неделя, 12 май 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2406 прочитания

    Какво е да работиш в Commetric?

    Какви възможности за кариера предлага компанията и какви хора търси за екипите си, разказва Кристина Тоцева – Managing Director
    24 юли 2023, 15:14 a+ a- a

    Кристина Тоцева – Managing Director, Commetric. Снимка: Economy.bg

    Commetric предоставя аналитични решения и консултантски услуги за управление на медийната репутация на компании – стратегически медиен анализ, медиен мониторинг, анализ на мрежи на влияние (Influencer Network Analysis – INA), които помагат на екипите по корпоративни комуникации, връзки с обществеността, маркетинг и др., да изграждат и имплементират успешни комуникационни стратегии с доказан ефект върху бизнес резултатите на компаниите.

    Commetric оперира в хибриден работен модел от самото си създаване. В настоящия момент в компанията работят над 100 служители на пълно работно време, като 80% от тях са базирани в София. Освен тях работят и още над 30 души на проектно ниво. В Commetric работят медийни анализатори, проектни мениджъри, консултанти по продажбите, маркетинг специалисти, програмисти и специалисти по машинно обучение и обработка на естествени езици.

    Какви възможности за кариерно развитие предлага Commetric, какво я прави предпочитан работодател и какви професионалисти стоят зад нейния успех, пред Economy.bg разказва Кристина Тоцева – Managing Director.

    Име: Commetric  
    Сфера на дейност: медиен анализ
    В България е от: 2005 г.
    Брой служители глобално: 100+
    Брой служители в България: 80+
    Офиси в България: София, бул. „Шипченски проход“ 9, Бизнес център „Гранд рент“
    Основни продукти: аналитични решения и консултантски услуги за управление на медийната репутация на компании
    Клиенти/Пазари: предимно в Европа и САЩ
    Компанията в цифри: Оборот 7,5 млн. лева, обслужваме над 80 клиенти по различни проекти предимно в Европа и САЩ.

    Кога е създадена компанията и откога присъства в България?
    Историята на Commetric започва преди 18 години, през далечната 2005 година. Като един от първите стартъпи в България, компанията е основана от двама чужденци – норвежец и британец, които са очаровани от възможностите за стартиране на бизнес в България в сферата на ИТ и аутсорсинга поради високото качество на човешкия фактор – млади хора с високо ниво на образование и владеене на чужди езици.
    Така създават Commetric и поставят началото на Research & Development (R&D) център в София, в който специалисти по лингвистика, информационни технологии, статистика, и анализ на данни, започват разработката на уникална и единствена по рода си платформа за обработка на естествени езици – Сиера, която ще залегне в основата на услугата, предлагана от Commetric на компании от цял свят – медиен анализ и управление на репутацията. Доказателство за добрите основи, които Commetric полага в своята област, е, че само 2 години след основаването си компанията става четвърта в класацията на Aon – Hewitt за най-добър работодател в категорията „Малки и средни предприятия“ наред с компании като Телерик и VmWare, а едни от първите ѝ глобални клиенти стават Pfizer, AstraZeneca, Samsung, US Army, Brand Dubai и други.

    С какво се занимава компанията – кои са основните продукти, услуги?
    Commetric предоставя аналитични решения и консултантски услуги за управление на медийната репутация на компании – стратегически медиен анализ, медиен мониторинг, анализ на мрежи на влияние (Influencer Network Analysis – INA) и пр., които помагат на екипите по корпоративни комуникации, връзки с обществеността, маркетинг и др., да изграждат и имплементират успешни комуникационни стратегии с доказан ефект върху бизнес резултатите на компаниите.
    Уникалното предложение за продажба на Commetric се базира на концепцията за collaborative intelligence (колективна интелигентност), при която предостaвяната услуга е резултат от синергетичния ефект на три компонента: човешка експертиза (медийни анализатори); собствена технология за медиен анализ, базирана на изкуствен интелект и машинно обучение и разработвана и развивана инхаус; и тясно взаимодействие с клиента с цел къстъмизация и инкорпориране на услугата в процесите на работа на клиента. Част от процесите, използвани от Commetric, като например анализът на мрежи на влияние в медиите (INA), са патентовани в САЩ още през 2007 г. (патент US7933843B1).

    Кои са основните пазари и клиенти на компанията?
    Целевият пазар на Commetric е глобален. Нашите услуги са релевантни за изключително голямо разнообразие от сектори и индустрии. Работим както за корпоративни клиенти, така и за неправителствени организации, международни организации и правителствени агенции. Имаме изключително голям опит във фармацевтика, финанси и застраховане, технологии, телекомуникации, хранително-вкусова промишленост, банково дело.

    Къде има офиси компанията по света? Колко офиса има в България?
    Commetric оперира в хибриден работен модел от самото си създаване. Физическите ни офиси са два – един в София и един във Великобритания, но работим с колеги и в САЩ, Египет, Гърция, Дубай, Казахстан, Пакистан, Австралия, Индия. Колко и какви специалисти работят в компанията? В настоящия момент в компанията работят над 100 служители на пълно работно време като 80% от тях са базирани в София. Освен тях работим и с още над 30 души на проектно ниво. В Commetric работят медийни анализатори, проектни мениджъри, консултанти по продажбите, маркетинг специалисти, програмисти и специалисти по машинно обучение и обработка на естествени езици.

    Какви хора най-често търси компанията – с какъв опит, познания, умения, технологии?
    Най-често търсим медийни анализатори. Такива могат да бъдат както студенти и току-що завършили университет, така и хора с опит в индустрията. Това, което търсим, са хора, които обичат да боравят с информация, да извличат най-важното от нея и да имат смелостта да обяснят „и какво от това“ фактора на клиентите. Ние използваме вътрешно разработена платформа за анализ, но е важно хората да имат някакво познание по Xcel, PPT, Word, Google suite. От много голямо значение е владеенето на писмен английски на много високо ниво.

    Компанията отворена ли е за хора с малък опит и старт на кариерата? Има ли стажантски програми?
    Да, отворена е. Нашият опит през годините е предимно с хора, които не са имали досег с индустрията поради слабото ѝ влияние в България, но през годините конкуренцията на пазара на труда за такива специалисти се увеличи, което дава изключителни възможности за развитие. Предлагаме стаж, както и почасова работа или т. нар. фрийланс.

    Как се въвеждат новите служители в компанията?
    Въвеждащата програма съчетава видео и обучение на работното място по проекти, упражнения в тестова среда на използвания за медиен анализ софтуер, визуални, аудиални и кинестетични стилове на учене, балансира заетостта на обучителите, които обучават и завършват текущите си задачи, без допълнително натоварване. Тази година създаваме своя професионална академия за медиен анализ, ръководена от един от най-обещаващите ни професионалисти в областта, целяща както обогатяването и развитието на служителите отвътре, така и популяризирането на медийния анализ като област за кариерно развитие чрез програми за стаж.

    Какви са възможностите за кариерно развитие и какви обучения предлага компанията?
    В Commetric създадохме система за оценка на представянето на служителите, която обвързва бизнес целите на компанията с индивидуалните цели на всеки служител. Тази система спечели през изминалата година наградата в категорията „Най-добър проект на малко/средно предприятие“ на Годишните HR Награди на БАУХ. Направените индивидуални планове за кариерно развитие в процеса на оценка на представянето осигури по-ясна картина за бързото преориентиране в нови организационни нива. Знание се споделя и управлява с постоянен коучинг на работно място чрез нови мини проекти, всяко тримесечие се провеждат сесии от кратки тематични обучения.

    Какви придобивки предоставя компанията и какво я прави предпочитан работодател?
    Следим мотивацията и ангажираността на служителите ни. Наддаваме със стимули (гъвкаво работно време, дистанционна работа, зали за игра, социални придобивки, бонусни схеми, допълнителни програми за физическо и психическо здраве). И не забравяме обикновените, простички неща, които правят разликата във вътрешната мотивация – човещината. Споделеният в Commetric лидерски стил, в центъра на който е служителя (employee-centered), постига съчетаване на корпоративните и индивидуалните интереси до ниво, където се размива тяхното разделение. Работата е вкъщи. Домът е в офиса. Homeschooling уроци се гледат от децата ни в различни стаи в офиса, немска овчарка послушно чака стопанката си пред вратата на зала за срещи, на съседното бюро е донесен хамстер, докато колежката е в отпуск. Фирмата е семейство.
    Част от механизмите ни за мотивиране на служителите чрез съпричастност с личните им потребности са:
    а) номадският стил на работа (кореспондира с корпоративната ценност гъвкавост/ flexibility);
    б) балансът работа – личен живот (принадлежност/ belonging);
    в) индивидуалното развитие (гордост/ pride).
    Компанията поддържа колегите във всяка лична инициатива, която развива не само тях като специалисти и респективно предоставяното от компанията качество на услугата, но индустрията и знанията като цяло.

    Какво не знаят хората за компанията, а е важно да знаят според Вас?
    Kaчеството е един от факторите за успеха на Commetric, тъй като то варира знaчително в рамките на индустриятa поради нееднородността и многокомпонентността на услугата „медиен анализ“. Свидетелство за това са и наградите от редица международни браншови организации като Международната асоциация за измерване и оценка на комуникациите (AMEC) и Асоциацията за връзки с обществеността и комуникациите (PRCA), както и от водещи медийни издания за ПР и комуникации като PRovoke Media и PR Moment, които Commetric получава ежегодно. През 2023 г. компанията спечели над 10 награди, измежду които златна награда в категория „Най-добра интегрирана рамка за измерване на кампания“ от наградите на AMEC, както и In2 SABRE Award в категория „Анализ на комуникационна кампания“.
    Стремежът към качество е резултат от усилената работа на колегите от Commetric и гордостта и удовлетворението, което изпитват от труда си. Взаимността и подкрепата във всеки един момент предопределят успешния краен резултат.

    По какви проекти работи Commetric вижте тук

    Вижте профила и актуалните позиции за работа на КОММЕТРИК в JOBS.bg

    ВИЖТЕ ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА КАКВО Е ДА РАБОТИШ В:

    Какво е да работиш в бизнеса за Океански транспорт в Cargill във Варна?
    Какво е да работиш в Language Bear?
    Какво е да работиш в DSS?
    Какво е да работиш в отдел Procurement, Cargill?
    Какво е да работиш в NoveoCare?
    Какво е да работиш в Entain?
    Какво е да работиш в Next IT Services?
    Какво е да работиш в Wizz Air?
    Какво е да работиш в ZaUtre?

    Какво е да работиш в Тавекс?
    Какво е да работиш в Станга1?
    Какво е да работиш в Motion Software?
    Какво е да работиш в Credissimo?
    Какво е да работиш в Блубито?
    Какво е да работиш в dm България?
    Какво е да работиш в Effortel?

    Какво е да работиш в myPOS?
    Какво е да работиш в Lab08?
    Какво е да работиш в Grafixoft?
    Какво е да работиш в Appolica?
    Какво е да работиш в Resolute Software?
    Какво е да работиш в M2M Services?
    Какво е да работиш в i:Fao an Amadeus company?
    Какво е да работиш в Cognyte Bulgaria?
    Какво е да работиш в Hewlett Packard Enterprise?
    Какво е да работиш в Melon?
    Какво е да работиш в Gameloft Sofia?
    Какво е да работиш в Hypoport Sofia?
    Какво е да работиш в Delta Source? 
    Какво е да работиш в AtScale Bulgaria?
    Какво е да работиш в Лидл България?
    Какво е да работиш в МенторМейт?
    Какво е да работиш в Proxiad?
    Какво е да работиш в Endava?
    Какво е да работиш в Адастра България?
    Какво е да работиш в Coherent Solutions Bulgaria?
    Какво е да работиш във Fadata?
    Какво е да работиш в Walltopia?
    Какво е да работиш във Fourth България?
    Какво е да работиш в TELUS International Europe?
    Какво е да работиш в DataArt?
    Какво е да работиш в Schwarz IT България?
    Какво е да работиш в Anakatech?
    Какво е да работиш в A1 България?
    Какво е да работиш в Cargotec?
    Какво е да работиш в Kaufland България?
    Какво е да работиш в Кока-Кола ХБК България?
    Какво е да работиш в Paysafe?
    Какво е да работиш в Карлсберг България?
    Какво е да работиш в Melexis България?
    Какво е да работиш в CloudCart?

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 2 дни
    Вече работи първата за България и региона водородна зарядна станция
    В рамките на минути могат да бъдат заредени леки, лекотоварни и товарни автомобили
    преди 2 дни
    Официалният правописен речник на българския език вече е наличен онлайн
    Той е първият продукт на Български езикови ресурси онлайн или БЕРОН
    преди 2 дни
    Интегрирана концепция на ТИЗ има шансовете да реализира милиардна инвестиция в България
    В концепцията за интегрирани териториални инвестиции участват общините Пловдив, Куклен, Марица и Раковски
    10 май 2024, 10:39
    Търговски вериги поискаха от президента вето върху тавана за надценката на хляба
    Ограничаването на свободното ценообразуване ще доведе до изкривяване на конкуренцията, от което ще пострада крайният потребител, отбелязват от СМТ
    10 май 2024, 09:31
    Българската "Пластхим-Т" придоби 100% от италианската Manucor
    Сделката се финансира със заем от „Уникредит Булбанк“ и ОББ