понеделник, 02 декември 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    14671 прочитания

    Какво е да работиш в Appolica?

    Какви възможности за кариера предлага компанията и какво я прави предпочитан работодател – пред Economy.bg разказва Мартин Марков, CEO на Appolica
    25 април 2024, 12:18 a+ a- a

    Мартин Марков, CEO на Appolica. Снимка: Личен архив

    Appolica е българско стартъп студио, което развива иновативни проекти до водещи технологични бизнеси. Организацията, чийто основен фокус са проекти в секторите fintech, climatetech и future of work, работи с предприемачи с иновативни идеи, които показват значителен потенциал за растеж и могат да се превърнат в глобални бизнеси.

    От създаването си през 2015 г. досега компанията е била партньор на повече от 100 стартъпа от над 15 държави, сред които Tide, OnTheMarket, Sightline Climate и Proximie, изигравайки ключова роля в скалирането на операциите им.

    Пред Economy.bg Мартин Марков – CEO на Appolica, разказва какви възможности за кариерно развитие предлага компанията, какво я прави предпочитан работодател и какви професионалисти стоят зад нейния успех.

    С какво се занимава компанията – кои са основните продукти, услуги?
    Развиваме иновативни проекти до водещи технологични бизнеси. Основният ни фокус са проекти в секторите fintech, climatetech и future of work, работим с предприемачи с иновативни идеи, които демонстрират потенциал за растеж и могат да се превърнат в глобални бизнеси. Били сме партньори на повече от 100 стартъпа от над 15 държави, сред които доказани компании като Tide, OnTheMarket, Sightline Climate и Proximie.

    Име: Appolica
    Сфера на дейност: Разработка на софтуер и мобилни приложения, стартъп студио
    В България е от: 2015
    Брой служители глобално: 50
    Брой служители в България: 50
    Офиси в България: София, бул. „България“ 45 А, ет. 9
    Основни продукти/марки: разработка на софтуер за стартъпи
    Клиенти/Пазари: Клиенти от над 15 пазара, предимно от Великобритания, Западна Европа и САЩ
    Компанията в цифри: 150+ проекта с повече от 50 млн. потребители, в които са финансирани над 500 млн. паунда

    Кои са основните пазари и клиенти на компанията?
    Голяма част от клиентите ни са компании от Великобритания и Северозападна Европа. Други пазари, с които работим, са САЩ, България и Близкия изток.

    Къде има офиси компанията по света? Колко офиса има в България?
    Офисът ни е базиран в София, но имаме и колеги, които работят за нас от други точки на света благодарение на гъвкавостта, която предлагаме. 

    Колко и какви специалисти работят в компанията?
    Екипът ни се състои от над 50 души, като имаме специалисти, които ни позволяват да завършим целия цикъл по създаването на един продукт – програмисти, UI и UX дизайнери, специалисти по контрол на качеството, маркетолози и продуктови мениджъри. Покриваме всички аспекти от развитието на една идея по итеративна методология и винаги успяваме да приложим най-доброто технологично решение, за да решим всеки проблем.

    Какви хора най-често търси компанията – с какъв опит, познания, умения, технологии?
    За всяка позиция търсим хора, които искат да решават проблеми, използвайки разнообразни технологии. Това важи за всяка една роля - ние не търсим нишови специалисти, а хора, които умеят да се адаптират към различни решения в движение. Най-често търсим хора с интерес в разработка на мобилни приложения и web development, като за нас е важно да бъдат отворени да придобиват нови знания и умения. Приветстваме хора както с малък опит, така и с повече проекти зад гърба си, които да помагат на по-новите да навлязат в сферата.  


    Снимка: Appolica  

    Компанията отворена ли е за хора с малък опит и старт на кариерата? Има ли стажантски програми?
    Отворени сме към всеки, който има желанието и амбицията да се обучава. Имаме стажантска програма, като същевременно с това работим с едно от водещите училища в София за компютърни технологии и всяко лято вземаме стажанти оттам – ТУЕС. Впоследствие част от тях продължават отношенията си с нас и към момента имаме няколко колеги, които вече са постоянна част от екипа ни, стартирали точно по този начин. Гордеем се, че имаме добри примери за хора, започнали като стажанти, които вече са на лидерски позиции и ръководят цели екипи. Чрез менторска програма се отделя време на новите хора да развият уменията си и да придобият нови такива. Подходът и начинът ни на обучение дават възможност на всеки да се развие за кратко време до достатъчно високо ниво, за да започне да работи самостоятелно. 

    Кои са основните технологии, които се използват в компанията?
    Когато работим със стартъпи в ранен етап на развитие и нещата трябва да се случват бързо, използваме low-code/no-code инструменти за по-бърза разработка, например Bubble, FlutterFlow, Strapi, Webflow и Retool. Когато приложенията трябва да скалират и/или е необходимо използването на традиционни технологии, стакът, който използваме, е: Swift, Kotlin, Kotlin Multiplatform, Flutter за разработка на мобилни приложения; React и Next.js за web development и Java, Spring, Kotlin, Node.js (Nest.js) при backend проекти.

    Как се въвеждат новите служители в компанията?
    От момента, в който нов колега се присъедини към нас, той е представен на целия екип. Освен това се стремим да организираме своеобразен тиймбилдинг обяд в първия работен ден. Това е непринуден и приятелски начин новият служител да се свърже с членовете на екипа в по-спокойна обстановка. Имаме страхотна тераса, а отскоро разполагаме и с барбекю. Това малко събиране е ефективна възможност за изграждане на екипния дух и помага за засилване на чувството за принадлежност. Грижим се новите ни служители да са добре информирани за своите роли, очаквания и фирмената ни култура. Това е и причината да създадем нашия Culture book, който може да бъде разгледан и преди някой да се присъедини към екипа ни.

    Снимка: Appolica

    Какви са възможностите за кариерно развитие и какви обучения предлага компанията?
    Имаме реални примери с колеги, които са започнали като стажанти и сега са на водещи позиции. Освен това в Appolica кариерното развитие е както вертикално, така и хоризонтално. Служителите ни могат да се развиват към ръководни позиции, но могат и да се развиват в нови направления. Имаме колеги, които са преминали от QA към development или продуктови позиции например. Всеки има възможността да придобива нови знания и умения, които да го изградят в професионален план, а ние се грижим приоритетно това да се случва. Провеждаме вътрешни обучения и предоставяме възможности за прилагане на добитите знания в нови и различни проекти. Добър пример за това е нашият вътрешен хъб за иновации. Той представлява вътрешна инициатива с точно тази насоченост. Благодарение на нея развиваме умения и качества, свързани с културата на предприемачеството, и мотивираме всеки наш служител да мисли в тази посока и да участва активно в стартъп екосистемата.

    Какви придобивки предоставя компанията и какво я прави предпочитан работодател?
    Предлагаме пакет със социални придобивки, удовлетворяващи нуждите на нашите служители, като се стремим да го разширяваме периодично. Нашите служители оценяват на високо ниво възможността за гъвкаво работно време и хибридния ни модел на работа – фактори, които спомагат за много добър баланс между работата и личния живот.

    Освен това предоставяме възможности за дялово участие, което позволява на служителите да притежават част от стартъпите, за чието развитие и успех помагат. Това пряко свързва усилията им с осезаеми резултати и възнаграждения, като обединяваме личните постижения с успеха на компанията. Също така наблягаме на участието на нашите служители в по-широката стартъп екосистема, което допълнително подобрява професионалното им развитие и ангажираността им в индустрията. 

    Снимка: Appolica

    Какво не знаят хората за компанията, а е важно да знаят според Вас?
    Много се гордеем с факта, че екипът ни е изключително сплотен и сме по-скоро приятели, отколкото колеги. Обичаме да прекарваме свободното си време заедно и да създаваме общи спомени. Това често се случва на терасата в офиса, тъй като наскоро го оборудвахме офиса с барбекю, а през лятото каним и външни фирми, които да приготвят на място за нас коктейли или сладолед.

    Може би обаче това, което наистина хората, които не са работили с нас, не знаят, е липсата на каквото и да е усещане за корпоративна среда. Ние сме отворени за обратна връзка, градивна критика и поддържаме едно постоянно усещане за непринудена комуникация помежду си. Всеки от колегите ни е добре дошъл да изрази своето мнение, да зададе въпрос и да получи информация относно развитието на наши проекти. Не се притесняваме да грешим и не осъждаме грешките на колегите си, напротив. Вярваме, че провалът е естествена част от процеса на развитие и го приветстваме. Отворени сме да експериментираме с всякакви технологии – нашата цел е да успяваме да свършим повече и по-качествена работа с по-малко усилия. Винаги се стремим да работим в тази посока и приемаме идеи от всеки колега независимо от неговата позиция или опит в компанията. 
     

    Вижте по какви проекти работи Appolica

    Вижте профила и актуалните позиции за работа на Appolica Ltd. в JOBS.bg

     

    ВИЖТЕ ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА КАКВО Е ДА РАБОТИШ В:

    Какво е да работиш в Exadel?
    Какво е да работиш в ProSource International?
    Какво е да работиш в Bica?
    Какво е да работиш в счетоводния екип Record to report в Cargill?
    Какво е да работиш в Commetric?
    Какво е да работиш в бизнеса за Океански транспорт в Cargill във Варна?
    Какво е да работиш в Language Bear?
    Какво е да работиш в DSS?
    Какво е да работиш в отдел Procurement, Cargill?
    Какво е да работиш в NoveoCare?
    Какво е да работиш в Entain?
    Какво е да работиш в Next IT Services?
    Какво е да работиш в Wizz Air?
    Какво е да работиш в ZaUtre?

    Какво е да работиш в Тавекс?
    Какво е да работиш в Станга1?
    Какво е да работиш в Motion Software?
    Какво е да работиш в Credissimo?
    Какво е да работиш в Блубито?
    Какво е да работиш в dm България?
    Какво е да работиш в Effortel?

    Какво е да работиш в myPOS?
    Какво е да работиш в Lab08?
    Какво е да работиш в Grafixoft?
    Какво е да работиш в Appolica?
    Какво е да работиш в Resolute Software?
    Какво е да работиш в M2M Services?
    Какво е да работиш в i:Fao an Amadeus company?
    Какво е да работиш в Cognyte Bulgaria?
    Какво е да работиш в Hewlett Packard Enterprise?
    Какво е да работиш в Melon?
    Какво е да работиш в Gameloft Sofia?
    Какво е да работиш в Hypoport Sofia?
    Какво е да работиш в Delta Source? 
    Какво е да работиш в AtScale Bulgaria?
    Какво е да работиш в Лидл България?
    Какво е да работиш в МенторМейт?
    Какво е да работиш в Proxiad?
    Какво е да работиш в Endava?
    Какво е да работиш в Адастра България?
    Какво е да работиш в Coherent Solutions Bulgaria?
    Какво е да работиш във Fadata?
    Какво е да работиш в Walltopia?
    Какво е да работиш във Fourth България?
    Какво е да работиш в TELUS International Europe?
    Какво е да работиш в DataArt?
    Какво е да работиш в Schwarz IT България?
    Какво е да работиш в Anakatech?
    Какво е да работиш в A1 България?
    Какво е да работиш в Cargotec?
    Какво е да работиш в Kaufland България?
    Какво е да работиш в Кока-Кола ХБК България?
    Какво е да работиш в Paysafe?
    Какво е да работиш в Карлсберг България?
    Какво е да работиш в Melexis България?
    Какво е да работиш в CloudCart?

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 53 минути
    Канада обвини Google в създаване на рекламен монопол
    Делото прилича на заведеното в САЩ и цели разделяне на бизнесите на технологичния гигант
    преди 1 час
    BILLA и EVN изграждат 25 зарядни станции за електромобили в България
    В следващите 18 месеца ще бъдат изградени 25 бързозарядни станции за електромобили в 9 града
    преди 1 час
    преди 5 часа
    Бизнесът иска спешна оптимизация на процесите по наемане на служители от трети страни
    Недостигът на човешки ресурси в България е посочен от българските предприемачи на второ място сред проблемите, които изпитват
    преди 5 часа
    AMPECO привлече 26 млн. долара инвестиция
    Целта е растеж на продуктовите иновации и пазарното присъствие на компанията