вторник, 21 май 2019  RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    18805 прочитания

    Любимият въпрос на интервю за работа на Йоана Пепелянкова, Questers

    Какъв въпрос обича да задава тя на кандидатите и какво цели с него?
    13 март 2017, 09:57 a+ a- a

    Повечето HR мениджъри имат любим въпрос, който обичат да задават по време на интервю за работа и с който целят да научат нещо повече за кандидата извън обичайните и клиширани въпроси. Economy.bg попита HR професионалисти във водещи компании в България: „Кой е любимият Ви въпрос, който задавате на интервю за работа, и защо?“.

    Вижте какво отговори Йоана Пепелянкова, Lead Recruitment and Resourcing Advisor в Questers. 

    „Любимият ми въпрос, който задавам на кандидатите за работа в Questers, e:

    Какви бяха основните причини да се разделиш с последния си работодател (както и с тези преди него)?

    Колкото и странно да звучи, причислявам този въпрос до голяма степен към въпросите, свързани с мотивацията, тъй като те са едни от най-интересните за мен. Още от университета мотивацията и удовлетвореността на служителите са теми, които предизвикват силен интерес у мен. Умишлено питам за „причини“, а не „причина“, защото в почти всички случаи ситуацията е комплексна. А ако се питате защо причислявам този въпрос към графата за мотивация, ето и моят отговор: обикновено хората напускат предишните си работни места поради липсата на важни фактори за това те да се чувстват достатъчно удовлетворени. Когато имаме информация за липсата на такива, лесно можем да откроим значимите за него/нея аспекти.

    Индустрията, в която оперираме, а именно IT браншът, е достатъчно развита и обикновено кандидатите не се интересуват единствено от задоволяване на базови потребности, свързани например с финансовата страна на евентуалното предложение, но също така и от много други допълнителни фактори. Такива са технологиите, с които ще се работи, възможностите за кариерно развитие и предлаганите обучения, продуктът, по който ще се работи, доколко той е полезен за бизнеса и т.н. 

    Хубаво е да си отговорим на тези въпроси още в началото и да преценим дали има съвпадение с това, което компанията предлага, за да не се получи ситуация, в която служителите идват с погрешни очаквания при нас. Също така, по този начин получаваме много адекватна обратна връзка от една сериозна представителна извадка за това по какво да работим и да влагаме своите усилия в бъдеще, така че да станем едно още по-добро работно място.“ 

    Свързани новини
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 10 часа
    „Белла България“ придоби унгарската Marathon Foods
    Стойността на сделката е 12 млн. лв.
    преди 11 часа
    Google ограничава бизнеса си с Huawei
    Вижте официалните становища на двете компании
    преди 13 часа
    „Костал“ окрива 1 000 нови работни места в завода си в Пазардижик
    Германският производител на автокомпоненти откри 13 000 кв. м. нови производствени площи
    преди 16 часа