четвъртък, 19 септември 2019   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    28947 прочитания

    Любимият въпрос на интервю за работа на Мария Масларова, PwC

    Какъв въпрос обича да задава тя на кандидатите и какво цели с него?
    09 ноември 2015, 17:56 a+ a- a

    Повечето HR мениджъри имат любим въпрос, който обичат да задават по време на интервю за работа и с който целят да научат нещо повече за кандидата извън обичайните и клиширани въпроси. Economy.bg попита HR професионалисти във водещи компании в България: „Кой е любимият Ви въпрос, който задавате на интервю за работа, и защо?“.

    Вижте какъв въпрос обича да задава Мария Масларова, старши HR специалист в консултантската компания PricewaterhouseCoopers (PwC), и какво цели с него:  

    „Моят любим въпрос е: Защо избрахте да кандидатствате за тази позиция и как си представяте първите три години в нашата компания?

    Въпросът ми дава информация за мотивацията и очакванията на кандидатите. Те са изключително важни за мен, тъй като нашата политика е основно да наемаме служители на стартови позиции. Всички те са различни – завършили са различни специалности в различни университети, в България или в чужбина. Част от тях нямат опит, а друга част имат минимален. Това, което ги обединява, е любопитството, желанието да се учат и да видят отвътре как функционират българските и международните компании.  Затова очаквам да чуя от кандидатите, че са проучили компанията и позицията. Лошо впечатление прави, когато някой е кандидатствал само защото „това е учил“ и дори не е прочел внимателно обявата.

    От друга страна, от начина, по който си представят първите години в нашата компания, научавам какво е ценно за тях от гледна точка на работна атмосфера, кариерно и личностно израстване. Например в нашата компания се цени приятелската атмосфера и съвместната работа, затова търсим тези ценности и в кандидатите. Също така PwC инвестира много в развитието на служителите си не само като професионалисти, а и като личности. Това е и често причина кандидатите да търсят реализация в нашата компания. С този въпрос сверявам взаимните ни очаквания. Тъй като не е възможно в рамките на една или две години да се придобият всички необходими знания и умения за заемането на висока позиция, важно е техните очаквания да са свързани с дългосрочна кариера в нашата компания.“

    Свързани новини
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 7 часа
    Бизнес организации стартират инициатива за повече добри новини за българската икономика
    Кампанията „За да успеем в България“ е провокирана от отказа на електронните медии да споменават фирмени и продуктови наименования с информационна, а не с рекламна цел
    преди 8 часа
    ЕС даде ултиматум на Борис Джонсън
    „Покажи ни план за Брекзит в следващите 12 дни или това е краят“, гласи той
    преди 8 часа
    Стартира нова кампания, която популяризира учителската професията
    Инициативата „Да преподаваш е яко“ на Гьоте-институт България насърчава младите хора да изберат професията на учител по немски език
    преди 12 часа
    В София са базирани над 92% от българските технологични компании
    Столицата привлича 54% от инвестициите в България и произвежда 40% от БВП на страната