събота, 21 май 2022   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    6455 прочитания

    Как протича интервю за работа в SEEBURGER?

    Повече за процеса и как да се подготвите, разказва Цветина Парцова - HR Generalist и Recruitment Lead в SEEBURGER България
    17 ноември 2021, 09:09 a+ a- a

    Цветина Парцова е HR Generalist и Recruitment Lead в SEEBURGER България. В компанията е от 5 години, а преди това работи в консултантска роля в AIMS International по проекти за подбор и организационно развитие. Освен идентифицирането на таланти, които могат да допринесат дългосрочно към организацията, за нея е важно да съдейства за превръщането на SEEBURGER в „добър корпоративен гражданин“

    SEEBURGER е немска софтуерна компания, част от топ ешелона в разработката на B2B интеграционен софтуер. Платформата Business Integration Suite (или BIS) създава невидими връзки между ключовите за клиентите на компанията бизнес процеси, автоматизира и мониторира техния обмен на данни в безброй възможни интеграционни сценарии за всички индустрии: B2B/EDI, API/EAI, ERP/SAP, MFT, IoT/Industry4.0, E-invoicing. Компанията е основана през 1986 г. в град Бретен, Южна Германия. Стартира като малка семейна фирма, разработваща нишов продукт, който бързо набира скорост и висока пазарна значимост. През 2021 година в представителствата в Европа, Северна Америка и Азия се развиват над 1000 специалисти.

    Българският офис на компанията е основан в София преди 22 години, като към днешна дата локацията е ключова в технологично отношение и е със стратегически приоритет за развитие в следващите години - тyĸ ca гoлямa чacт oт paзвoйния цeнтъp и глoбaлния цeнтъp зa cпoдeлeни ycлyги на компанията.

    Какво е важно да знаем за компанията и процеса по подбор, ако ни предстои интервю за работа и как да се представим успешно? Пред Economy.bg разказва Цветина Парцова - HR Generalist и Recruitment Lead в SEEBURGER България.

    Име: SEEBURGER
    Сектор: IT/B2B
    В България е от: 1999 г.
    Брой служители глобално/в България: 1000+/250+
    Офис/ офиси в България:
    1/ София, бул. Г. М. Димитров 16А, Bernard Iztok Tower;
    2/ Пловдив, бул. Асеновградско шосе 4Б
    Основна дейност на компанията: В SEEBURGER предоставяме единна интеграционна платформа за бизнеса - Business Integration Suite (или BIS), която поддържа широк спектър от бизнес интеграции - EAI (Enterprise Application Integration), както между различни бизнеси (B2B), така и от бизнес към правителство B2G (Business to Government), между различни приложения A2A (Application to Application). Системата поддържа и обмен на електронен документооборот (EDI), интегриране с външни доставчици на софтуерни решения чрез управление на API интерфейси, ERP, PEPPOL, електронно фактуриране и MFT. Интеграциите със SAP, SAP S/4 HANA и SAP GTS са важна част от портфолиото ни като един от главните SAP партньори в тази сфера.
    Клиенти: Сред клиентите на SEEBURGER BIS са компании от всички сектори - финансови услуги, производство, търговия, енергетика, автомобилна, газова и нефтена индустрия, логистични фирми, организации от здравеопазването и др.

    Колко и какъв тип специалисти работят при вас?
    В двата ни офиса в София и Пловдив вече работят над 250 B2B експерти.

    Българската локация играе ролята на технологичен хъб, в който развиваме Java Developers, Automation QAs, Software Support Engineers /Cloud, On-Prem, Release Management, Service Support/, Technical Consultants, Data Mapping Consultants, Infrastructure Administrators. Впоследните години създадохме силен Service Management екип, развиваме и Project Management ниво.

    Какви хора най-често търсите, за какви позиции?
    През последната година продължихме тренда за плавен, органичен растеж в над 80% от технологичните ни звена – Java Development, Automation QA, Software Support, Technical Consultancy, IT Infrastructure. Допълнихме портфолиото със специфични търсения за новосформиращи се глобални екипи – Application Security и Technical Authoring. 

    Бъдещите ни планове включват развитие във всички тях, като най-голям обемът остава при Центъра за споделени услуги, в частност екипите за облачни услуги.

    Как протича типично процесът по подбор? Какво да очакват кандидатите на едно интервю? Имате ли тестове и ако да - какви?
    Също както нашата BIS платформа, процесът ни по подбор е съставен от различни модули, които комбинираме гъвкаво. Общият процес има три основни стъпки – среща с рекрутър, технически тест и техническо интервю. Всяко от технологичните ни звена има разработен технически тест, изследващ специфични за екипа знания/умения (мрежи, сигурност, операционни системи, бази данни, разпределени архитектури при програмистите и т.н.).

    За кандидатите в стажантските ни програми тестовете изследват различни важни за нас компетенции, които в последствие да развиваме на терен – аналитичен подход, алгоритмично мислене, работа с числова и текстова информация, справяне с различни ситуационни казуси.

    Колко интервюта провеждате и с кои мениджъри от компанията кандидатите най-вероятно ще се видят?
    Стандартно провеждаме две интервюта – първо интервю с рекрутър, който изследва мотивация и culture-fit и второ техническо интервю с мениджър. При кандидати с висока опитност обединяваме двете срещи в една за да се движим максимално бързо в процеса. В този случай за някои от ролите предвиждаме второ интервю с мениджър на дивизия от Германия.

    Колко време продължава едно интервю? Целият процес по подбор?
    Кандидатите с по-малък опит могат да се подготвят за 30-минутно интервю с рекрутър, технически тест (с продължителност от 20 минути до 1 час в зависимост от ролята) и финално 1-часово техническо интервю с мениджър на екип. Съобразяваме поредността на стъпките с ниво на опитност и критичност на ролята, като се стемим към гъвкав подход, съобразен с конкретния кандидат и увеличаващ общите ни шансове за успех. Опитните кандидати могат да очакват една 1-часова комбинирана среща с мениджър и рекрутър, в част от случаите последвана от финална среща с мениджър на дивизия от Германия.

    Целият процес по подбор продължава от една до три седмици в зависимост от ролята.

    Какво бихте искали да видите в кандидатите по време на интервю? Какво би ви направило добро впечатление?
    Харесваме активни хора с открита и позитивна комуникация. Подготовката за компанията и ролята преди срещата винаги е от значение. Обичаме да говорим в конкретика, да си даваме примери и да излезем от срещата с общо разбиране имаме ли общ път напред.

    За различните позиции са ни важни и различни компетенции. За нас програмирането изисква креативност, а за да бъдеш успешен QA, трябва да си възможно най-далеч от строгата рамка и малко бунтар. За да се развиеш успешно в техническата поддръжка, трябва да си бърз, техничен и да виждаш голямата картина – нашият софтуер е B2B и ние помагаме на компаниите да бъдат по-добри в предоставянето на техните продукти/услуги. Нужен е широк поглед, за да „се свържеш“ и да успееш да видиш крайния резултат и директното влияние на нашия продукт върху хората/определени процеси, за да почувстваш удовлетворение от работата си.

    Какво би ви направило лошо впечатление на интервю?
    Липса на подготовка за срещата или на идея за развитие при хората с по-малко опит, апатия. Говорене в клишета и използване на готови формули.

    На кой етап се обсъжда въпросът за възнаграждението и имате ли практика да искате от кандидатите сами да дефинират очакванията си?
    За нас е важно да сверяваме часовника си с пазара и залагаме въпроса с очакван диапазон на възнаграждение още на етап кандидатстване. Разбира се, тази информация се конкретизира при напредване в процеса.

    Имате ли стажантски програми? Ако да – кога стартират и какви са условията?
    Имаме стажантски програми, като в програмистките екипи те се планират един или два пъти годишно, а в Центъра за споделени услуги се провеждат целогодишно - за тези екипи подборът на стажанти върви паралелно с подбора за експертни роли. За нас т.нар. Traineeship е вход в компанията от стартово ниво на млади и мотивирани хора с потенциал или на специалисти, които искат да сменят сферата си на развитие. Не гледаме на стажантските си програми като на състезание. Условията за успех отново зависят от екипа.

    За нас е важно да сме активни участници в развитието на здравословна IT среда в България. Кандидатите за стажанти, които не са успели да се представят добре на интервюто към конкретния момент, получават от нашите мениджъри насоки къде да надградят в бъдеще или в някои екипи директно tech tutorial с разписани точки за самоподготовка. От този момент нататък оставяме контрола в техни ръце и с гордост виждаме, че често те се връщат в рамките на 2-3 месеца вече подготвени по-добре и екипирани с необходимите знания за успешен  старт в компанията.

    За кои позиции конкуренцията е най-голяма и колко души типично се конкурират за едно място?
    Конкуренцията е най-висока в екипите в Центъра за споделени услуги, най-вече в тези за облачни услуги, както и при инфраструктурните ни администратори.

    За кои позиции е най-трудно да откриете подходящите хора?
    Като част от общия тренд в скоростно развиващите се технологични центрове – София и Пловдив, най-предизвикателни за нас са ролите на програмисти и автоматизиращи специалисти тестване. Консултантските ни роли също изискват специфичен микс  от умения, който рядко откриваме на пазара и се стремим да развиваме вътрешно.

    Какво не знаят кандидатите за компанията, а е важно да знаят според вас?
    Историята на компанията в България започва преди 22 години с четирима студенти ентусиасти от немския факултет на Техническия университет в София. Трима от тях са все още с нас и работят всеки ден със сърце и принадлежност. Такъв е и профилът на линейните ни мениджъри, повечето от тях са с компанията от 10 или 15 години и са живото олицетворение на нашия дух и култура.

    Ценим хората си и се борим за тях. Като продуктова компания имаме различни възможности за развитие в една богата на технологии среда. Предлагаме тези възможности както на хората, които привличаме отвън, така и за нашите служители, които искат да сменят посоката и да трупат интердисциплинарни умения.

    Стремим се да развиваме хората си комплексно, не да ги специализираме тясно и поставяме „в кутия“. За нас е важен така нареченият intrapreneurship или вътрешно предприемачество. В нашата компания често позицията следва човека, т.е. създават се възможности за конкретни професионалисти с идеи и потенциал. Имаме цял локален екип, който е създаден по този начин – колега развива концепция за нова услуга, увлича екип, с който заедно започват да я развиват. Процесът от идея до реализация е скъсен.

    Ние сме екип от индивидуалисти, на които им е приятно заедно и са обединени от обща цел – принос към успеха на компанията – всеки по свой начин.

    С какво най-вече се отличавате от останалите компании и привличате кандидатите като работодател? 
    Отличава ни приятелската атмосфера, скъсените йерархични нива, семейният дух. Стремим се да пазим и развиваме тази култура и сега, когато вече прескочихме границата от 250 служители и се превръщаме в голяма компания. Паралелно активно оптимизираме процесите, свързани с хора и създаваме нови стратегии за развитие. Мнението на нашите служители е важно за нас и затова се допитваме до тях при реализирането на нововъведения и промени. Това важи и за социалната политика на компанията и пакета придобивки, който често надграждаме с такива, които заедно сме определили като ценни.

    В момента нашите служители получават ежемесечно начисления за транспорт, ваучери за храна, съфинансиран спортен абонамент. 

    Здравето и балансът работа–личен живот са важни за нас и затова освен допълнителна здравна застраховка и дентален пакет, осигуряваме и достъп до психологическо консултиране. Разполагаме с три лични дни в годината, в които можем да отсъстваме от работа защото не се чувстваме добре и имаме нужда да се погрижим за баланса си, без за това да е необходим болничен. Имаме 25 дни годишен отпуск след първата година в компанията, а в момента работим по допълнително увеличение на този брой дни.

    Стремим се да предоставяме различни възможности за обучение и сертификация, като отскоро интегрирахме и LinkedIn Learning за всички служители.

    Имаме различни видове бонуси, с които целим да подкрепяме служителите си във важни житейски етапи или да ги празнуваме заедно – Коледен бонус, Програма за лоялност, Бонус юбилей за 5+/10+/15+ и т.н. години в компанията, Бонуси при сватба и раждане на бебе. Поощряваме хората си да излизат от комфортната си зона, да споделят знанията си (защото те са огромни) и да се развиват като презентатори с Бонус презентатор, Бонус посланик на марката, менторски бонус. 

    Развиваме програма за вътрешни препоръки със съответните премии при успешно назначение и се гордеем, че това е най-успешният ни канал за подбор. Приемаме този факт и като обратна връзка за това, че хората ни се чувстват достатъчно добре за да привличат към компанията свои приятели и професионални контакти.

    Повече информация за компанията и свободните позиции в момента вижте в профила на Зеебургер Информатик в Jobs.bg тук

    ВИЖТЕ ОЩЕ:

    Как протича интервю за работа в Технологичен център Комерцбанк София?
    Как протича интервю за работа в TransferMate Global Payments?
    Как протича интервю за работа в Immedis?
    Как протича интервю за работа в KBC Shared Service Center Varna? 

    Как протича интервю за работа в Anakatech?
    Как протича интервю за работа в Regiocom?
    Как протича интервю за работа във Фонд на фондовете?
    Как протича интервю за работа в Astea Solutions?
    Как протича интервю за работа в Astound Commerce?
    Как протича интервю за работа в Progress?
    Как протича интервю за работа в „Гопет Транс“?
    Как протича интервю за работа в DHL Competence Center?
    Как протича интервю за работа в Chaos Group?
    Как протича интервю за работа във Flat Rock Technology?
    Как протича интервю за работа в „Телелинк Бизнес Сървисис“?
    Как протича интервю за работа в The Stars Group?
    Как протича интервю за работа във Fourth България?
    Как протича интервю за работа в „Язаки България“?
    Как протича интервю за работа в DataArt България?
    Как протича интервю за работа в „АктивТрейдс“ КЧТ клон София?
    Как протича интервю за работа в Sutherland?
    Как протича интервю за работа в dm България?
    Как протича интервю за работа в ScaleFocus?
    Как протича интервю за работа в NaXex?
    Как протича интервю за работа в ABB?
    Как протича интервю за работа във Vivacom?
    Как протича интервю за работа в Playtech?
    Как протича интервю за работа в EVN България?
    Как протича интервю за работа в CSC?
    Как протича интервю за работа в „Аурубис”?
    Как протича интервю за работа в IBM България?
    Как протича интервю за работа в „Таулиа”?
    Как протича интервю за работа в SBTech?
    Как протича интервю за работа в „ЛЕМ България”?
    Как протича интервю за работа в „Сенсата Технолоджис”?
    Как протича интервю за работа в „УниKредит Булбанк“?
    Как протича интервю за работа в „Белла България”?
    Как протича интервю за работа в Gameloft?
    Как протича интервю за работа в SEEBURGER Informatik?
    Как протича интервю за работа в „ГфК България”?
    Как протича интервю за работа в „Софика Груп”?
    Как протича интервю за работа в „Монтюпе“?
    Как протича интервю за работа във VMware?
    Как протича интервю за работа във „Вистеон”?
    Как протича интервю за работа в „Инграм Майкро“?
    Как протича интервю за работа в Walltopia?
    Как протича интервю за работа в „Мелексис”?
    Как протича интервю за работа в easyJet?
    Как протича интервю за работа в MentorMate?
    Как протича интервю за работа в Мтел?
    Как протича интервю за работа в TELUS International?

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 23 часа
    Проучване: Първи признаци на консолидация на ритейл парковете у нас
    Споделените пространства се превръщат във все по-важен елемент от офис средата, отчитат от Cushman & Wakefield Forton
    преди 1 ден
    ЕК признава COVID-19 за професионално заболяване
    Вижте работници от кои сектори ще получават обезщетения
    преди 1 ден
    262 нови случая на Covid-19 у нас
    Общият брой потвърдени случаи на новия коронавирус у нас от началото на пандемията е 1 162 986
    преди 2 дни
    DHL Freight отваря нова логистична база в София
    Ще бъдат открити 100 нови работи места
    преди 2 дни
    Основаната от българин Leanplum е придобита от CleverTap
    Офисът в София става вторият най-голям развоен център в новата компания, броят на служителите в България ще се увеличи с 20% до края на годината.