четвъртък, 19 септември 2019   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    21666 прочитания

    Любимият въпрос на интервю за работа на Деница Борисова, „Фесто Производство”

    Какъв въпрос обича да задава тя на кандидатите и какво цели с него?
    16 май 2016, 10:14 a+ a- a

    Повечето HR мениджъри имат любим въпрос, който обичат да задават по време на интервю за работа и с който целят да научат нещо повече за кандидата извън обичайните и клиширани въпроси. Economy.bg попита HR професионалисти във водещи компании в България: „Кой е любимият Ви въпрос, който задавате на интервю за работа, и защо?“.

    Вижте какъв въпрос обича да задава Деница Борисова, ръководител отдел „Човешки ресурси и Правен“,  „Фесто Производство”, и какво цели с него:   

    „Колегите са изброили доста интересни и смислени въпроси, повечето от които и аз задавам на кандидатите за работа. Може би моят любим въпрос е:

    Можете ли да опишете ситуация/случка от предходния си опит, в която от днешна гледна точка бихте постъпили по друг начин и защо?

    Харесвам този въпрос, защото кара кандидатите да се замислят и показва способността и желанието им да се учат от грешките си. Няма човек, който да не греши – това е част от живота и от трупането на практически опит. Но това, което различава хората, е как те приемат грешките си, умението им да ги анализират и да се учат от тях. Този въпрос ми дава възможност да опозная човека насреща и възгледите му, защото за мен е важно преди всичко как новият сътрудник би се вписал в екипа и в културата на дружеството ни.

    Това, което искам да науча по време на интервюто, е какви са причините, поради които кандидатът мисли, че не е постъпил или реагирал по най-добрия начин и кое се е променило към настоящия момент: информация, опит, възгледи или друго.

    Ние търсим целеустремени, отговорни и взискателни личности, които подхождат към предизвикателствата смело и решително, прилагат взетите решения последователно и съумяват бързо да постигнат резултати. Ако възникнат грешки, те установяват причините заедно с екипа и ги възприемат като възможности за подобрение, както за себе си, така и за други хора. Адаптивността, както и преценяването на ситуацията от позицията на клиенти, партньори и колеги показват, че кандидатът гледа напред, уважава чуждата гледна точка и възприема промените като възможност.

    Може би си мислите, че човек трябва да има натрупан опит, за да може да се върне назад и да анализира кое би могло да се подобри, но всъщност въпросът е еднакво валиден както за кандидати с богат професионален опит, така и за стажанти. При кандидатите за всички позиции и нива има както такива, които трудно намират ситуация, в която биха променили нещо, така и такива, които не се затрудняват или изненадват от въпроса. Отговорите на моя въпрос са винаги различни и интересни. Понякога млад и неопитен човек показва много по-голяма зрялост и дори мъдрост при разсъжденията си. Когато ми се случва след години да си спомням за някое интервю, се сещам точно за този отговор на колегите, които съм интервюирала.“

    Видео за компанията като работодател вижте в профила на „Фесто Производство” в Jobs.bg тук.    

    Свързани новини
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 7 часа
    Бизнес организации стартират инициатива за повече добри новини за българската икономика
    Кампанията „За да успеем в България“ е провокирана от отказа на електронните медии да споменават фирмени и продуктови наименования с информационна, а не с рекламна цел
    преди 8 часа
    ЕС даде ултиматум на Борис Джонсън
    „Покажи ни план за Брекзит в следващите 12 дни или това е краят“, гласи той
    преди 8 часа
    Стартира нова кампания, която популяризира учителската професията
    Инициативата „Да преподаваш е яко“ на Гьоте-институт България насърчава младите хора да изберат професията на учител по немски език
    преди 12 часа
    В София са базирани над 92% от българските технологични компании
    Столицата привлича 54% от инвестициите в България и произвежда 40% от БВП на страната