20318 прочитания
Любимият въпрос на интервю за работа на Диляна Домусчиева, Bosch Software Innovations
Какъв въпрос обича да задава тя на кандидатите и какво цели с него?
08 ноември 2017, 09:58
a+
a-
a
Повечето HR мениджъри имат любим въпрос, който обичат да задават по време на интервю за работа и с който целят да научат нещо повече за кандидата извън обичайните и клиширани въпроси. Economy.bg попита HR професионалисти и мениджъри във водещи компании в България: „Кой е любимият Ви въпрос, който задавате на интервю за работа, и защо?“.
Вижте какво отговори Диляна Домусчиева, HR бизнес партньор в IoT компанията Bosch Software Innovations:
„Нямам любим въпрос и не обичам да задавам еднакъв набор от въпроси на всички кандидати.
За мен като ЧР е важно с кандидатa първо да се говори за техническите му умения, релевантни за конкретната позиция. Това е първата стъпка, водена от техническите експерти.
След това ЧР помага да се провери доколко нашата отворена позиция и компания отговарят на кариерните планове и качества на кандидата. Тогава говорим и доколко той/тя пасва като настройка и характер на екипа ни.
За мен ролята на ЧР е не да „задава въпроси“, а да фасилитира и насочва разговора, така че:
1) да се получи диалог т.е. да се помогне на мениджърите да добият/дадат реалистични очаквания и изчерпателна информация от/на кандидата
2) кандидатите да разберат повече за нашите уникални проекти, за компанията и за невероятните хората, които имаме за колеги
Естествено че обичам да задавам нестандартни въпроси, но само когато кандидатът предразполага, за да изпъкне, за да го запомним с нещо индивидуално, а и той нас (в лицето на наемащия мениджър). Един от любимите ми въпроси в тази категория е да поговорим за хобитата и интересите на кандидата и на мениджъра, който наема. Неслучайно близо 30% (по данни от IT industry analysis) от ИТ специалистите посочват отношенията с колегите и мениджмънта като директен мотиватор в работата. Общите интереси и настройки са важни.“
|
|
* Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.
преди 16 часа
|
|
преди 17 часа
|
|
преди 17 часа
|
Черният петък мина онлайн
Потребителите в САЩ са похарчили $10,8 млрд. за онлайн покупки, което е над 10% ръст спрямо миналата година
|
преди 19 часа
|
|
преди 20 часа
|
|
преди 2 дни
|
|
преди 19 часа
|
|
преди 2 дни
|
|
|