четвъртък, 19 септември 2019   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    28086 прочитания

    Любимият въпрос на интервю за работа на Милен Великов, „Актавис“

    Какъв въпрос обича да задава той на кандидатите и какво цели с него?
    03 февруари 2016, 13:36 a+ a- a

    Повечето HR мениджъри имат любим въпрос, който обичат да задават по време на интервю за работа и с който целят да научат нещо повече за кандидата извън обичайните и клиширани въпроси. Economy.bg попита HR професионалисти във водещи компании в България: „Кой е любимият Ви въпрос, който задавате на интервю за работа, и защо?“.

    Вижте какъв въпрос обича да задава Милен Великов - специалист „Човешки ресурси“, „Актавис“, и какво цели с него:    

    Моят любим въпрос е: Какъв смисъл влагате в думата „развитие“  и какво Ви липсва до този момент да се чувствате удовлетворен от него?

    Това ми е един от любимите въпроси. Такъв е, защото близо 80% от кандидатстващите за работа изтъкват като основен аргумент липсата на развитие. Винаги ми е било интересно кой, какъв смисъл влага в това твърдение, какво му липсва и към какво се стреми, за да го постигне. Старая се да не ограничавам кандидатите с 3- или 5-годишни рамки на своите професионални виждания, а по-скоро ми се иска да чуя интерпретацията на всеки един от тях. Отговорът на този въпрос не е лесен, а след него дискусията ни насочва за очакванията, които има. Различните отговори на този въпрос ми дават възможност да разбера доколко визията на кандидата за бъдещото му развитие отговаря на корпоративните ни ценности. Аргументацията се явява истинско предизвикателство за мнозина от кандидатите. За да избягам от поредното заучено клише, а именно – липсата на прогрес, ми е необходима повече информация, която да ме убеди, че човекът срещу мен е мислил по тази тема и тя наистина е пречка в сегашната му кариера. За мен и компанията, която представлявам е важно всеки един служител да е наясно със себе си, да има визия за собственото си развитие, а ние от своя страна, да го подпомагаме с ресурсите, които имаме.

    Освен интерпретиране на думата „развитие“, ми е интересно кандидатът какви усилия полага за себе си извън инвестицията на компанията, за да се развие до желаното от него ниво. Мнозина кандидати имат очаквания, че работодателят е длъжен да ги изпраща на различни тренинги и обучения, независимо дали те кореспондират с отговорностите им към момента. В дискусията около този въпрос се интересувам през какви обучения е преминал кандидатстващият през изминалите 6 месеца и какви тренинги е планувал за следващите 6 такива. Интерес буди също кое е по-важно – личностното или професионалното развитие. Питайки за развитието, задавам и сходни въпроси относно този процес в „Актавис“ - на локално и глобално ниво. В допълнение информацията ми позволява да разбера дали кандидатът е достатъчно добре подготвен с данни за компанията и знае къде кандидатства. Във фармацията процесите са доста динамични и предизвикателни и ми е необходимо да съм убеден, че визията за развитието на кандидата се припокрива с тази на организацията.

    Като служител на отдел „Човешки ресурси“ в избрания за „Най-добър работодател за 2015 г.“ в България – „Актавис“, задавам различни въпроси по време на интервю. Една част от тях касаят разпознаване на потенциала на всеки един кандидат. Логичната и аргументирана интерпретация на въпроса : „Какъв смисъл влагате в думата „развитие“ и какво ви липсва до този момент да се чувствате удовлетворен от него?“ е едно от нещата, които ми правят много добро впечатление по време на подбор и са ключов аспект при вземането на финалното решение.

       

    Свързани новини
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 7 часа
    Бизнес организации стартират инициатива за повече добри новини за българската икономика
    Кампанията „За да успеем в България“ е провокирана от отказа на електронните медии да споменават фирмени и продуктови наименования с информационна, а не с рекламна цел
    преди 8 часа
    ЕС даде ултиматум на Борис Джонсън
    „Покажи ни план за Брекзит в следващите 12 дни или това е краят“, гласи той
    преди 8 часа
    Стартира нова кампания, която популяризира учителската професията
    Инициативата „Да преподаваш е яко“ на Гьоте-институт България насърчава младите хора да изберат професията на учител по немски език
    преди 12 часа
    В София са базирани над 92% от българските технологични компании
    Столицата привлича 54% от инвестициите в България и произвежда 40% от БВП на страната