четвъртък, 19 септември 2019   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    16411 прочитания

    Любимият въпрос на интервю за работа на Христо Стоянов, „ТЕСИ“

    Какъв въпрос обича да задава той на кандидатите и какво цели с него?
    07 декември 2015, 10:48 a+ a- a

    Повечето HR мениджъри имат любим въпрос, който обичат да задават по време на интервю за работа и с който целят да научат нещо повече за кандидата извън обичайните и клиширани въпроси. Economy.bg попита HR професионалисти и мениджъри във водещи компании в България: „Кой е любимият Ви въпрос, който задавате на интервю за работа, и защо?“.

    Вижте какъв въпрос обича да задава Христо Стоянов, мениджър „Човешки ресурси” в българската компания „ТЕСИ“, и какво цели с него:    

    „Моят любим въпрос към кандидатите е: Какъв въпрос/и имате Вие?

    Защо? Защото вярвам, че ключът към изграждане на доверие е в задаването на добри въпроси и внимателното слушане на отговорите.

    На практика сравнително рядко се постига:

    - обява за вакантна позиция, която да дава достатъчно подробна представа на кандидата за задължения и отговорности;

    - дори и при предварително подготвено структурирано провеждане на събеседване с кандидата може да има пропуски при представяне задължения, особености на фирмена среда и екип.

    Чрез въпросите на кандидата се разбират интересите му, те насочват върху това, което е важно и значимо за него, усещат се възраженията, гледната точка, как той е пречупил своите представи за позицията.

    В процеса на комуникация добрият професионалист ЧР трябва успешно да разпознава както  наизустените и предварително подготвени „словесни отрязъци” при представянето от кандидата, така и формално зададените въпроси.  

    Свързани новини
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 8 часа
    Бизнес организации стартират инициатива за повече добри новини за българската икономика
    Кампанията „За да успеем в България“ е провокирана от отказа на електронните медии да споменават фирмени и продуктови наименования с информационна, а не с рекламна цел
    преди 9 часа
    ЕС даде ултиматум на Борис Джонсън
    „Покажи ни план за Брекзит в следващите 12 дни или това е краят“, гласи той
    преди 9 часа
    Стартира нова кампания, която популяризира учителската професията
    Инициативата „Да преподаваш е яко“ на Гьоте-институт България насърчава младите хора да изберат професията на учител по немски език
    преди 13 часа
    В София са базирани над 92% от българските технологични компании
    Столицата привлича 54% от инвестициите в България и произвежда 40% от БВП на страната