четвъртък, 26 май 2022   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    25053 прочитания

    Любимият въпрос на интервю за работа на Йоана Пепелянкова, Questers

    Какъв въпрос обича да задава тя на кандидатите и какво цели с него?
    13 март 2017, 09:57 a+ a- a

    Повечето HR мениджъри имат любим въпрос, който обичат да задават по време на интервю за работа и с който целят да научат нещо повече за кандидата извън обичайните и клиширани въпроси. Economy.bg попита HR професионалисти във водещи компании в България: „Кой е любимият Ви въпрос, който задавате на интервю за работа, и защо?“.

    Вижте какво отговори Йоана Пепелянкова, Lead Recruitment and Resourcing Advisor в Questers. 

    „Любимият ми въпрос, който задавам на кандидатите за работа в Questers, e:

    Какви бяха основните причини да се разделиш с последния си работодател (както и с тези преди него)?

    Колкото и странно да звучи, причислявам този въпрос до голяма степен към въпросите, свързани с мотивацията, тъй като те са едни от най-интересните за мен. Още от университета мотивацията и удовлетвореността на служителите са теми, които предизвикват силен интерес у мен. Умишлено питам за „причини“, а не „причина“, защото в почти всички случаи ситуацията е комплексна. А ако се питате защо причислявам този въпрос към графата за мотивация, ето и моят отговор: обикновено хората напускат предишните си работни места поради липсата на важни фактори за това те да се чувстват достатъчно удовлетворени. Когато имаме информация за липсата на такива, лесно можем да откроим значимите за него/нея аспекти.

    Индустрията, в която оперираме, а именно IT браншът, е достатъчно развита и обикновено кандидатите не се интересуват единствено от задоволяване на базови потребности, свързани например с финансовата страна на евентуалното предложение, но също така и от много други допълнителни фактори. Такива са технологиите, с които ще се работи, възможностите за кариерно развитие и предлаганите обучения, продуктът, по който ще се работи, доколко той е полезен за бизнеса и т.н. 

    Хубаво е да си отговорим на тези въпроси още в началото и да преценим дали има съвпадение с това, което компанията предлага, за да не се получи ситуация, в която служителите идват с погрешни очаквания при нас. Също така, по този начин получаваме много адекватна обратна връзка от една сериозна представителна извадка за това по какво да работим и да влагаме своите усилия в бъдеще, така че да станем едно още по-добро работно място.“ 

    Свързани новини
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 16 часа
    ISLE Academy става отделно дружество на SofMedica Group
    Няколко от новите области на обучение за медицински специалисти обхващат предоперативната подготовка, наблюдението на случаи или дистанционното провеждане на обучения
    преди 17 часа
    Наблюдава се засилен поток обратно към мирните райони в Украйна
    Междувременно половината от хотелите ще оставят настанените при тях бежанци по новата правителствена програма
    преди 17 часа
    Телерик Академия обяви прием за обучение на продуктови мениджъри
    Това е единствената подобна програма за 2022 г., приемът продължава до 7 август
    преди 19 часа
    Асен Василев призова колегите си от ЕС за реални действия за борба с инфлацията
    Според вицепремиера и министър на финансите ЕК би следвало да разпредели финансовия ресурс според степента на зависимост от руски енергийни суровини, а не на база ефекта от Ковид-19
    преди 20 часа
    100 нови случая на Covid-19 у нас
    Общият брой потвърдени случаи на новия коронавирус у нас от началото на пандемията е 1 163 806