За професията и възможностите разказва Марияна Колева, която отговаря за целия процес по внедряване на ERP в компанията
Марияна Колева - Управляващ ERP консултант в Balkan Services. Снимка: Balkan Services
Марияна Колева e Управляващ ERP консултант в Balkan Services. Завършила е Математическа гимназия с профил „Мениджмънт и управление“, бакалавърска степен в Университет за национално и световно стопанство със специалност „Бизнес информатика“ и магистратура „Софтуерни технологии в интернет“ в Нов български университет.
Пред Economy.bg Марияна разказва повече за работата си и възможностите за развитие в компанията. Какви умения и качества са необходими, как поддържа квалификацията си и кои са най-големите заблуди за тази професия?
Как стартира Вашата кариера?
Oтговорно. :) В трети курс в университета вече реших, че е време да започна „истинска“ работа. Имах късмета да се присъединя към българска софтуерна компания, която откриваше офис в София. В началото бях първият и единствен консултант, който пое обслужването на клиенти на местно ниво. Така няколко години съчетавах университета с работа като консултант по внедряване на бизнес софтуер.
Кога и как започнахте работа в Balkan Services?
Започнах работа в Balkan Services преди 10 години. Вече бях натрупала достатъчно опит в предходната компания и усещах, че е дошъл моментът да променя посоката на развитие и мащаба на компанията, в която да го осъществя. За целта избрах Balkan Services, а впоследствие и те избраха мен.
Последните 10 години мога да разделя на два големи периода. Първите няколко години се развивах и работих като консултант по внедряване на ERP решението Atlantis.
Като отговор на световните тенденции за преминаване към облака преди 6 години компанията ни добави към портфолиото си най-предпочитаната в световен мащаб облачна ERP система – NetSuite. Тогава започна и вторият етап на моя път в Balkan Services. За мен лично, а и за целия екип приемането и налагането на новото ERP решение беше изключително интересно предизвикателство. За щастие, аз бях част от целия процес на навлизането на NetSuite ERP на българския пазар – от разучаването му през внедряването до разработването на нови функционалности и локализации за България и съседни страни.
Какви са основните Ви отговорности?
Основните ми отговорности обхващат целия процес по внедряване на ERP от изготвянето на бизнес анализ на нуждите на клиента през проектиране и изграждане на решението спрямо тях, планиране и мониторинг на задачите по имплементация, управление на екипа по внедряване до последващо консултиране и съпорт на клиента в неговото развитие.
По какви проекти работите и с кои колеги (отдели) комуникирате най-често?
Проектите, по които работим, са изключително разнородни. Работим с международни компании от цял свят, от различни сфери на дейност. Имаме цялостни проекти по внедряване на NetSuite ERP, както и такива, които поемаме впоследствие като основен партньор за поддръжка и консултиране на вече имплементирано решение.
Интересни проекти са и тези за локализация на ERP софтуера, адаптирани към местните счетоводни стандарти и законодателство. Екипът ни вече има разработени и предлага локализационни пакети за България, Сърбия, Румъния и Република Северна Македония, които позволяват на решението да работим безпроблемно на териториите на тези държави.
Основната ми комуникация е с колегите от звеното, в което работя – внедряване и поддръжка на NetSuite ERP. Нашите задачи и проекти са тясно свързани и почти всичко има нужда да бъде обсъдено с екипа, за да бъде намерено най-доброто решение.
Често работим и в тясно сътрудничество с отдел „Продажби“, когато прeдставяме ERP решението пред потенциални клиенти.
Как типично протича един работен ден?
Работните дни в Balkan Services са динамични и често различни един от друг. Понякога е възможно денят да започне с пренареждане на вече фиксираните приоритети в зависимост от възникнали задачи и начина, по който могат да се разпределят.
Ежедневните оперативни срещи с екипа и с клиенти ни позволяват по-лесно и бързо да обсъждаме настоящата ситуация, за да се адаптираме навреме към нея.
Какви умения и качества са необходими за тази професия?
Аз смятам, че силната, логична и последователна мисъл е ключова за успеха в професията „Консултант по внедряване на бизнес софтуер“. Важна е и възможността да виждаш всяка задача и проект, като част от по-голямата картина. Добре е един консултант да успява да си представя взаимодействието между свързаните процеси и въздействието, което ще има взетото решение.
Добрият консултант по внедряване на бизнес софтуер разполага с експертни познания за бизнеса, технологиите и законодателството, владее и трите езика.
Как поддържате знанията и квалификацията си?
Не ги поддържам, развивам ги ежедневно. В това много ни помагат нашите клиенти, поставяйки ни казуси, които да решаваме с индивидуален подход. Всеки клиент е различен, а удовлетворяването на неговите нужди е най-големият стимул за развитие, защото предполага информирани решения от наша страна.
Какви са възможностите за развитие?
Безгранични! Всеки бизнес има своите специфики, а ситуацията се променя постоянно. Ние като бизнес консултанти трябва да можем да отговаряме на тези промени със знания и професионализъм.
Кои са най-големите заблуди за тази професия?
Мисля, че най-голямата заблуда е тълкуването на ролята на консултанта. Той не само изгражда, адаптира и внедрява избраното софтуерно решение. Консултантът по внедряване на бизнес софтуер също така запознава клиента с добрите практики в бизнеса и съдейства за тяхното прилагане.
Какви са хобитата Ви и какво обичате да правите след края на работния ден?
След работния ден се отдавам на основния ми приоритет – семейството. От няколко години намерих и своя спорт и обичам да си заделям време и за него. Хубавата книга с чаша вино също е любим завършек на деня :)
Вижте профила и актуалните позиции за работа на БАЛКАН СЪРВИСИС ООД в Jobs.bg
ВИЖТЕ ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА JOBS IN BG:
Какво е да работиш като Маркетинг Експерт в Resolute Software?
Какво е да работиш като Ръководител отдел застрахователни щети в Аксенчър България?
Какво е да работиш като Специалист Производствено Планиране в Леони България?
Какво е да работиш като Ръководител Отдел Обслужване на Клиенти в myPOS?
Какво е да работиш като AML/KYC Manager в TransferMate?
Какво е да работиш като Старши Консултант по недвижими имоти в АДРЕС?
Какво е да работиш като шоколатиер в Chicolatti?
Какво е да работиш като Head Of Customer Service Dept в Скайнет, част от Ойрошпед?
Какво е да работиш като Специалист Дигитален Маркетинг в Радина Груп?
Какво е да работиш като Енергиен Диспечер в EVN България?
Какво е да работиш като Експерт по Анализи и Търговия с Електрическа Енергия в EVN?
Какво е да работиш като Product Operations Manager в Advent Group?
Какво е да работиш като финансов директор на „Девин“
Какво е да работиш като Learning Specialist в Sitel
Какво е да работиш като мениджър проекти в Шенкер?
Какво е да работиш като начален учител в Прогресивно училище?
Какво е да работиш като специалист „Подбор“ в Easy Consult?
Какво е да работиш като управител на филиал в Kaufland България?
Какво е да работиш като директор B2B партньорства в Rakuten Viber?
Какво е да работиш като специалист клиентски запитвания в Regiocom?
Какво е да работиш като главен бижутер-консултант в „Токаш”?
Какво е да работиш като инженер в „Райхле и Де-Масари България Пръдакшън”
Какво е да работиш като ръководител сектор в Kaufland България?
Какво е да работиш като маркетинг мениджър на StorPool?
Какво е да работиш като хардуерен инженер във Visteon?
Какво е да работиш като индустриален инженер в „Буллтек“?
Какво е да работиш като спедитор в „Гопет Транс“?
Какво е да работиш като учител по спорт в Прогресивно училище?
Какво е да работиш като 3D проектант на бижута в „Токаш“?
Какво е да работиш като Project Operations Manager в Advent Group?
Какво е да работиш като мениджър по качеството в „Буллтек“?
Какво е да работиш като учител по английски език в Прогресивно училище?
Какво е да работиш като специалист „Развитие на търговски обекти“ във „Филип Морис“?
Какво е да работиш като учител по изобразително изкуство в Прогресивно училище?
Какво е да работиш като маркетинг мениджър във „Филип Морис“?
Какво е да работиш като специалист „Логистика“ в Kaufland България?
Какво е да работиш като консултант „Управление на риска“ в „Телелинк Бизнес Сървисис“?
Какво е да работиш като тест инженер в Melexis?
Какво е да работиш като продуктов мениджър в ТЕСИ?
Какво е да работиш като дрогерист в dm България?
Какво е да работиш като продуктов мениджър в aiko?
Какво е да работиш като главен инженер в „Планекс”?
Какво е да работиш като супервайзър „Продажби“ в „Монделийз България“?
Какво е да работиш като Quotations Engineer в Lufthansa Technik Sofia?
Какво е да работиш като координатор в Lufthansa Technik Sofia?
Какво е да работиш като глобален мениджър „Обучения“ в Bayer?
Какво е да работиш като маркетинг мениджър на Roo Brands?
Какво е да работиш като брокер на бизнес имоти в MBL|CBRE?
Какво е да работиш като лидер на екип във Visteon?
Какво е да работиш като ръководител на полети в ДП РВД?
Какво е да работиш като данъчен консултант в EY?