петък, 26 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    29009 прочитания

    Любимият въпрос на интервю за работа на Йоана Пепелянкова, Questers

    Какъв въпрос обича да задава тя на кандидатите и какво цели с него?
    13 март 2017, 09:57 a+ a- a

    Повечето HR мениджъри имат любим въпрос, който обичат да задават по време на интервю за работа и с който целят да научат нещо повече за кандидата извън обичайните и клиширани въпроси. Economy.bg попита HR професионалисти във водещи компании в България: „Кой е любимият Ви въпрос, който задавате на интервю за работа, и защо?“.

    Вижте какво отговори Йоана Пепелянкова, Lead Recruitment and Resourcing Advisor в Questers. 

    „Любимият ми въпрос, който задавам на кандидатите за работа в Questers, e:

    Какви бяха основните причини да се разделиш с последния си работодател (както и с тези преди него)?

    Колкото и странно да звучи, причислявам този въпрос до голяма степен към въпросите, свързани с мотивацията, тъй като те са едни от най-интересните за мен. Още от университета мотивацията и удовлетвореността на служителите са теми, които предизвикват силен интерес у мен. Умишлено питам за „причини“, а не „причина“, защото в почти всички случаи ситуацията е комплексна. А ако се питате защо причислявам този въпрос към графата за мотивация, ето и моят отговор: обикновено хората напускат предишните си работни места поради липсата на важни фактори за това те да се чувстват достатъчно удовлетворени. Когато имаме информация за липсата на такива, лесно можем да откроим значимите за него/нея аспекти.

    Индустрията, в която оперираме, а именно IT браншът, е достатъчно развита и обикновено кандидатите не се интересуват единствено от задоволяване на базови потребности, свързани например с финансовата страна на евентуалното предложение, но също така и от много други допълнителни фактори. Такива са технологиите, с които ще се работи, възможностите за кариерно развитие и предлаганите обучения, продуктът, по който ще се работи, доколко той е полезен за бизнеса и т.н. 

    Хубаво е да си отговорим на тези въпроси още в началото и да преценим дали има съвпадение с това, което компанията предлага, за да не се получи ситуация, в която служителите идват с погрешни очаквания при нас. Също така, по този начин получаваме много адекватна обратна връзка от една сериозна представителна извадка за това по какво да работим и да влагаме своите усилия в бъдеще, така че да станем едно още по-добро работно място.“ 

    Свързани новини
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 11 часа
    Най-мащабната германска инвестиция в България: „Аурубис“ разширява производството си у нас
    Компанията откри инвестиция за 800 млн. лв. в медодобивния завод край Пирдоп и Златица
    преди 13 часа
    Shelly Group е първата компания на най-новия сегмент за двойно листване на БФБ
    Дружествата могат да търсят капитал едновременно и на двете борси в България и Германия
    преди 17 часа
    ЕК стартира Алианса за критично важните лекарства
    Целта е да се предотврати недостига на лекарства от критично значение
    преди 18 часа
    ЕС ограничава плащанията в брой до €10 000
    ЕП прие нови правила за борба с прането на пари и финансирането на терористични организации
    преди 19 часа
    Мъск обеща по-евтини електромобили
    След като компанията отчете най-големия спад на приходи от 2012 г. насам