понеделник, 02 декември 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    4748 прочитания

    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Софарма Трейдинг

    Димитър Димитров, изпълнителен директор на компанията, пред Economy.bg
    14 октомври 2020, 10:14 a+ a- a

    Как кризата с коронавируса се отрази на компаниите в България? Какви предизвикателства срещнаха и пред какви са изправени в момента? Завърнаха ли се служителите в офисите и при какви правила за работа? Economy.bg потърси отговори от мениджъри на водещи компании в България. Как Софарма Трейдинг преминава през настоящата ситуация разказва Димитър Димитров, изпълнителен директор на компанията. 

    Как ситуацията се отрази на Вашия сектор?
    Секторът на грижата за здравето се наложи като водещ при борбата с COVID-19, a с това и ролята на Софарма Трейдинг по отношение снабдяването с лекарства и консумативи на болници и аптеки беше издигната на най-високо национално ниво. 

    В първите седмици от пандемията ситуацията беше изключително динамична. Бяхме свидетели на стихийно презапасяване в много категории продукти, като поръчките на някои дори нахвърляха годишното им потребление. Ситуацията се усложни и от факта, че много държави затвориха границите и имаше несигурност за изпълнението на доставките. Ключово в този момент беше, че всички участниците в сектора – производители, търговци на едро и търговци на дребно работихме заедно с институциите, за да запазим непрекъсваемостта на доставките. Ситуацията се нормализира още в месеците май-юни, когато основните производители и доставчици поетапно започнаха да възстановяват нормалния си цикъл на работа. 

    Оптимизирахте ли някакви разходи и наложи ли се да съкратите служители?
    Въпреки икономическите изпитания на пандемията с удоволствие мога да заявя, че не сме правили промени в екипа. Разбира се, преразгледахме и актуализирахме плановете си за 2020 г. по отношение на бюджет, като анализирахме и всички оперативни разходи. Някои проекти, които предвиждаха серия формални и неформални срещи на екипите в България и Сърбия, решихме да отложим за следващата година, за да гарантираме здравето на служителите си. Хората винаги са били нашият най-ценен ресурс, затова и тяхната безопасност е водеща при решенията, които взимаме.

    Каква част от служителите Ви преминаха на режим хоум офис? Кога и как се случи това?
    Ролята, която имаме по отношение снабдяването с жизненоважни лекарства и консумативи, не ни позволи да изведем целия екип в дистанционен режим на работа. Въпреки  това, веднага след препоръката на Министерството на труда и социалната политика, както и на здравните власти, за позициите, за които това е възможно, осигурихме работа от разстояние. 

    Как се/ще се случва завръщането в офисите? Как изглежда офисът Ви сега?
    За съжаление, в момента офисът ни не е толкова оживен, колкото съм свикнал да го виждам и това ще се запази поне до края на тази година. За да гарантираме необходимите условия на безопасност, сме въвели конкретни алгоритми за работа, които съобразяват специфичните работни нужди и ангажименти на всяко едно от бизнес направленията ни. В тях сме взели под внимание всички изисквания и препоръки на компетентните органи.

    Въведохте ли някакви нови правила за работа? Променихте ли политиката си за хоум офис?
    Извън правилата за безопасност, не усещаме нуждата да въвеждаме допълнителни такива по отношение на работата. Горд съм с екипа, защото запази своята отдаденост и продължи да работи със същата страст, въпреки променящите се условия. Подкрепата, която получаваме от нашите хора, е огромна и именно тя е поредно доказателство за екипността, като ценност в Софарма Трейдинг!

    По-различното, по което работим в момента и планираме да въведем за бъдеще, е  специална апликация за запазване на работно място. Тя ще ни позволи да правим допълнителни оптимизации по отношение на офис пространството, на разходите свързани с него, като в същото време ще ни даде и по-голяма гъвкавост за дългосрочното въвеждане на работа от разстояние.

    Как новият начин на работа се отразява на ефективността и продуктивността? Как измервате резултатите?
    Категорично мога да заявя, че новият начин на работа не е променил екипната динамика, на която сме свикнали. Дори напротив, наблюдаваме още по-висока ангажираност, благодарение на това, че нашите служители могат да балансират по-добре между личен и професионален живот. Работим тясно с различните екипи и лидери, като разчитаме много на тяхната неформална връзка. За момента основните екипни резултати, които отчитаме, са красноречиви, затова и не планираме да правим строго дефинирано проучване за ефективност и продуктивност. 

    Какви са нагласите сред служителите – липсва ли им офисът, искат ли да се завръщат или предпочитат да продължат да работят от дома си?
    Трудно е да дам еднозначен отговор на този въпрос, защото има колеги, които предпочитат да работят от офиса, но и такива, които харесват повече дистанционния режим.  Това, което знам със сигурност, е, че на всички ни липсва личният контакт, директната комуникация, неформалните срещи с екипа. Въпреки това здравето и безопасността са водещи и в това отношение имаме пълно единомислие в екипа.

    Прилагате ли някакви нови подходи за ангажиране на хората, въведохте ли нови инициативи?
    Едно от основните предизвикателства в тези условия беше да запазим информираността на екипите. Инвестирахме много във вътрешните ни комуникации, така че нашите служители, дори и извън офиса или отделени, да са в крак с всичко, което се случва в Софарма Трейдинг по отношение на водещи проекти, екипни постижения, та дори и предизвикателства. Към момента сме във фаза, в която разработваме и стратегията си по отношение на човешките ресурси за 2021 г., която ще бъде съобразена изцяло с новата действителност и ще даде още повече добавена стойност за нашите служители в тази ситуация.

    Какви предизвикателства срещнахте и пред какви сте изправени в момента?
    От бизнес гледна точка основното предизвикателство беше да запазим непрекъсваемостта на операциите ни. Социалната ни роля изисква винаги да имаме ясен план, особено при форсмажор и свръхпотребление. Затова и като компания, която оперира не само в България, но и в Сърбия, трябваше да синхронизираме подхода си към клиенти и служители, така че да е в унисон с въведените нови правила и изискванията и на двете държави. Изградихме и Кризисен щаб, който наблюдаваше всички бизнес функции, част от структурата, за да сме сигурни, че няма да бъде засегната непрекъсваемостта на бизнеса и услугите. Това е безценен опит, особено сега, когато сме на прага на втора вълна на COVID-19 в Европа.

    Какви бизнес и житейски уроци научихте от Covid кризата?
    Пандемията провокира държавите, бизнеса, дори нас самите като личности да преосмислим приоритетите си и света, в който се намираме. В глобален аспект значението на технологиите и устойчивостта на веригата на доставки излязоха на най-преден план. Научихме се да бъдем по-гъвкави, адаптивни и дори бих казал иновативни. Затова се радвам и, че именно иновативността е и една от трите водещи ценности за екипа на Софарма Трейдинг. За нас тя е този подход, от който имаме огромна нужда, сега, когато трябва да докажем силата, енергията и мотивацията си като екип и компания!

    ВИЖТЕ ОЩЕ: 

    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Acronis
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Endava
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори CLICO
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори StorPool Storage
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Данон Сердика
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори БНП Париба
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Теленор
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Bridgestone
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори ИКЕА
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Кеш Кредит
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Mars
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Equinix
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори А1
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори BILLA
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори AtScale
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Мнемоника
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Монделийз
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Kaufland
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Параграф 42
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Тимбарк
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Cargotec
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Tek Experts
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Paysafe
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Sanofi
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Nestle 
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Adecco
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Easy consult
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Райфайзенбанк
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Кока-Кола ХБК
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Карлсберг
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Транспрес

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 1 час
    Канада обвини Google в създаване на рекламен монопол
    Делото прилича на заведеното в САЩ и цели разделяне на бизнесите на технологичния гигант
    преди 2 часа
    BILLA и EVN изграждат 25 зарядни станции за електромобили в България
    В следващите 18 месеца ще бъдат изградени 25 бързозарядни станции за електромобили в 9 града
    преди 2 часа
    преди 6 часа
    Бизнесът иска спешна оптимизация на процесите по наемане на служители от трети страни
    Недостигът на човешки ресурси в България е посочен от българските предприемачи на второ място сред проблемите, които изпитват
    преди 6 часа
    AMPECO привлече 26 млн. долара инвестиция
    Целта е растеж на продуктовите иновации и пазарното присъствие на компанията