2008-а, когато планувани и потвърдени събития се отмениха в последния момент. Въпреки одобрените бюджети имаше масови откази дори на регулярни и ежегодни мероприятия. А за тези, които все пак се състояха, разплащанията се забавяха с месеци. Това наложи строго вглеждане в условията за анулации по споразумения и договори и в изискванията за неустойки, за които иначе между утвърдени патньори се правят известни отстъпки.
    Смятам обаче, че тази ситуация беше повлияна повече от безбройните дискусии за криза и неизвестност на близкото икономическо бъдеще и клиентите решиха да действат превантивно.
    Бих казала, че се наблюдава застой, че всички играчи са в позиция на изчакване. За повечето организации началото на годината е време за плануване.
    Това, че бюджетите за реклама и събития са свити, е факт. Смятам обаче, че дори и в условията на криза клиентите няма да лишат персонала си от мотивационни мероприятия – семинари, обучения, търговски конференции, тимбилдинги и т.н. Т.е. събития ще има. Мисля, че като генератор на бизнес трябва да се разчита повече на местните фирми, отколкото на клиенти от чужбина.

    Вероятно ще бъдат намалени бюджетите за спонсорство

    Николай Караджов
    управляващ директор
    Case

    Не очаквам голям отлив по отношение на бюджетите за BTL дейности, тъй като рекламодателите ще продължават да търсят ефективен и немного скъп начин да достигнат до потенциалните си клиенти. В настоящата ситуация сериозен отлив ще има от медийните бюджети. Неприятното е, че вероятно ще бъдат намалени и бюджетите за спонсорство на спортни и развлекателни проекти - сфера, която в последните две години отбеляза огромен напредък и която е основна част от дейността на специализираните компании в областта на BTL и в организирането на събития.

    Бюджетите ще се пренасочат към класически ПР дейности

    Любомир Аламанов
    управител 
    АПРА


    Сферата на събитийния мениджънт най-вероятно ще се свие. Не е логично една компания внимателно да следи своите приходи и разходи, а в същото време да прави разточителни партита. По-скоро тези бюджети ще се намалят и ще се пренасочат към класически ПР дейности.
    Свързани новини
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    02 май 2024, 16:21
    Pfizer увеличи прогнозата за печалба
    Причината – съкращения в разходите и по-добро от очакваното търсене на продукти за Covid
    02 май 2024, 13:44
    ОИСР очаква стабилен икономически ръст през 2024 и 2025 г.
    Очаква се обаче растежът да остане под дългосрочната средна стойност
    02 май 2024, 11:25
    OpenAI се споразумя с Financial Times
    Компанията за изкуствен интелект ще може да използва данни на изданието, за да обучава езиковите си модели
    02 май 2024, 09:49
    Федералният резерв остави лихвите непроменени
    Не е ясно дали американската централна банка ще успее да направи 3 намаления на лихвените проценти тази година
    02 май 2024, 08:03
    Coca-Cola ще използва облачните AI услуги на Google
    Сделката е на стойност $1,1 милиарда
    30 април 2024, 16:30
    Изследователски институт по иновативна медицина ще бъде открит в МУ-София
    Ще се провеждат проучвания на злокачествени тумори и изследвания, свързани с усложненията от Ковид-19