Вижте видео с Николай Неделчев, управляващ директор, Publicis Group
ЗАЛОЖИЛИ СМЕ РЪСТ ОТ ОКОЛО 10%
Николай Неделчев
управляващ директор
Publicis Group
За нас е абсолютно реалистично и сме заложили ръст през настоящата година, макар и не досегашния с 30-35%, а в границите на около 10%. Ако успеем да го постигнем, би било чудесно. Отново казвам, че рекламата по време на криза увеличава шансовете за печелене на пазарен дял в момента, в който нещата се подобрят, а това най-вероятно ще се случи през следващата година.
Вижте видео с Мартин Дановски, CEO, Euro RSCG
НЕТНИТЕ ИНВЕСТИЦИИ В РЕКЛАМА НА ГОДИШНА БАЗА
Мартин Дановски
CEO
Euro RSCG
На годишна база очаквам нетните инвестиции в реклама да запазят нивата си или ако има понижение, то да е съвсем малко. Но ще има сезонно преразпределяне и дисбаланс между първата и втората половина на годината.
Компаниите разбират, че бизнесът върви и хората купуват и днес, а шансът да купят техния продукт намалява, ако не правиш нищо. Това, което сега се случва, е, че разработват усилено варианти. Техните бюджети са свързани с продажбите, които трябва да реализират, и това е друг критерий, по който ще коригират краткосрочно действията си. Реакцията на пазара ще се отчита на по-краткосрочни периоди, за да може парите, инвестирани в комуникация, да бъдат колкото се може по-релевантни на поведението на консуматорите. Сега повечето клиенти наблюдават как ще реагира пазарът и, улавяйки трендовете в потребителското поведение, ще бъдат малко по-сигурни в прогнозите си за следващите периоди, включително инвестициите в комуникация.
Вижте видео с Иван Иванов, управител, Zed digital Cybermark
РЕКЛАМАТА В ИНТЕРНЕТ ЩЕ Е НАД 20 МЛН. ЛЕВА
Иван Иванов
управител
Zed digital Cybermark
Може би до март ще има изчакване. Всеки ще се ориентира накъде вървят нещата. След това компаниите ще разберат, че без реклама няма да стане и мисля, че ще има ръст въпреки негативните мнения. В интернет със сигурност.
През 2008 г. рекламата в интернет беше около 20 млн. лв. Смятам, че тази година сумата ще е доста по-висока. Ако едни рекламодатели намалят бюджетите си, ще се появят други, които досега не са присъствали на този пазар, които ще използват момента, за да изпъкнат.
Смятам, че скоро интернет ще надмине по бюджети радиото и по-трудно ще се пребори с пресата.
Вижте видео със София Пенева, управляващ директор,
Graffiti BBDO
ГОДИНАТА ЩЕ Е ТРУДНА ЗА АГЕНЦИИТЕ
София Пенева
управляващ директор
Graffiti BBDO
Зависи колко дълго ще продължи кризата. Но ще бъде трудна година за агенциите на пазара. Най-вероятно някои ще отпаднат, ще има съкращения, което е нормален подход при съкращаване на разходите поради спад на приходите. Трудно е да се каже точно в каква степен ще бъде засегната индустрията, зависи как кризата ще се отрази на бизнеса като цяло.
Вижте видео с Ненад Лозович, управляващ директор,
New Moment New Ideas
ИНДУСТРЯТА ЩЕ ОТБЕЛЕЖИ СПАД
Ненад Лозович
управляващ директор
New Moment New Ideas
Рекламната индустрия със сигурност ще отбележи спад, но ми е трудно да прогнозирам в каква степен. Всички бихме искали кризата да свърши бързо, но реалната ситуация изисква адаптация към всичко, което се случва. Това, което ние правим като агенция, е да разширим типа на услуги, които предлагаме, да консултираме нашите клиенти ефективно като техни партньори в бизнеса.
НАДЯВАМ СЕ ДА ПОСТИГНЕМ РЕЗУЛТАТИТЕ ОТ 2008
Александър Тороманов
управител
РА "Маккан Ериксон"-София
Надявам се, че ще завършим годината поне със същите резултати, както миналата 2008-а. Ако има достатъчно нов бизнес - дори и по-добри.
Вижте видео с Теодора Тенчева, управляващ директор,
TBWA-София
ОЧАКВАМ УВЕЛИЧЕНИЕ НА НАШИЯ БИЗНЕС
Теодора Тенчева
управляващ директор
TBWA-София
Колкото и невъзпитано да звучи, очаквам увеличение на нашия бизнес. Виждаме много възможности, от които обективно да се възползваме в момента. Нашите клиенти са също толкова оптимистично настроени. Мисля, че ще се справим добре през настоящата година и ще запазим досегашния ръст.
ВСЕКИ ДЕН ЩЕ НОСИ ИЗНЕНАДИ
Ангелос Парасхакис
изпълнителен директор
DDB-София
Смятам, че всеки ден ще носи изненади. Ако ви бях задал същия въпрос преди 8 месеца, когато всичко изглеждаше толкова неясно, какво бихте ми отговорили? Това, което мога да кажа, е, че не само рекламните агенции ще премерят истинската сила на организацията си, но също така и марките. При скептичен пазар, където решенията ще бъдат двойно повлияни от силните марки, не знам как клиентите ни биха се справили без реклама. Като цяло не съм толкова притеснен, винаги намираме правия път.
Вижте видео с Венцислав Костов, управител, Httpoоl-България
РЪСТЪТ НА РЕКЛАМАТА В ИНТЕРНЕТ ЩЕ Е МЕЖДУ 20 И 40%
Венцислав Костов
управител
Httpoоl-България
Миналата година сметките показват ръст от 60-70% на парите, похарчени за реклама в интернет. За тази година аз лично съм заложил 20-40%, имайки предвид кризата.
Има рекламодатели, които на фона на кризата са взели решение да не намаляват рекламните си бюджети, има и такива, които ще увеличат инвестициите си в интернет, гонейки възможността за качествен контакт.
Намаляването с какъвто и да е процент на общия бюджет поставя в невъзможност рекламните комуникации да бъдат водени през традиционните скъпи канали като вестници и телевизия. Оттам се търсят алтернативи за по-достъпна, по-точна и измерима комуникация в интернет, което автоматично увеличава бюджетите за интернет.
Вижте видео с Лили Георгиева, управител, медийна агенция MindShare, част от РА Ogilvy & Mather
ВЕЧЕ ИМА ПРОМЯНА В ПРОДАЖБИТЕ НА КЛИЕНТИТЕ
Лили Георгиева
управител
медийна агенция MindShare, част от РА Ogilvy & Mather
Иска ми се да съм оптимист и кризата да продължи само няколко месеца, мненията са разнопосочни. Вече има промяна в продажбите на клиентите ни, регистрирана само през януари, и то дори на бързооборотните стоки, което е сериозен индикатор, че едва ли ще е краткотрайно. Но до края на годината не очаквам драстични промени.
Какви нови професии ще се появяват в бъдеще и ще се променят ли моделите на работа, дискутират Футурологът д-р Мариана Тодорова и Председателят на УС на БАСКОМ Доброслав Димитров