вторник, 19 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    14807 прочитания

    IT JOBS in BG: Какво е да работиш като Head of Intelligent Systems в „Телелинк“?

    За професията и възможностите разказва Стефан Малиновски, който ръководи отдел „Интелигентни системи“ в българската технологична компания
    12 септември 2018, 09:53 a+ a- a

    Стефан Малиновски ръководи отдел „Интелигентни системи“ в българската технологична компания „Телелинк“. Завършил е „Бизнес администрация“ със специализация в оперативен мениджмънт и маркетинг в Американския университет в Благоевград. Има и магистратура „Управление на проекти и програми“ от Университета „Уоруик“ във Великобритания. Стартира кариерата си в сферата на управлението и координацията на проекти. „Това винаги ме е привличало по един или друг начин. В началото повече попивах, наблюдавах добрите практики, учех, четях... Наблюдавах какво трябва да се прави и какво – не трябва. Смятам, че последното е много по-важно, примерите за успех ги знаем, не на по-заден план са причините за провал“, казва Стефан. Първият му досег с „Телелинк“ е по време на студентските години, когато преминава стаж в компанията. След това се занимава с консултиране и обучения за управление на проекти. През 2012 отново става част от екипа на „Телелинк“, вече като ръководител „Проекти“. Първата му задача е да оптимизира процесите за управление на проектите в отдел „Сигурност и автоматизация. Малко след това поема и едни от първите проекти в областта на интелигентните транспортни системи. С това продължава да се занимава и до днес, но вече като ръководител на отдел „Интелигентни системи“.  

    Срещнахме се със Стефан, за да ни разкаже повече за работата си и възможностите за развитие в сферата на интелигентните транспортни системи. Какви са основните отговорности, как поддържа квалификацията си и кои са най-големите заблуди за професията и ИТ сектора. 

    Какво е да работиш като Head of Intelligent Systems в „Телелинк“?

    Какви са основните ти отговорности на тази позиция?
    В отдел „Интелигентни системи“ се занимаваме с решения за умните градове в сферата на транспорта и мониторинга на околната среда. Екипът ни е от около 10 човека, като изповядваме плоска структура. Аз ръководя отдела и отговарям за развитието на продуктите и намирането на клиенти. Продуктите ни са нишови и до голяма степен свързани с решенията на нашите технологични партньори.

    Първият проект, който ръководих, беше за внедряването на система за автоматизирано преброяване и категоризиране на пътния трафик, с възложител Агенция пътна инфраструктура. Обхватът беше разнообразен, като отговаряхме както за физическото изграждане и узаконяване на пунктовете, така и за внедряването на авторското ни софтуерно решение и интеграцията на различните хардуерни компоненти на системата (детектори, камери, комуникационно оборудване). Комбинирахме всичко това в един продукт и го предоставихме на клиента съобразно изискванията му.

    Друг наш продукт е „Телелинк трафик контрол център/T2C2“, който в най-голям мащаб сме развили в Пловдив. Основна полза на решението е възможността за извършване на множество операции/команди, свързани с контролирането и оптимизирането на трафика от операторите, ситуирани в Центъра за управление на трафика (часови графици, време на фазите, местно гъвкаво управление, приоритет, видеодетектори, работни режими). Също така T2C2 позволява лесен достъп и ясна визуализация на данни свързани с трафика (интензивност и скорост на движение) и работата на светофарните контролери.  При повреди и аварии в светофарните уредби системата изпраща автоматизирани съобщения, което оптимизира разходите по поддръжка.

    Но най-интересното нещо, което в момента правим, е в Стара Загора. Внедряваме автоматизирана билетна система в градския транспорт. Т.нар. вендор, е една от компаниите в групата на „Телелинк“ - „Телелинк Сити Сървисис“. Към момента решението е внедрено в Румъния, където оперираме билетните системи в близо 20 града. Стара Загора ще е първият български град, в който ще внедрим нашето решение. Решението е от типа Account-based Ticketing, което също така е напълно съвместимо с облачната платформа на Microsoft Аzure.

    Как типично протича един работен ден?
    Динамично. Няма два еднакви дни. Голяма част от деня ми преминава в срещи, затова се старая да ги ограничавам до минимум и да са бързи и продуктивни. Една среща, която се проточи твърде много, излиза от обхвата. Трябва да има точна и конкретна причина и дневен ред. Най-важното е накрая на срещата да има списък със задачи, кой е отговорен, кога трябва да се свърши и да се действа нататък.

    Разбира се, денят ми минава и в писане на имейли, телефонни разговори, срещи с партньори, клиенти и т.н. Често пътувам, главно в страната, тъй като „Телелинк Инфра Сървисис“ се концентрира върху българския пазар и тук са основните ни клиенти. Не са изключение и пътуванията в чужбина, където посещавам различни събития и обучения или пък имам срещи с партньори.

    Какви умения и качества са необходими за тази професия?
    Най-важното нещо е комуникацията. Аз не работя с машини. Много от колегите ми работят с компютри, но моята роля е различна. Аз работя с хора, а те понякога са много непредсказуеми в зависимост от ситуацията, времето, личния им живот и т.н. Затова най-важното нещо е да знаеш как да балансираш между човешките отношения. В нашия екип практикуваме т.нар. „положителни конфликти“. Т.е. спорим за това как да подходим или да се реши определен проблем, а не на личностна основа. Вярваме, че така може да достигнем до по-добри решения.

    Важно е и да наблюдаваш голямата картина - да можеш да видиш пъзела отдалеч и да се опиташ да го сглобиш по правилния начин. Както според изискванията на клиента, така и според стратегическите цели на компанията. 

    Как поддържаш знанията и квалификацията си?
    Чрез четене на бизнес насочени онлайн издания. Facebook го използвам главно затова. Там съм харесал различни източници на информация, от които редовно чета статии. Абонирал съм се и за някои платени издания.Конкретиката вече я набавям от посещение на различни събития, обучения от дистрибутори, вендори и партньори. Както и от разговори с колегите и от подобряването на продуктите ни. Непрекъснато се учим от проектите, които изпълняваме и се стараем да извлечем най-доброто от това, което сме правили. Разбира се, правим грешки, но се поучаваме от тях. Както аз, така и всички колеги в отдела се стремим непрекъснато да се подобряваме. Вярваме, че няма човек, който да знае всичко на 100%, затова не спираме да учим и да се развиваме. 

    Какви са възможностите за развитие?
    Винаги има накъде да се расте, но най-важното е сутрин човек да отива с желание на работа. Съжалявам хората, които казват, че мразят понеделник. При нас не е така и това е едно от най-важните неща. Ние се занимаваме с много динамични, интересни и предизвикателни проекти. Нещо отличително за нашия екип и нашата професия са предизвикателствата, новите неща и постоянното учене. Заплатата е хигиенен фактор и той те удовлетворява до едно време. Например, ако предложиш на някого 5 000 лева, за да бъде чистач на улицата, първоначално ще се зарадва. Но скоро след това  няма да му харесва да е чистач. Същото е  и тук. Може да взимаш хубава заплата, но работата да не ти носи удоволствие. 

    Кои са най-големите заблуди за тази професия?
    Реалността е много различна от това, което сме си представяли като по-малки. Като завършим университет си мислим, че сме експерти, че знаем всичко, че можем всичко и че сме готови за „голямата игра“. Ключът е търпение, което трябва да се вложи и да видиш как се правят нещата. Това е един дълъг процес, който отнема години. От тази гледна точка бих посъветвал хората, които сега завършват университет, да имат самочувствието в себе си, но да запазят търпение и да не вземат прибързани решения, преди да видят какво представлява истинският свят. Това е заблуда, през която аз самият съм минал преди близо 10 години. 

    Другата заблуда е, че в ИТ сферата всичко е песен, там се вземат едни много големи заплати и едва ли не всичко е много лесно. Първо, добри заплати получават добрите, а за да станеш добър, е нужно доста време и търпение. И не всеки става за ИТ, трябва да ти се отдава. Аз също преди години в университета исках да стана програмист, защото знаех, че това е бъдещето. Изкарах един курс, но осъзнах, че това не е за мен и се отказах. В крайна сметка пак съм в ИТ сферата, така че не съм взел грешно решение. Може би съм взел правилното решение и затова съм стигнал дотук. 

    Видео за компанията като работодател вижте в профила на  „Телелинк“ в Jobs.bg ТУК.

    Как протича интервю за работа в „Телелинк“ вижте ТУК.

    Свързани новини
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 18 минути
    Анна Панчева е новият ръководител на направление „Човешки ресурси“ в Kaufland България
    Нейният фокус са привличането на таланти и работодателска марка
    преди 2 часа
    Оптимистични данни от Китай в началото на годината
    Индустриалното производство и търговията с по-голям от очаквания ръст през януари и февруари
    преди 3 часа
    3 компании инвестират близо 18 млн. лв. в София и Омуртаг
    От юни 2023 г. Са издадени сертификати за инвестиции в размер на 510 млн. лв., които ще разкрият над 2000 нови работни места
    преди 20 часа
    Apple води преговори за вграждане на Gemini на Google в iPhone
    Компанията е водила преговори и с OpenAI
    преди 21 часа
    Китайски доставчик на части за Tesla ще строи завод у нас
    Плановете са да бъдат разкрити до 200 работни места край Пловдив
    преди 21 часа
    Президентътвръчи мандат за съставяне на правителство на Мария Габриел
    Тя бе посочена като кандидат за министър-председател от ПГ на ГЕРБ-СДС