петък, 17 януари 2020   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    17014 прочитания

    Любимият въпрос на интервю за работа на Мария Аврамова, „ЗД Евроинс“

    Какъв въпрос обича да задава тя на кандидатите и какво цели с него?
    06 март 2017, 10:03 a+ a- a

    Повечето HR мениджъри имат любим въпрос, който обичат да задават по време на интервю за работа и с който целят да научат нещо повече за кандидата извън обичайните и клиширани въпроси. Economy.bg попита HR професионалисти във водещи компании в България: „Кой е любимият Ви въпрос, който задавате на интервю за работа, и защо?“.

    Вижте какво отговори Мария Аврамова, ръководител „Човешки ресурси“ на „ЗД Евроинс“:   

    „По принцип не подготвям предварително стандартни въпроси по сценарий за кандидатите. Винаги се старая да ги предразположа и достатъчно дълго да водя разговор – не по-малко от 1 час, а често пъти - час и половина, за да има време за това. На по-стандартните въпроси много от тях знаят кой е „правилният отговор” и цитират него, дори и да не го споделят искрено. Затова често ги провокирам, с някаква хипотетична ситуация.

    Разговорът протича различно, според индивидуалното представяне, поведение и впечатление, което създава кандидатът. Стремя се, най-напред да дам възможност повече той да говори за себе си и да добия първи впечатления за това как умее да се презентира, на кое акцентира, изпада ли в дребни детайли и битовизми; дали телеграфно маркира само длъжности и работодатели или съвсем премерено и аналитично разказва и за функциите, трудностите и успехите, изразявайки  се ясно и уверено.

    Задавам и няколко допълващи въпроса, докато излага експозето си, с цел да разбера:

    - доколко ще ме убеди в своята компетентност и кои са основните му умения и силни страни;

    - с какво най-много би искал да се занимава;

    - къде и защо се е чувствал най-добре;

    - кое счита за  по-значимо свое постижение.

    Така проличава способността за самооценка, стремеж към промени и нови предизвикателства, индивидуалното разбиране и усещане за успех – дали издигане в кариерата или придобиване на нови умения; личен принос за нов проект и удовлетвореност на отсрещна страна, или похвали и материални придобивки.

    Може би един от най-важните въпроси според мен е следният:

    Какво би могло да Ви зареди с енергия и вдъхновение в живота и в работата и защо евентуално бихте сменили работодателя си? 

    По този начин разбирам кои са водещите приоритети и житейските му ценности, кое би го мотивирало, за да работи с жар и ентусиазъм и обратно, какво го демотивира така, че да го накара да потърси другаде изява. Преценявам дали очерталите се негови житейски принципи и философия съответстват на фирмената ни политика, етика и култура. 

    Целта на интервюто е не само да се запозная с професионалните умения, необходими за конкретната позиция, но и да добия представа за цялостната човешка същност на кандидата, за неговите вълнения и очаквания, за неговата осъзнатост за собствените му възможности и желания.”  

    Свързани новини
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 12 минути
    ЕИБ отпуска 15 млн. евро на ПроКредит Банк България за съфинансиране на МПС
    40% от заема е предвиден за проекти, насочени към дейности, свързани с климата
    преди 36 минути
    Foxconn и Fiat Chrysler ще си партнират
    Двете компании ще разработват електромобили и бизнес за „интернет за превозни средства“
    преди 41 минути
    Apple придоби Xnor.ai
    Стартиращата компания произвежда нисковолтови чипове за изкуствен интелект
    преди 4 часа
    Alphabet достигна $1 трилион пазарна стойност
    За първи път в историята 3 американски компании са с пазарна оценка над $1 трилион
    преди 5 часа
    Volkswagen купува 20% от Guoxuan
    Китайската компания е производител на батерии
    преди 6 часа
    Китай с най-слабия си годишен икономически ръст от 29 години насам
    Търговската война със САЩ и намаляващите инвестиции са основните фактори за намален растеж